صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۹۴۸۲۷

از سفر مخفیانه تا بازی با جان مردم

۱- هشدار درباره «بازی با جان مردم» در برنامه ششم
مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی اسناد لایحه برنامه ششم انتقاداتی جدی به بخش علم و فناوری وارد کرده و سلامت و سازگاری با محیط زیست محصولات تراریخته را مورد تردید دانسته و نوشته است: «تولید و تجاری‌سازی انبوه محصولات تراریخته و مقابله با فناوری‌هراسی در رسانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اساسی دولت در بخش علم و فناوری آورده شده است. این در حالی است که هنوز ایمن بودن محصولات تراریخته چه در بحث محیط زیست و چه سلامت انسان از نظر متخصصان دنیا و کشور مورد تردید است. همچنین، قوانین و مقررات این حوزه با چالش‌هایی روبه‌رو است و هنوز در کشور اجرایی نشده است.» گفتنی است، پیش از این اسنادی از تلاش برای نفوذ دانش‌آموختگان بنیاد راکفلر در ارکان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین وزارتخانه‌‌های متعدد منتشر شد. با توجه به تمرکز این افراد بر بخش «دانش و فناوری» سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به بازی گرفتن جان مردم کشور در لایحه برنامه ششم به نفع مطامع تجاری این افراد، تعجب‌آور نیست.
۲- ایمن الظواهری خطاب به ابوبکر ‌البغدادی: از خوارج بدترید!
سرکرده القاعده در فایل صوتی و تصویری که از وی منتشر شده است با تأکید بر اینکه داعش و سرکرده آن در تلاشند تا میان صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، اظهار داشت: «گروه ابراهیم البدری (ابوبکر البغدادی) از خوارج بدتر شد‌ه‌اند و علاوه بر تکفیر مردم مسلمان، عالمان، صالحان و مجاهدان را هم تکفیر می‌کنند.» ایمن الظواهری افزود: «ما امروز از البدری می‌خواهیم در بیانیه‌ای رسمی، ادله‌ای موثق برای اثبات تکفیر ما بیاورد و نیز اسامی و مشخصات کسانی را که با بغدادی بیعت کرده‌اند، همراه با ذکر تاریخ اعلام کند، به ویژه کسانی که از بین نیروهای سابق صدام و نیروهای اطلاعاتی‌اش به داعش پیوسته‌اند.» الظواهری با هشدار درباره بیعت با ابوبکر بغدادی گفت: «به کسانی که با ابراهیم البدری بیعت کرده و به گروه او پیوسته‌اند، هشدار می‌دهم که همگی شریک جرم او در تکفیر مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مجاهدان و جنایت علیه انسان‌ها هستند.»
۳- سفر مخفیانه «ضدانقلاب خارج‌نشین ایرانی» به تل‌آویو
مرکز امور عمومی جروزالم گزارش داد، گروهی از ضد انقلاب‌های ایرانی، سال گذشته میلادی به صورت مخفیانه به سرزمین اشغالی سفر کرده‌ و طی نشستی درباره ایران در دوران پسابرجام با مقامات صهیونیستی گفت‌وگو کردند. «آوی داویدی» یکی از مشاوران ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور مربوط به ایران گفت: «بیشتر شرکت‌کنندگان معتقدند، به محض بهبود وضعیت اقتصاد و جایگاه ایران در سطح بین‌الملل، تهران از تعهدات و وظایف خود عقب می‌نشیند. آنها (مخالفان ایرانی) معتقدند، این رژیم به طور خاص از هر گونه میل به دستیابی هر نوعی از سلاح‌های هسته‌ای، دست‌بردار نیست.»
۴- تقاضای مردم کلان‌شهرها برای استمرار طرح امنیت اجتماعی پلیس
نتایج پژوهشی با موضوع دغدغه‌های اجتماعی و امنیتی مردم پنج کلان‌شهر کشور نشان داد، ۷۶ درصد مردم خواستار استمرار طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی پلیس هستند. سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به انجام نظرسنجی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با موضوع دغدغه‌های اجتماعی امنیتی مردم کشور، اظهار داشت: در این پژوهش ۱۶ هزار و ۴۵۰ نفر از پنج کلان‌شهر مشارکت داشتند که بر اساس نتایج حاصل از آن، ۸۲ درصد شهروندان خواهان برخورد جدی پلیس با کجروی‌های اجتماعی بودند و برخورد با این کجروی‌ها را یکی از دغدغه‌های اصلی خود عنوان کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات