صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۵۰

اخبار ویژه روزنامه های 1 مهر 1395

کیهان/
مدیرنجومی و مشاور ارشد بانکی تیم مذاکره‌کننده آنجا چه می‌کرد؟!
انتشار تصویر مشترک مشاور ارشد نفوذی در تیم مذاکرات هسته‌ای با «مشاور امنیت ملی اوباما» بار دیگر این پرسش مهم را پیش کشیده است که نقش نفوذ در تصمیم‌سازی‌های منجر به برجام و امضای نقشه اجرایی FATF به چه میزان بوده است.
در تصویر منتشره «ع-الف»، در کنار سحر نوروززاده (مشاور امنیت ملی اوباما و همکار سوزان رایس که به تازگی سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا شد) و دو نفر دیگر دیده می‌شود. آقای «د-ا» ضمنا مشاور ارشد بانکی در تیم مذاکره‌کننده بود و در مذاکرات حساس و مهم حضور داشت. وی به توصیه یکی از مسئولان دفتر رئیس‌جمهور به تیم مذاکره راه یافت اما به تازگی معلوم شده که دو تابعیتی است و به خاطر برخی خدمات ویژه اطلاعاتی به کشورهای غربی حقوق 7500 پوندی دریافت می‌کرده است! سوال مهم این است که چنین فردی چه ارتباطی می‌توانسته با یک مقام امنیتی آمریکا داشته باشد؟ و نقش او در گمراه کردن برخی مقامات وزارت خارجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دولت چه بوده است که با خوش‌گمانی و سهل‌اندیشی زیر بار تعهدات خطرناک و یک‌سویه در برجام و سپس FATF (خودتحریمی) رفتند؟!
یادآور می‌شود اخیرا ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در کانال تلگرامی خود نوشت: در ملاقاتی که با آقای بارتلون، رئیس پارلمان فرانسه داشتم، به نکته جالبی اشاره می‌کرد. ایشان ضمن تاکید بر به‌کارگیری همه امکانات برای تحقق کامل مفاد برجام را به عنوان یک عامل موثر فشار بر آمریکا برای انجام FATF و اعلام تعهد فرانسه به این امر، تعلیق نام ایران از لیست سیاه تعهداتش در برجام می‌دانست. باعث تاسف است برخی اقدام‌ها برای همراه شدن با استانداردهای جهانی، حساسیت‌های بیش از حد و به تبع آن، توقف‌هایی را ایجاد و در نتیجه سرعت را کند می‌کند.»
پیش از سیف نیز حسین قضاوی معاون وزیر اقتصاد ضمن مصاحبه با روزنامه ایران مدعی شده بود «امضاکنندگان FATF بیش از اعضای سازمان ملل است» حال آن که برخلاف عضویت 198 کشور در سازمان ملل، فقط 35 کشور به FATF ملحق شده‌اند؛ ضمن اینکه برخلاف ادعای آقای سیف، آمریکا همه‌کاره و صحنه‌گردان اصلی FATF است.

مجوز فروش ایرباس عملیات فریب دو منظوره آمریکا!
همزمان با سفر روحانی به نیویورک، رویتر اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش 17 فروند ایرباس فرانسه به ایران را صادر کرده است.
این خبرگزاری از قول منابع آگاه نوشت: خزانه‌داری آمریکا 2 مجوز صادر کرده که اجازه صدور برخی هواپیماهای شرکت ایرباس به ایران را می‌دهد و انتظار می‌رود در طی چند روز آینده مجوز فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ به ایران را نیز صادر نماید. سخنگوی شرکت ایرباس تایید کرده که این شرکت 2 مجوز از دولت آمریکا برای فروش مجموعا 17 فروند هواپیما به ایران دریافت کرده است. هرچند ایرباس یک شرکت آمریکایی نیست اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از قطعات به کار رفته در هواپیماهای این شرکت ساخت شرکت‌های آمریکایی است، این شرکت نیازمند کسب مجوز از دولت آمریکاست.
تفاهم‌نامه خرید 118 فروند ایرباس از فرانسه بهمن‌ماه سال گذشته در جریان سفر بهمن 94 رئیس‌جمهور به پاریس امضا شد اما آمریکا برخلاف برجام، در 8 ماه گذشته از عملی شدن این معامله جلوگیری کرده است.
طی چند ماه اخیر سیاستمداران و رسانه‌های متعدد آمریکایی با استناد به نظرسنجی‌های انجام گرفته که از کاهش محبوبیت 20 تا 30 درصد آقای روحانی در ایران (پس از برجام) حکایت می‌کند، هشدار دادند که ادامه روند کارشکنی فعلی در عدم لغو تحریم‌ها باعث ناکامی طیف نزدیک به غرب و آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایران خواهد شد. همین نگرانی را یک ماه پیش جان برنان رئیس  سیا عنوان کرد و قبل از وی نیز جان کری وزیر خارجه در جلسه شورای روابط خارجه آمریکا گفته بود روحانی و ظریف خود را در مذاکرات به خطر انداخته‌اند و اگر این روند به نتیجه نرسد آنها در انتخابات پارلمانی دچار دردسر خواهند شد.
به گزارش فرانس‌پرس آمریکایی‌ها همچنان در مقابل همکاری بانک‌های متوسط و بزرگ اروپایی با ایران کارشکنی می‌کنند و با تهدید به مجازات، مانع از نزدیکی آنها به ایران می‌شوند.
آقای ظریف یک ماه پیش در گفت‌وگو با خانه ملت و در پاسخ این سوال که «در سند برجام کمیسیون مشترکی برای طرح شکایت در صورت بدعهدی طرفین طراحی شده، آیا تا به حال ایران به دلیل بدعهدی آمریکا موضوع را در کمیسیون دنبال کرده یا خیر»، گفته بود: «تا امروز ما کمیسیون را هر زمان که لازم بوده تشکیل داده‌ایم و در نشست‌ها راه‌کارهایی برای حل و فصل مشکلات طراحی کردیم. در آینده‌ای نزدیک نیز  نشست دیگری با کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بدعهدی آمریکا و موضوعات دیگر در آن بررسی می‌شود».
این نشست‌ها  به شکل دوره‌ای  هر 3 ماه یکبار تشکیل می‌شود و چهارمین نشست آن، 29 تیرماه گذشته در وین برگزار شد و آقای عراقچی بعد از جلسه اعلام کرد «در این نشست موانع و مشکلات بر سر اجرای برجام به ویژه موانع بانکی و اقتصادی بررسی شد.»
اما در حالی که سفر هیئت ایرانی به نیویورک رو به پایان است، خبری از برگزاری نشست کمیسیون مشترک و اعتراض به بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام نیست و به نظر می‌رسد اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا، مجددا نوعی عملیات فریب برای تعلل و عدم جدیت وزارت خارجه ایران در اعتراض به عدم لغو زیرساختی تحریم‌ها از جمله در حوزه امور مالی و بانکی باشد که قرار بود در نیویورک مطرح شود.

عارف نمی‌خواهد ریاست شورای سیاستگذاری اصلاحات را واگذار کند
یک روزنامه زنجیره‌ای از ادامه اختلاف بر سر تداوم یا انحلال شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و نیز تداوم ریاست با برکناری عارف از ریاست این مجموعه خبر داد.
روزنامه آرمان از قول علی صوفی نوشت چالش‌هایی بین برخی از احزاب و شورای عالی اصلاحات به وجود آمده بود که با گذشت زمان به مرور حل خواهد شد. تعدادی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و چند حزب، ادامه کار شورای عالی سیاستگذاری را مفید نمی‌دانستند ولی نهایتا مصوب شده است.
علی تاجرنیا  هم گفت اجماع به دست نیامده و دوسوم اعضای شورای هماهنگی اصلاحات به ادامه شورای عالی سیاستگذاری رأی داده‌اند.
اما آرمان در گزارشی نوشت: ساعاتی پس از انتشار خبر، احمد حکیمی‌پور عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: «برخلاف خبری که  ریاست دوره‌ای شورا اعلام کرده، الحاق شورای هماهنگی به ساز و کار شورای عالی سیاستگذاری مورد تصویب قرار نگرفته است.» وی افزود: «متاسفانه برخلاف خبری که از زبان ریاست دوره‌ای شورا بعد از جلسه اعلام شد، در این جلسه درباره الحاق شورای هماهنگی به ساز و کار شورای عالی سیاستگذاری مباحث مطروحه به بحث نهایی جهت رای‌گیری نرسید و اصولا هیچ مصوبه‌ای به همراه نداشت.
آرمان می‌افزاید: 12 شهریورماه بود که انتخاب به نقل از محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات نوشت: «رئیس شورای سیاستگذاری  را خود اعضای شورا تعیین می‌کنند، بعد از این که شورای سیاستگذاری تشکیل شد، اولین کارش انتخاب رئیس  و هیئت رئیسه خواهد بود.» که در جلسه یکشنبه این امر محقق نشد. اما عارف اظهاراتی داشت که می‌توان از آن چنین برداشت کرد که او ظاهرا تمایلی به ترک ریاست شورای سیاستگذاری ندارد. او چنین گفت: «یکی از دستاوردهای ارزشمند جریان اصلاحات در انتخابات اخیر تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود و عده‌ای تلاش کردند این شورا را متلاشی کنند و هر روز در رسانه‌های خودشان اخبار دروغی علیه این شورا منتشر کردند اما باید به هواداران جریان اصلاحات این نوید را بدهم که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با جدیت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»  این اظهارات عارف با ادعای قبلی او مبنی بر تغییر ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همخوانی ندارد و به نظر می‌رسد این جمله مبنی بر «تلاش برخی برای متلاشی کردن شورای مورد اشاره»  به منزله خط و نشان برای مخالفان عدم تغییر در ریاست شورای سیاستگذاری  اصلاح‌طلبان باشد. نباید فراموش کرد که عارف دارای مشغله‌های دیگر از جمله نمایندگی مردم تهران در مجلس است و از آنجا که در بهارستان نتوانست به کرسی ریاست دست پیدا کند بهتر است انرژی خود را صرف انسجام فراکسیون امید کند که از ابتدای مجلس دهم تا به امروز نشان داده هنوز نتوانسته به اجماع در رای دست پیدا کند.
در همین حال محمود صادقی عضو فراکسیون امید نیز به تابناک گفته است: عارف در موضعی نیست که از فراکسیون امید گلایه کند.
 عارف با فشار اصلاح‌طلبان، مجبور به انصراف در انتخابات 92 شد.
 
با معوقات بانکی 100 هزار میلیاردی می‌شد به 10 میلیون جوان وام ازدواج داد
در حالی که بانک‌ها پیگیر وصول مطالبات معوق خود از گیرندگان تسهیلات با مبالغ ناچیز هستند، اما هیچ‌گونه تحرک جدی نسبت به وصول مطالبات معوق میلیاردی خود نشان نمی‌دهند و تمایلی برای شکایت از دریافت بدهکاران بزرگ بانکی ندارند. این تناقض در برخورد و مماشات با بدهکاران میلیاردی در مقابل طلب نمودن مطالبات اندک، نکته‌ای تاسف‌بار و شائبه‌برانگیز است.
به گزارش الف، با وجود گذشت سالها از زمان رسانه‌ای شدن معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومانی، رفتار بحث‌برانگیز بانک‌ها در قبال مطالبه این معوقات هیچ تغییری نکرده و حتی بر میزان بدهی‌ها نیز افزوده شده است.
روند افزایشی معوقات، عدم مطالبه آن از سوی بانک‌ها و سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان در حوزه‌هایی غیر از بخش تولید بیانگر آن است که نه تنها مسئولین سیستم بانکی از وضعیت موجود ناراضی نیستند، بلکه شاید به نوعی خود آنها نیز از این روند منتفع می‌گردند.
بی‌تفاوتی بانک‌ها نسبت به وصول معوقات 100 هزار میلیارد تومانی، مسئله بحث‌برانگیزی است. عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مجلس در مورد اینکه چرا بانک‌ها در مورد معوقات بانکی کوتاهی کرده و به آن ورود پیدا نمی‌کنند، اظهار داشت: هیچ معوقی در حال حاضر وجود ندارد که بدون رابطه و رانت داده شده باشد، این معوقه تنها در دست چندصدنفر است.
وی تصریح کرد: تمام پول‌هایی که این افراد از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، به منظور بخش تولید بوده است و توجیه اقتصادی و تولیدی داشته است؛  اما در مسیرهای انحرافی هزینه شده است به عنوان مثال فردی برای راه‌اندازی گاوداری وام گرفته اما ساختمان‌سازی  و برج‌سازی انجام داده و یا اینکه بسیاری از این پول‌ها را به خارج برده است؛ یعنی این افراد این وام‌ها را در جای خودشان مصرف نکرده‌اند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: مشکل بزرگتر خود مدیرعامل بانک‌ها هستند، مثلا مدیرعاملی می‌داند که قرار است این موضوع در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی بررسی شود و شب قبل با فرد بدهکار تماس می‌گیرد که مبلغی را پرداخت کند تا بررسی این قضیه موقتا عقب بیفتد.
الف خاطر نشان ‌کرد: اگر بانک‌ها رقم 100 هزار میلیارد تومان را به جای هدیه دادن به افراد خاص، صرف وام‌های کوچکی نظیر وام ازدواج می‌کردند، می‌توانستند به 10 میلیون جوان در شرف ازدواج مبلغ 10میلیون تومان وام ارائه دهند.

وطن امروز/
طرح نمایندگان برای تفحص از استعلام مدیران دوتابعیتی
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از استعلامات درباره مدیران دوتابعیتی خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: درباره بکارگیری مسؤولان و مدیران دوتابعیتی بحث تحقیق و تفحص از اطلاعات مطرح است، چون وزارت اطلاعات باید در پاسخ استعلامات به این نکته توجه کند که مدیران و مسؤولان تابعیت مضاعف نداشته باشند. وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوعاتی از جمله مقابله با نفوذ دشمن و سرویس‌های بیگانه و بحث ضد جاسوسی در وزارت اطلاعات، گفت: اگر در جذب مدیران از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود، پس این وزارتخانه باید پاسخگو باشد چرا افرادی مثل خاوری براحتی و خارج از چتر اطلاعاتی ما، از دسترس خارج می‌شوند. اگر هم از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود، جای تعجب است، چراکه برای احراز صلاحیت یک نماینده مجلس استعلام می‌شود، آن وقت چطور برای انتصاب مدیران عالی از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود. نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: قرار است در گام اول وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی حضور یابد تا به ابهامات نمایندگان درباره بحث دوتابعیتی‌ها پاسخ دهد. پس از این جلسه اگر نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از توضیحات وزیر قانع نشدند، تحقیق و تفحص به جریان می‌افتد. ذوالنور ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در مجلس قبل مطرح و در مجلس دهم مجدد بازنویسی و امضاها اخذ شد اما به نتیجه نرسید ولی طرح تحقیق و تفحص از وزارت اطلاعات جدید است و می‌تواند بحث قبلی را زنده کند. 
 
بی اعتنایی روحانی به نامه نمایندگان درباره FATF
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید روحانی هیچ اقدامی در رابطه با نامه نمایندگان درباره تصویب FATF انجام نداده است. علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با بسیج، درباره لزوم  تصویب توافقات بین‌المللی از جمله FATF در مجلس گفت: آنطور که در قانون اساسی تصویب شده تفاهمنامه‎ها و معاهداتی که دولت با دیگر دولت‎ها منعقد می‎کند باید به مجلس بیاید و در آنجا بررسی شود، ضمن اینکه درباره تفاهمنامه FATF و اینکه مجلس در آن ورود کند یا نه، بین کارشناسان حقوقی و برخی نمایندگان مجلس اختلاف هست اما برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور نامه نوشتند و درخواست کردند این قرارداد به مجلس بیاید. رحیمی با بیان اینکه هنوز هیچ اقدام نهایی در این باره صورت نگرفته است، گفت: مقدمات  و چارچوب قراردادها را دولت معمولا رسیدگی و مذاکره می‎کند و برای تصویب به مجلس می‎آورد و همان چارچوب‎ها را هم  مجلس می‎تواند تغییر دهد و اگر موارد اساسی وجود داشته باشد ورود کند و با توجه به اینکه مصوبات مجلس را هم شورای نگهبان تایید می‎کند مهم این است که با قانون اساسی مغایرت نداشته باشد، ضمن اینکه  مصالح ملی را هم در نظر بگیرد. رحیمی تاکید کرد: اگر مجلس قرارداد با FATF را تصویب نکند قطعا این قرارداد لغو خواهد شد و اقدامی صورت نمی‎گیرد.
 
پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: ما هیچگاه قصد تجاوز نداشته‌ایم اما پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد، این مهم در بخش فرهنگی و هنری برعهده هنرمندان است. علی شمخانی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر برای صلح که در خانه هنرمندان ایران برپا شده است، با بیان اینکه ما همیشه ملت صلح‌طلبی بوده و هستیم، تصریح کرد: اما این به معنای ظلم‌پذیری نیست و پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد. وی افزود: باید اهالی فرهنگ و هنر با استفاده از ابزارهای مختلف و ظرفیت‌های این حوزه موضوع مهم صلح‌پذیر بودن و عدم ظلم‌پذیری ملت ایران را در آثار خود مورد توجه و اهتمام قرار دهند. دبیر شورایعالی امنیت ملی پس از رونمایی و اجرای ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران از 2 نمایشگاه هنر برای صلح و نمایشگاه آثار هنرمندان جانباز و ایثارگر در خانه هنرمندان ایران بازدید کرد. به گفته دبیر شورایعالی امنیت ملی، جنگ خوب نیست ولی دفاع کردن در هر حالی نیاز است.

خراسان/

بررسی وضعیت حقوقی قربانیان حادثه منا در کمیسیون قضایی مجلس

خانه ملت - وضعیت حقوقی قربانیان حادثه منا درجلسه سه‌شنبه آینده توسط اعضای کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس بررسی می شود.همچنین بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کارجلسات این کمیسیون قراردارد.

 


استرالیا بار دیگر بازگشت مهاجران غیرقانونی ایرانی را خواستار شد

 فارس- «مالکوم ترنبال»نخست‌وزیراسترالیا باردیگرخواستار بازگشت مهاجران غیرقانونی، از جمله ایرانی‌ها، شد.جولی بیشاپ وزیرخارجه استرالیا، نیزپیش از این در دیدار با مقامات ایرانی درخواست‌های مشابهی را مطرح کرده بود.

 


ذوالنور از طرح تحقیق و تفحص از وزارت اطلاعات  خبرداد

تسنیم- حجت الاسلام ذوالنورعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ازطرح تحقیق وتفحص از وزارت اطلاعات خبرداد و گفت: در به کارگیری مسئولان دوتابعیتی، وزارت اطلاعات باید در پاسخ استعلامات توجه کند که مدیران تابعیت مضاعف نداشته باشند.

 


دیدار مسجد جامعی با خانواده مدیرمسئول "معماری نیوز"

ایلنا – احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح در خانه هنرمندان، به دیدار خانواده یاشار سلطانی مدیرمسئول بازداشت شده سایت معماری نیوز رفت.وی هفته گذشته بازداشت شده است.

 


ابتکار جالب سفیر ایران در زاگرب در سالگرد دفاع مقدس

فارس – «صادق» سفیر ایران در کرواسی به مناسبت  سالگرد دفاع مقدس اقدام به برگزاری مراسمی ویژه به مناسبت این روز در تونلی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در شهر زاگرب کرده است.کرواسی از جمله کشورهای آسیب دیده در جنگ است.

ایران/
تلاش کنگره امریکا برای جاسوسی
از همکاری‌های ایران و روسیه
کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره امریکا با ابتکار عمل «مایک پامپئو»، نماینده جمهوریخواه طرحی را ارائه داده است که به موجب آن، پنتاگون به طور قانونی موظف است سالانه گزارشی را درباره همکاری‌های تهران- مسکو به کنگره ارائه کند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این گزارش باید شامل توضیحات و شرح کامل چگونگی و سطح این همکاری‌ها و تأثیر آن بر امنیت ملی امریکا و منافع استراتژیک باشد. این گزارش علاوه بر این، مواردی را در ارتباط با یک سری زمینه‌های همکاری ایران- روسیه از جمله مرکز اشتراک اطلاعات تشکیل شده توسط ایران، روسیه و سوریه در بغداد، همکاری میان نیروهای دریایی ایران و روسیه، همکاری روسیه با حزب‌الله در سوریه، لبنان و عراق و منافع مشترک ایران – روسیه در امریکای لاتین را در برمی‌گیرد.


بازداشت کانادایی‌ها و استرالیایی‌ها در خلیج فارس
بر اساس توضیح جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، علاوه بر امریکایی‌های متجاوز به آب‌های کشورمان، نیروهای برخی کشورهای دیگر نیز تاکنون توسط سپاه دستگیر شده‌اند. به گزارش فارس، دریادار علیرضا تنگسیری در حاشیه رژه بزرگ نیروهای مسلح که در خلیج فارس برگزار شد، گفت: نیروی دریایی سپاه تاکنون 2 بار امریکایی‌ها، 2 بار انگلیسی‌ها، یک بار کانادایی‌ها و یک بار هم استرالیایی‌ها را که به آب‌های ایران در خلیج فارس تجاوز کرده بودند، دستگیر کرده است.


  درخواست استرالیا برای باز گرداندن پناهجویان ایرانی
نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه کشورش همواره به دنبال فرصت‌های اسکان مجدد پناهجویان است، خواستار بازگشت مهاجران غیرقانونی از جمله ایرانی‌ها به کشورهایشان شد. به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس استرالیا، «مالکوم ترنبول»، نخست‌وزیر استرالیا  در یک نشست  گفت: بسیار حائز اهمیت است که کشورها، چه به صورت داوطلبانه و چه غیرداوطلبانه، شهروندان‌شان را که با درخواست پناهندگی‌شان موافقت نشده، بپذیرند. «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا نیز در حاشیه این نشست گفت که به رایزنی‌های طولانی مدت خود با همتای ایرانی‌اش بر سر بازگرداندن پناهجویان ایرانی ادامه می‌دهد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات