صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۴۹۸

از نهی مذاکره با آمریکا تا شروط پیوستن به FATF

۱- شروط دولت برای پیوستن به FATF
علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی روز گذشته با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: امروزه مبارزه با پولشویی به سیاست مورد توافق در کشورهای مختلف برای مواجهه با گردش مالی فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی درآمده است؛ زیرا راه اصولی برای محدود کردن قاچاق کالا، مواد مخدر، فرار مالیاتی، فساد مالی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی است و تلاش برای قطع شریان مالی این اقدامات بهترین شیوه برای مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی است. وزیر اقتصاد با تشریح شروط ایران برای پیوستن به FATF، گفت: اجازه اشراف اطلاعاتی به هیچ نهاد بین‌المللی را نمی‌دهیم و مصادیق و تعریف هیچ مرجعی درباره گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم.
۲- رهبری اجازه مذاکره با آمریکا درباره منطقه و سوریه را ندادند
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: در ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها به طور غیرمستقیم تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را به روش دیپلماتیک وادار کنند که بپذیرد بشار اسد در آینده سوریه نقش نداشته باشد که مواضع دقیق رهبر معظم انقلاب و راهبرد نظام مانع تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع شد. وی افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت همیشگی اجازه مذاکره با آمریکا را در موضوع منطقه و سوریه ندادند؛ چراکه تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر اثبات می‌کند وعده دولتمردان آمریکایی به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست.
۳- تشکیل کمیته حلّ اختلاف در جامعه روحانیت مبارز
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از تشکیل کمیته حلّ اختلاف در تشکل متبوع خود خبر داد. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به تصمیمات جدید جامعه روحانیت مبارز در راستای وحدت اصولگرایان برای انتخابات سال ۹۶، گفت: در جامعه کمیته‌ای با عنوان کمیته حلّ اختلاف تشکیل داده‌ایم؛ ولی هنوز درباره تعداد اعضای این کمیته تصمیمی گرفته نشده است و احتمال دارد این تعداد افزایش پیدا کند. گفتنی است، آیت‌الله موحدی کرمانی و حجج‌الاسلام مروی، تقوی، ابراهیمی، پورمحمدی و رئیسی اعضای کمیته حلّ اختلاف جامعه روحانیت را تشکیل می‌دهند.
۴- ترفند جدید آل‌سعود برای احیای نیروهای از نفس افتاده
رسانه‌های سعودی، اماراتی و قطری در راستای گمراه کردن افکار عمومی از طریق دروغ، شایعه‌پراکنی و وارونه جلوه دادن حقایق در تلاش هستند که به ارتش در ورطه سقوط سعودی در یمن روحیه بدهند. گفتنی است، شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و رسانه‌های‌ همسو با سعودی از آغاز هجوم عربستان به یمن، درباره درگیری در صعده بین نیروهای ویژه عربستان با یگان ویژه عبدالملک الحوثی، رهبر انقلابی یمن خبررسانی کرده‌اند. واضح است که رسانه‌های عربی هم‌پیمان با عربستان نتوانسته‌اند بین اخبار دروغ خود ربط دهند و روی افکار عمومی جهان عرب و غرب تأثیرگذار باشند.
۵- پارلمان سوئیس ممنوعیت پوشیدن روبنده را تصویب کرد
پارلمان سوئیس در مصوبه‌ای که هنوز لازم‌الاجرا نیست، با ممنوعیت پوشیدن روبنده در اماکن عمومی موافقت کرد. این طرح با ۸۸ رأی مثبت و ۸۷ رأی منفی در شورای ملی این کشور تصویب شد. در بخشی از این طرح عنوان شده است، «هیچ‌کس نباید در اماکن عمومی (به جز اماکن مقدس) صورت خود را بپوشاند.»، همچنین «الیزابت اشنایدر اشنیتر» عضو شورای ملی سوئیس در این زمینه گفت: «برقع (روبنده) نشانه‌ای ضد زن در ایدئولوژی اسلام‌گرایانه است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات