صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۵۳۴

از عادی‌سازی روابط با سوریه تا فرش قرمزی که پهن نمی‌شود

۱- انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی جبهه پایداری
مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، محمد سلیمانی، فاطمه آلیا، نصرالله پژمان‌فر، ناصر سقای‌بی‌ریا، قاسم روانبخش، امیرحسین قاضی‌زاده، میثم نیلی، میرهاشم موسوی، علی خضریان، علیرضا عسگریان، غلامحسین رضوانی، علی نادری، زهره لاجوردی، مجید متقی‌فر و مجید دوستعلی افرادی هستند که در دور جدید فعالیت جبهه پایداری به عنوان اعضای شورای مرکزی آن فعالیت می‌کنند. مهم‌ترین چهره‌هایی که در دور جدید به شورای مرکزی این حزب اصولگرا اضافه شدند، نصرالله پژمان‌فر و امیرحسین قاضی‌زاده، دو نماینده مشهد هستند. دوره قبل هیچ‌کدام از نمایندگان مشهد عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نبودند. در مقابل دو چهره سیاسی شیراز روح‌الله حسینیان و کامران باقری لنکرانی از شورای مرکزی جبهه پایداری کنار رفتند. زارعی، سیدمحمود نبویان و زهره طبیب‌زاده در دور جدید فعالیت جبهه پایداری در این تشکیلات حضور نخواهند داشت.
۲- رویترز: فرش قرمزی پهن نشده است
خبرگزاری «رویترز» با اعلام خبر سفر وزیر انرژی آلمان به ایران به نقل از «یورگن هاردت» سخنگوی سیاست خارجی حزب صدراعظم آلمان، نوشت: هنوز فرش قرمزی برای حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران پهن نشده و جمهوری اسلامی باید حمایتش از بشار اسد را قطع کرده و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. رویترز در ادامه آورد: «پهن کردن فرش قرمز برای روحانی در اروپا می‌تواند این‌گونه اشتباه برداشت شود که ایران از هم‌اکنون به عنوان یک شریک و همکار در جامعه جهانی پذیرفته شده است.» منابع خبری اعلام کردند: «سیگمار گابریل» وزیر انرژی آلمان هفته آینده به همراه مدیران صنعتی مختلفی برای بازسازی روابط تجاری به ایران می‌آید. هاردت گفته است، انتظار دارد که گابریل در سفرش به ایران نگرانی آلمان درباره حمایت جمهوری اسلامی از دولت اسد در سوریه، اظهارات ضد اسرائیلی «توصیف‌ناپذیر» و همچنین نقض حقوق بشر را ابراز کند.
۳- دعوت روزنامه آمریکایی از اعراب برای مقابله با ایران
نشریه «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد، کشورهای عربی باید برای شکستن هلال شیعی ایران، شورش جدیدی به پا کنند. این نشریه آمریکایی در یادداشتی به بررسی حمایت ایران از محور مقاومت برای مبارزه با داعش و حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از این گروه‌ تروریستی پرداخت و با اشاره به نگرانی کشورهای عربی از قدرت گرفتن ایران در منطقه و استفاده از داعش برای مقابله با جمهوری اسلامی، نوشت: «دیوار آتشینی که این گروه افراطی ایجاد کرده، مانعی میان همبستگی منطقه‌ای ایران و متحدانش، یعنی سوریه و لبنان است.» این نشریه مدعی شد: «نیروهای شیعه تحت حمایت ایران، مانند حزب‌الله لبنان و سازمان بدر و عصائب اهل حق در عراق، خلأ ایجاد شده از عقب‌نشینی داعش در عراق و سوریه را پر می‌کنند که بسیار مجهزتر و آموزش‌دیده‌تر از این گروه تروریستی هستند.»
۴- تصمیم آنکارا برای عادی‌سازی روابط اقتصادی خود با دولت سوریه
«نورالدین جانیکلی» معاون نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی از تصمیم آنکارا برای عادی‌سازی روابط اقتصادی خود با دولت سوریه خبر داد. به گزارش پایگاه لبنانی «النشره»، وی اظهار داشت: طی روزهای آینده روابط اقتصادی میان ترکیه و سوریه شاهد برخی تحولات خواهد بود. جانیکلی در همین زمینه تصریح کرد: میزان تجارت اقتصادی ترکیه با کشورهای ایران و سوریه به تازگی کمتر از گذشته شده است و در آینده نزدیک روابط اقتصادی آنکارا، به‌ویژه با سوریه به سمت عادی‌سازی پیش خواهد رفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات