صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۱۷

از تیر خلاص به آتش‌بس تا پیام تازه سعودی‌ها به ایران

پیغام جدید سعودی‌ها به جمهوری اسلامی ایران
چندی پیش یکی از روحانیون برجسته سعودی، ایرانی‌ها را به غیرمسلمان بودن متهم کرد و گفت: آنها از تبار زرتشت هستند و با مسلمانان دشمنی دارند. این اظهارات مفتی سعودی دور جدیدی از پاسخ‌ها را از جانب مقامات ایرانی در پی داشت. محمدجواد ظریف در اين باره در توئيتر خود نوشت: «در واقع اسلام ایرانی‌ها و دیگر مسلمانان به اسلام افراط‌گرایان وهابی و روحانیون برجسته عربستان که ترور را تبلیغ می‌کنند، هیچ شباهتی ندارد.» گفتنی است، «المانيتور» به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد، ریاض به تهران از طریق کانال‌های غیررسمی پیغامی فرستاده و گفته است، این اظهارات مفتی عربستان، رویکرد رسمی این کشور نیست.

دموکرات‌ها خواستار نامزدی سندرز در صورت کناره‌‌گیری کلینتون هستند
اخبار منتشر شده نشان می‌دهد، اگر شرایط سلامتی هیلاری کلینتون بدتر شده و وی مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی شود، دموکرات‌ها خواستار نامزدی برنی سند رز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند. به گزارش اسپوتنیک، در حالی که کمپین انتخاباتی کلینتون اعلام کرده است، علت اصلی از حال رفتن وی در مراسم گرامیداشت ۱۱ سپتامبر تنها بیماری ذات‌الریه و از دست رفتن آب بدن وی بوده، ولی شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره وضعیت سلامتی نامزد دموکرات‌ها مطرح شده است. جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد، مردم آمریکا نیز امیدوارند که برنی سندرز به عرصه رقابت‌های انتخاباتی بازگردد.

تیر خلاص به آتش‌بس‎ سوریه با حمله تروریست‌ها به جنوب غرب حلب
نیروهای تروریستی با حمله به مواضع ارتش در جنوب غرب شهر حلب به یک هفته آتش‌بس شکننده در سوریه پایان دادند. یک منبع میدانی با تأیید خبر نقض آتش‌بس در شهر حلب، گفت: این اقدام تروریست‌ها با حمایت جبهه غربی - عربی - صهیونیستی صورت گرفت و آنها به تلاش‌ها برای برقراری آرامش در سوریه خط بطلان کشیدند. وی افزود: تروریست‌ها مواضع ارتش را در مجتمع‌های ۱۰۷۰ هدف قرار دادند. به گفته این منبع میدانی، حملات تروریست‌ها از حومه شهرک الحکمه آغاز شده و ارتش و نیروهای مقاومت به این حملات جواب متقابل داده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس: مسکن امسال هم از رکود خارج نمی‌شود
بر اساس گزارش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، رکود در بخش مسکن همچنان ادامه دارد و نرخ رشد در بازار مسکن برای سال ۹۵ منفی پیش‌بینی شده است. بر اساس این گزارش، رشد بخش مسکن در سال ۹۴، منفی۷/۱۶ درصد بوده است که  پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۵ رشد این بخش منفی ۸/۹ درصد باشد. منفی بودن رشد بخش مسکن در سال جاری نشان می‌دهد، مسکن همچنان در رکود باقی می‌ماند.

وزارت علوم و بهداشت در کانون توجه دشمن
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر یک سناتور آمریکایی به ایران در راستای پروژه نفوذ غربی‌ها به کشورمان رخ داده است، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد نیز در چند روز گذشته یک نشست علمی با حضور مهمانان خارجی برگزار کرده که در میان مدعوین افرادی وابسته به صهیونیست‌ها و یهودیان حضور داشته‌اند. محمدجواد کریمی قدوسی تصریح کرد، غربی‌ها در تلاشند از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت خط نفوذ را دنبال کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات