صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۴۴۷

اخبار ویژه روزنامه های 5 مهر1395

انحصارطلبی سال 84 همچنان در جبهه اصلاحات ادامه دارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، طیفی از اصلاح‌طلبان را متهم به انحصارطلبی کرد.

محمدصادق جوادی حصار در مصاحبه با روزنامه آرمان، درباره فقدان جامعیت در «شورای عالی اصلاح‌طلبان» می‌گوید: اگر جمعی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب پروای این را ندارند که راه دیگری را انتخاب کنند، آنها مخیر هستند از هر فردی به عنوان نیروی شورای عالی سیاستگذاری استفاده کنند و به نظر من اولین نقدی که به این سیاست خواهد بود، این است که این شورا دیگر شورای عالی اصلاح‌طلبان نخواهد بود بلکه «شورای بخشی از اصلاح‌طلبان با گرایشی خاص» است. نمی‌توان گفت «هر کس با من همراه نیست، اصلاح‌طلب نیست» یا «هر شخصی که با شورای عالی سیاستگذاری زاویه دارد، اصلاح‌طلب نیست.» آیا به راحتی می‌توان گفت آقای سیدهادی خامنه‌ای که منتقد شورای عالی سیاستگذاری است اصلاح‌طلب نیست؟ آیا می‌توان اعلام کرد که حزب اعتماد ملی چون انتقاداتی به شورای عالی دارد از اردوگاه اصلاح‌طلبان بیرون است؟

این اتهام چرا باید به منتقدان شورای مشورتی یا شورای عالی وارد شود که «افرادی که شیوه شکل‌گیری و نحوه عمل شورای عالی را نمی‌پذیرند یا به آن  انتقاد دارند، در جهت تضعیف و تفرقه اردوگاه اصلاح طلبان عمل می‌کنند.» چرا نباید این سؤال مطرح شود که نوع عمل آنها هم ممکن است منجر به ایجاد تفرقه در اردوگاه اصلاح‌طلبان شود؟

وی درباره این نظر که «برخی اعضای شورای عالی مدعی‌اند حزب اعتماد ملی در بدو تأسیس، ساز مخالفت زد و موجب شد اصلاح طلبان در لیست شورای شهر دولیسته شوند...» گفت: اینکه اعتماد ملی عضو شورای هماهنگی نبوده و در مقطعی که لیست داده آن اقدام به منزله مقابله با جریان شورای هماهنگی نبوده بلکه در جهت اثبات ظرفیت ملی خودش بوده است. شما آن فضا را هم در نظر بگیرید، زمانی که رئیس مجلس سابق کاندیدای سال 84 در ریاست جمهوری بود، حزبی نداشت و تنها حزب قانونی آقای کروبی مجمع روحانیون مبارز بود که تنها بخشی از آنها حامی وی بودند ولی دوستانی که در سال 84 در برابر رئیس مجلس سابق موضع گرفتند و وی را عامل تفرقه اصلاح‌طلبان دانستند آیا حاضر هستند در یک فضای منصفانه رفتار سال 84 آنها را نقد کنیم؟ که آیا رئیس مجلس سابق عامل شکست اصلاح‌طلبان شد؟ حال نیز به جای پاسخگویی به آن رفتار، اعتماد ملی را عامل شکست اصلاح‌طلبان می‌دانند؟  انصاف خوب چیزی است.

جوادی حصار افزود: ما بی‌دفاع نیستیم که در مقابل اتهام دوستان به آنها جواب ندهیم هر زمان لازم باشد پرونده انتخابات 84 را باز خواهیم کرد که چه کسانی باعث شکست اصلاحات شدند. در سال 84 اعتماد ملی وجود خارجی نداشته است. ما سکوت کرده‌ایم ولی قرار نیست همواره در برابر هجمه‌های غیرمنصفانه سکوت کنیم. حزب را برای این تشکیل نداده‌ایم که عده‌ای بیرون بنشینند و بگویند آن‌گونه که ما می‌گوییم عمل کنید.

وی درپاسخ این سؤال که «آیا در آن مقطع دبیرکل حزب اعتماد ملی می‌توانستند به نفع آقای هاشمی کنار روند، مانند اقدامی که آقای عارف انجام دادند؟» اظهار داشت: در آن ماجرا دوستانی که آن سناریو را اجرا کردند، ظلم زیادی به دبیرکل حزب اعتماد ملی و رئیس تشخیص مصلحت نظام کردند. تصور باطلی بود که هر کسی جلوی هاشمی باشد، هاشمی برنده خواهد بود. اتفاقا فضا در آن زمان به نفع آقای هاشمی نبود و خیلی از افرادی که امروز سنگ آقای هاشمی را به سینه می‌زنند از مخالفان سرسخت آقای هاشمی در آن مقطع بودند.

اغلب وزرا نمره قبولی نمی‌گیرند /روحانی نقدهای دلسوزانه را نپذیرفت

وزیر راه دولت اصلاحات می‌گوید اغلب وزیران کابینه آقای روحانی نمره قبولی نمی‌گیرند و کلاً دولت، دولت دیر تصمیمی است.

احمد خرم در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: آقای روحانی و دولت ایشان باید سعه صدر بیشتری در مقابل انتقادات از خود نشان بدهند. البته بنده بین انتقاد و مخالفت و دشمنی تفکیک قائل می‌شوم. به هر حال برخی از همان ابتدای دولت آقای روحانی و بدون مشاهده شیوه مدیریت ایشان و تنها به دلیل شکست در انتخابات با آقای روحانی مخالفت کردند و به شکل‌های مختلف در مسیر دولت سنگ‌اندازی کردند. با این وجود برخی از انتقاداتی که از سوی شخصیت‌های دلسوز و متعهد عنوان می‌شد نیز مورد توجه آقای روحانی قرار نمی‌گرفت. آقای روحانی باید بین انتقاد سازنده و دشمنی تفکیک قائل می‌شد و از انتقادات سازنده در جهت عملکرد بهتر دولت استفاده می‌کرد.

وی درباره کارنامه دولت گفت: در کابینه آقای روحانی به جز چند وزیر بقیه وزرا عملکرد قابل قبولی نداشتند و در صحنه حاضر نبودند. وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت، نفت، جهاد کشاورزی در دولت یازدهم عملکرد قابل قبولی داشتند اما کارنامه بقیه وزارتخانه‌ها قابل دفاع نیست. در اغلب وزارتخانه‌ها تصمیم‌گیری‌ها یا با مشکلات جدی مواجه بود یا با تأخیر صورت می‌گرفت. در سه سال گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی تلاش کردند در ایران سرمایه‌گذاری کنند. با این وجود برخورد فعالی از سوی دولت با این افراد صورت نگرفت. برخی از این سرمایه‌گذاران حتی پول هم با خود به ایران آورده بودند اما شرایط سرمایه‌گذاری برای آنها به خوبی مهیا نشد.

وی درباره ترمیم کابینه گفت: اگر قرار بود تغییری در کابینه صورت بگیرد باید در یک یا دو سالگی دولت این تغییرات صورت می‌گرفت تا وزرای جدید زمان کافی برای پیاده کردن دیدگاه‌های خود داشته باشند. به صورت کلی دولت یازدهم دچار «دیر تصمیمی» است. یعنی نمی‌تواند برای مشکلات کشور به سرعت تصمیم عاجل و دقیق اتخاذ کند. این وضعیت حتی در وزارتخانه‌های قوی دولت نیز وجود دارد. از سوی دیگر ارتباط دولت با استانداران نیز ضعیف است و یک رابطه قوی و دو طرفه بین دولت و مدیران استان صورت نمی‌گیرد.

خرم این را هم گفته که اصلاح‌طلبان به خاطر عدم حمایت برخی از وزرا از ریاست عارف بر مجلس و حمایت از لاریجانی گله‌مند هستند.

خبرگزاری فرانسه: برجام مشکل تحریم‌ها را برطرف نکرد

8 ماه پس از آغاز اجرای تعهدات برجامی آمریکا از جمله درباره لغو تحریم‌ها، خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: بانک‌های غربی از ترس مجازات آمریکا، همچنان از همکاری با ایران پرهیز می‌کنند  و این چالشی جدی برای دولت روحانی است.

فرانس پرس در گزارشی نوشت: با وجود امیدهایی که به طلوع دوباره اقتصاد پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای بسته شده بود، بانک‌های بزرگ غربی از ترس مجازات آمریکا مایل به همکاری با دولت ایران نیستند.

«پرویز عقیلی» رئیس بانک خصوصی خاورمیانه در تهران به خبرگزاری فرانسه گفت: هم‌اکنون بانک‌های اروپایی معدودی موافقت کرده‌اند که با ما کار کنند. وی بدون اشاره به نام این بانک‌ها، آنها را شامل چند بانک ایتالیایی، اتریشی، سوئیسی، آلمانی و بلژیکی معرفی کرد و افزود: با این حال تاکنون هیچ بانک متوسط یا بزرگ معتبری موافقت خود را برای کار با ما اعلام نکرده است.

خبرگزاری فرانسه افزود، «امیرحسین زمانی‌نیا» معاون وزیر نفت ایران می‌گوید، آمریکایی‌ها به ایران‌هراسی دامن می‌زنند به طوری که در عمل کسی با ایران کار نمی‌کند.

به گفته یک کارشناس بانکداری در تهران که خواست نامش بیان نشود، «تعداد معدودی از موسسات اروپایی با ایران کار می‌کنند. این بانک‌ها با هدف باز کردن گشایش اعتباری برای مبالغ کوچک 10، 20 یا 50 میلیون دلاری کار می‌کنند، اما منابع آنها برای تامین مالی پروژه‌های بزرگی مانند قرارداد امضا شده میان ایران و شرکت هواپیماسازی ایرباس برای خرید 118 هواپیما یا پروژه‌های توسعه میدان‌های نفتی و گازی کافی نیست.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا وابسته به خزانه‌داری این کشور هنوز مانع اصلی فروش حدود 100 فروند هواپیمای بوئینگ و حتی 118 فروند هواپیمای ایرباس به ایران است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: بانک‌های اروپایی با انبوهی از مقررات دشوار در ارتباط با ایران مواجه هستند تا اطمینان حاصل کنند که مشمول مجازات آمریکا نخواهند شد.

این اوضاع کشورهای اروپایی که از ورود به یکی از آخرین بازارهای نوظهور جهان بازمانده‌اند را ناامید کرده است.

«سگولین رویال» وزیر محیط زیست فرانسه که سال گذشته برای شروع روابط تجاری با ایران به تهران آمده بود، این محدودیت‌ها را به هیچ وجه قابل قبول ندانست و گفت: این یک مشکل واقعی است.

خبرگزاری فرانسه افزود، برای آنها که امیدوارند توافق هسته‌ای منجر به یک نزدیکی گسترده میان ایران و غرب شود، نشانه‌ها نگران‌کننده است.

اسمیت در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: بی‌میلی بانک‌ها به انجام کسب و کار با ایران به وضوح به نفع گروه‌هایی در ایران شده است که منتقد جدی توافق با غرب هستند و آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره‌کننده را قابل اعتماد نمی‌دانند.

به گفته این تحلیلگر، این امر به شدت پتانسیل‌های بالقوه نزدیکی ایران و غرب در آینده را محدود می‌کند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد، با توجه به اینکه روحانی به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آینده است، منتقدان با اشاره به انسداد مالی موجود می‌گویند روحانی توان دفاعی کشور را به هیچ فروخته است.

چشم‌انداز 2 رقمی شدن تورم در آینه افزایش 30 درصدی نقدینگی

میزان نقدینگی ظرف یک سال، 30 درصد رشد داشت.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد نقدینگی کشور در خردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد رشد داشت.

کارشناسان معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بررسی داده‌های بانک مرکزی گزارش کردند بهار امسال نقدینگی و پایه پولی از رشد فزاینده‌ای برخوردار بود. همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه امسال روند افزایشی خود را آغاز کرده است و برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این روند به تورم 2 رقمی منتهی شود.
به گزارش اتاق تهران، افزایش سهم سپرده‌های غیردیداری (شبه پول) از نقدینگی از دیگر تحولات متغیرهای پولی و اعتباری در خردادماه گذشته است.

سپرده‌های غیردیداری در بهار سال 1395 نسبت به بهار سال 1394 از رشد 31 درصدی برخوردار بوده است.

براساس این گزارش با وجود افزایش نقدینگی در خردادماه امسال، نسبت تسهیلات بانکی به سپرده پس از کسر سپرده قانونی همچنان در حال کاهش و رقابت در جذب سپرده به افزایش  مانده سپرده بانک‌ها منجر شده است اما نظام بانکی به دلایلی مانند هزینه کرد سپرده‌های جدید برای پرداخت سود سپرده‌گذاران قبلی قادر نیست منابع خود را صرف اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کند که نتیجه آن نسبت 82 درصدی تسهیلات به سپرده پس از کسر سپرده قانونی شده است.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران به این نتیجه رسیده که مشکلات تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی ناشی از خشکی اعتبار بانک‌هاست، نه ناشی از کمبود نقدینگی.

افزایش تقریبا 130 هزار میلیارد ریالی خالص بدهی‌بخش دولتی به بانک مرکزی مهم‌ترین عامل رشد پایه پولی خرداد 1395 نسبت به خرداد 1394 است.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران، افزایش نزدیک به 80 هزار میلیارد ریالی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نسبت به خرداد 1394 را عاملی دیگر برای رشد پایه پولی در خردادماه امسال دانسته است.

نقدینگی شاخص پراهمیتی است که آثار خود را در بسیاری جنبه‌های اقتصادی مانند تورم و رکود به جا می‌گذارد.

افزایش بیش از اندازه لازم نقدینگی به دلیل برهم زدن تعادل عرضه و تقاضا باعث بالا بردن نرخ تورم می‌شود.

به گزارش ایرنا برخی کارشناسان اقتصادی کشور از احتمال دو رقمی شدن نرخ تورم در سال آتی به دلایلی مانند رشد نقدینگی خبر داده‌اند.  
 
 
خراسان
 
 دستور ویژه  برای مقابله با تغییر کاربری اراضی

بر اساس پیشنهاد یک عضو کابینه و موافقت مسئولان ارشد اجرایی، مقرر شده وزارت جهادکشاورزی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و به استناد مواد 1 و 6 قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مصوب سال 1385 مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای تهیه و ارائه پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون مذکور به دولت و تصویب هرچه سریعتر آن اقدام کنند تا جلوی تغییر کاربری این اراضی در حد مقدورات قانونی گرفته شود.

هشدار درباره مشکلات ایمنی جایگاه های سی ان جی در کشور

بر اساس گزارش یک مقام مسئول در دولت به تعدادی از مدیران دولتی، تاکید شده است که با توجه به اینکه تا پایان سال 1394 بالغ بر 2000 جایگاه سی ان جی مورد بررسی کارشناسان دستگاه های مرتبط در دولت قرار گرفته اما متاسفانه از این آمار، تنها حدود 700 جایگاه نسبت به رفع نواقص بحرانی خود اقدام کرده اند، بنابراین اتخاذ نکردن تصمیم فوری در این باره و حل نشدن مشکل مالی استانداردسازی جایگاه‌های سی ان جی کشور می تواند مشکلات مختلفی را برای کشور به بار آورد.
 
 
 آرمان

شكايت دولت مستعفي یمن از ايران


شنیده شد که «عبدالملك المخلافي» وزير خارجه دولت مستعفي يمن اعلام كرد اين دولت قصد دارد شكايتي عليه ايران به خاطر آنچه « فرستادن سلاح براي انصارا...» ناميد، به شوراي امنيت ارائه دهد. ميزان نوشت؛ المخلافي در گفت‌وگو با «رويترز» گفت: اميدوار است آتش‌بش ۷۲ ساعته از ابتداي هفته آينده در يمن برقرار شود. المخلافي كه به نيويورك سفر كرده، مدعي شد: نمي‌توان اين موضوع را پنهان كرد كه قاچاق سلاح از ايران به يمن همچنان ادامه دارد، برخي از اين سلاح‌ها در مرزهاي يمن- عربستان پيدا شده و سلاح‌هاي معروف ايراني هستند.

كاشي‌هاي يك سراي قاجاري ناپديد شدند!

شنیده شد که كاشي‌هاي ارزشمند سرقت شده از سردرِ سراي شبستري در خيابان ناصرخسرو، داستان‌هاي اساطيري و شاهنامه فردوسي را به تصوير كشيده بودند.كاشي‌هاي سراي شبستري هر كدام به ارتفاع ۶۰ سانتي‌متر و عرض حدود ۳۰ سانتي‌متر، در بالاي هر باب واحد تجاري نصب شده بود كه در مجموع در بالاي هر سردر هشت عدد كاشي بود. كاشي‌هاي يال شمالي اين سرا كه به نظر مي‌رسد متعلق به اواخر قاجار است، در سال‌هاي قبل سرقت شده بود و كاشي‌هاي يال مياني و جنوبي اين سراي تاريخي نيز در شهريور ماه مفقود شدند. اين اتفاق در حالي در كمتر از يك ماه گذشته رخ داده كه امروز بخشي از كاشي‌هاي كه پشت تابلوي تبليغاتي يكي از واحدهاي تجاري پنهان شده است، هنوز خوشبختانه در جاي خود قرار دارد.

صفحه روحانی در محاصره استقلالي‌ها

شنیده شد که صفحه اينستاگرام رئيس‌جمهور مورد هجوم هواداران اميرحسين مقصودلو و هواداران استقلال قرار گرفت. الف نوشت؛ صحبت‌هاي وزير ورزش و جوانان و حمله او به بهرام افشارزاده و پس از آن بيانيه سرپرست سابق باشگاه استقلال مبني بر اينكه وزير ورزش طرفدار پرسپوليس است باعث شد تا دوباره هواداران استقلال به صفحه اينستاگرام رئيس‌جمهور حمله كنند و گلايه تند خود را از دكتر گودرزي به گوش دكتر روحاني برسانند؛ پست‌هايي كه به تهديد ختم شده است و برخي هواداران از راي ندادن به رئيس‌جمهور در انتخابات سال آينده گفته‌اند و در لا به لاي اين پيام‌ها به آزادي امير تتلو هم اشاره شده است كه در نوع خود جالب توجه است.

 
ایران
 
رسیدگی به پرونده کهریزک ختم نشده است

وکیل خانواده روح الامینی گفت: رأی پرونده کهریزک هنوز صادر نشده است. میرمجید طاهری در پاسخ به این سؤال مهر که آیا اعلام ختم رسیدگی از سوی دادگاه صحت دارد یا خیر؟ گفت: هنوز در این خصوص ابلاغی به ما اعلام نشده است. وی افزود: در جلسه قبلی به ما اعلام کردند که اگر تصمیم بر برگزاری جلسه بعدی باشد، خبر می‌دهیم که هنوز هیچ اطلاعی از سوی دادگاه ارائه نشده است.
 
طاهری در پاسخ به این سؤال که نظر خانواده مرحوم روح الامینی در رابطه با نامه ای که اخیراً سعید مرتضوی در رابطه با حوادث کهریزک نوشته است، چیست؟ گفت: آقای روح الامینی در این رابطه گفته است که در صورت برگزاری جلسه بعدی پیرامون نامه صحبت‌هایی می‌کند. سعید مرتضوی در آخرین جلسه دادگاه کهریزک در نامه‌ای با «شهید» خواندن قربانیان کهریزک از خانواده‌های آنها عذرخواهی کرد.

عربستان اطلاعات فاجعه منا را پاک کرد

پس از گذشت یک سال از فاجعه منا و کشته شدن 7480 زائر، دولت عربستان تمام اطلاعات مربوط به جان‌باختگان آن فاجعه را که در وب‌سایت وزارت بهداشت این کشور قرار داشت، از دسترس خارج کرده است. به گزارش ایسنا، وزارت صحه یا همان بهداشت عربستان در زمانی که تمام رسانه‌های سعودی در بایکوت خبری به سر می‌بردند و دولت این کشور تعداد جان‌باختگان خیابان ۲۰۴ منا را ۷۶۹ نفر اعلام کرده بود، با انتشار آماری متفاوت، پرده از یک واقعیت تلخ برداشت.
 
حال اما در وب‌سایت وزارت بهداشت عربستان که سال پیش خود را تنها مرجع رسمیِ اعلام اسامی جان‌باختگان معرفی کرده بود، دیگر هیچ اطلاعاتی درباره فاجعه منا و کشته شدن 7480 زائر وجود ندارد، تمام آمارهای مربوطه حذف و دسترسی به اطلاعات منا تنها به پیام‌ها و هشدارهای پزشکی محدود شده است.

پرونده جوانفکر به دادگاه تجدیدنظر رفت

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از ارسال پرونده موکلش و 3 روزنامه نگار دیگر، به دادگاه تجدیدنظر خبر داد. به گزارش مهر، قهرمان شجاعی افزود: این هفته پرونده موکلم به دادگاه تجدید نظر ارسال شد ولی هنوز تعیین شعبه نشده است. بنابراین گزارش، هفتم دی ماه سال گذشته دادگاه رسیدگی به پرونده جوانفکر و 3 روزنامه نگار سابق روزنامه ایران با شکایت دادستانی تهران به اتهام «تمرد در برابر مأموران قضایی و انتظامی» در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. دادگاه در روز 30 خردادماه، پس از بررسی پرونده به استناد دلایل، مستندات و دفاعیات متهمین هر کدام از متهمین را به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

اسناد پرونده یاسین رامین از آلمان رسید

وکیل مدافع یاسین رامین (فرزند محمد علی رامین از مدیران دولت دهم) گفت: بخش اعظمی از اسناد و مدارک مربوط به اختلاف حساب موکلش با جمعیت هلال احمر از آلمان به ایران رسیده است.

 به گزارش تسنیم، محمد شعبانی با بیان اینکه موکلش هنوز موفق به تأمین قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی نشده است، افزود: پرونده فعلاً در مراحل بازرسی و تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز منجر به تصمیم‌گیری از سوی بازپرس نشده است. وی با بیان اینکه موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است گفت: بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.
 
 
جمهوری اسلامی
 
 پیش بینی روزنامه اصلاح طلب از کاندیدای اصولگرایان در انتخابات96
 
* بعد از قطعی شدن ممنوعیت احمدی نژاد برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری، بعضی منابع نزدیک به اصولگرایان از عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما به عنوان کاندیدای مورد نظر خود برای ریاست جمهوری دوازدهم نام می‌برد. با این گزینه، اصولگرایان یکبار دیگر دچار اشتباه شده‌اند، زیرا وضعیت جامعه بگونه‌ای است که این قبیل افراد شانسی برای رای آوردن ندارند.
 
 شرط اردوغان برای شرکت در عملیات ضد داعش

* اردوغان، برای شرکت در عملیات ضد داعش در رقه سوریه، شرط گذاشت. وی هنگامی که از نیویورک عازم ترکیه بود در هواپیما به خبرنگاران گفت: «اگر آمریکا کردها را کنار بگذارد حاضریم در عملیات ضد داعش در رقه سوریه شرکت کنیم.» واقعیت اینست که نه آمریکا و نه ترکیه قصد مبارزه علیه داعش را ندارند بلکه هر دوی آنها از حامیان داعش هستند.
 
 داعش، سیگاری‌های سوریه را شلاق زد

* گروه تروریستی داعش، تعدادی از شهروندان یک روستا در سوریه را به جرم کشیدن سیگار شلاق زد. به گزارش شبکه العالم، داعش این افراد که از اهالی روستای «مسلمه» در حلب هستند را به اتهام کشیدن سیگار جلوی چشمان کودکان خود و در منظر عام شلاق زد. با اینحال، یکی از سرکردگان داعش ادعا کرد این افراد به دلیل عدم حضور در نماز جماعت محکوم به شلاق شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات