تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۰۸
یاوه‌گویی سعودیها ادامه دارد

شکایت آل‌سعود علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل!

(روزنامه آفتاب يزد – 1395/06/27 – شماره 4712 – صفحه 3)

گروه سیاسی : موج جدیدی از جو سازی‌ها و یاوه گویی‌های عربستان علیه ایران آغاز شده است، به گونه ای که مقامات این کشور درصدد مظلوم نمایی بر آمده اند و می‌خواهند مسببان تنش‌های اخیر دو کشور را، ایران نشان دهند. از همین روست که دست به روش‌های نخ‌نما شده و پوسیده همیشگی خود زده اند تا به خیال خامشان از این طریق بتوانند اعمال فشارها علیه کشورمان را کلید بزنند و به‌گونه‌ای دست پیش را بگیرند تا پس نیفتند.

پر واضح است که عربستان این روزها تمام هم و غم خود را روی این امر گذاشته تا با فراموشی همه اقدامات خصمانه ای که علیه ایران انجام داده است، قیافه حق به جانب برخود بگیرد و بگوید که این کشور تنها در صدد دفاع از خود است ! و نه چیزی بیشتر. اکنون در جدیدترین سیاسی کاری کثیف عربستانی‌ها این کشور نامه ای علیه ایران به شورای امنیت نوشته است. نامه ای که «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، دوروز گذشته به رئیس شورای امنیت داد.

عربستان سعودی با ارائه این نامه به شورای امنیت، مدعی شده که ایران قطعنامه 2216 درخصوص یمن را نقض کرده است.

این در حالی است که عربستان بیش از یک سال و نیم گذشته حملات مستمر و همه‌جانبه‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده و جای شگفتی است که اکنون کشورمان را متهم می‌کند.

بر اساس گزارش العالم، عربستان در این نامه مدعی شده است که ایران سلاح و مهمات در اختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد! تابناک می‌نویسد عربستان همچنین از شورای امنیت خواسته است ارتش و کمیته‌های مردمی‌یمن را به خاطر ادامه حملات به عربستان، بازخواست کند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد چندی پیش نام ائتلاف عربستان را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در جنگ‌ها و درگیری‌ها قرار داد و اعلام کرد که 60 درصد کودکان یمنی در حملات این ائتلاف کشته شده‌اند، اما مدت کوتاهی پس از آن، عربستان به سازمان ملل فشار آورد که اگر نام این ائتلاف را از فهرست خارج نکند، کمک‌های مالی به این سازمان را متوقف خواهد کرد و همین فشارها باعث شد تا دبیرکل سازمان ملل نام این ائتلاف را از فهرست خارج و سپس در کنفرانس مطبوعاتی به این فشارها اذعان کند! اما کار به این جا ختم نشده و گستاخی‌های عربستان تداوم دارد.

عربستان به غیر از یمن در حوادث زیادی مرتکب جنایت و گناه شده است،مثل حادثه منا ! اما جالب اینکه سعودی‌ها حتی در این زمینه نیز زبان درازی می‌کنند و شرافت را از یاد برده و بازهم انگشت اتهام را به سمت کشورمان دراز کرده اند، تا جایی‌که یک مقام ارشد عربستان از سخنان مقامات ایرانی در مورد سوء مدیریت مسئولان سعودی در ماجرای حج انتقاد کرده است.

به گزارش انتخاب، شاهزاده خالد فیصل فرماندار مکه گفته :" از خدا می‌خواهم آن‌ها را هدایت کند و مانع توسعه طلبی آن‌ها و رویکرد اشتباه شان در قبال مسلمانان در عراق، سوریه، یمن و جهان شوند."

این مقام سعودی اضافه کرد: "اما اگر آنها در حال آماده کردن ارتشی برای حمله به ما هستند، باید بدانید ما به راحتی تسخیر نمی‌شویم."

خالد الفیصل اضافه کرد: "ما جلو هر نوع تهاجمی‌را می‌گیریم و هرگز در حفظ این سرزمین و کشورمان تردید نمی‌کنیم."

حرف‌های جنگ طلبانه این شاهزاده سعودی در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها گفته اند که قصد دامن زدن به تنش‌ها را ندارند. از قرار معلوم بهتر است عربستانی‌ها فکری به حال باتلاقی که در جنگ افروزی‌های اخیر بدان گرفتار شده اند، بکنند و بعد از دفاع نظامی‌در مقابل ایران سخن بگویند!

http://aftabeyazd.ir/?newsid=49891

ش.د9501967

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات