صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۱۸

اخبار کوتاه 29 شهریور

▼ اخبار کوتاه
وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده تعرّض به سفارت عربستان گفت: احتمالاً این پرونده برای رفع برخی نواقص به دادسرا باز می‌گردد. فاطمه‌سادات غمخوار با بیان اینکه هنوز شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت در این پرونده رأی صادر نکرده است، اظهار داشت: قاضی پرونده معتقد است اتهام تخریب که در کیفرخواست این پرونده به تعدادی از متهمان نسبت داده شده، باید شاکی خصوصی داشته باشد و این اعتقاد درست است.
  بثنیه شعبان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور سوریه درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه با اشاره به اظهارات سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل که این حمله را اقدامی اشتباهی خوانده بود، گفت: ادعای اشتباه خواندن این حمله درست نیست. هواپیماهای آمریکایی مواضع داعش را پس از اینکه آنها کنترل مواضع را در این منطقه در اختیار گرفتند، بمباران نکردند و این نمی‌تواند اشتباه جنگنده‌های آمریکایی باشد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد، برخی از کتاب‌های مجوز گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون درج «نام خداوند» چاپ شده‌اند. این در حالی است که در عین ناباوری یکی از کارشناسان وزارت ارشاد گفته است، آیین‌نامه‌ای مبنی‌بر اجبار برای درج (بسم‌الله الرحمن الرحیم) در ابتدای کتاب‌ها وجود ندارد.
  دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد: اعضای این سازمان در صورت دستیابی به توافق در نشست غیررسمی در الجزایر در اواخر ماه اوت، تشکیل نشست غیرعادی (فوق‌العاده) این سازمان برای بررسی بهای نفت در بازارهای جهانی را مطرح خواهند کرد.
الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در همایش ملی حقوق شهروندی درباره شکایات کارمندان دولت علیه دولت گفت: ۹ هزار شکایت در مرداد ماه علیه دولت داشتیم که بیش از هشت هزار  مورد آن در دیوان عدالت اداری رسیدگی شد.
فرماندار شهر تهران گفت: با اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف و کاهش ضایعات نان طی شش ماه گذشته، بیش از ۱۰ هزار تن در مصرف نان شهر تهران صرفه‌جویی شده است.
خبرگزاری فرانسه خبر داد، نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی روسیه نشان می‌دهد که حزب «روسیه متحد» به ریاست ولادیمیر پوتین توانسته است با کسب ۵/۴۴ درصد آرا از دیگر احزاب پیشی بگیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات