تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۱۱

فتنه‌انگیزی رژیم آل‌سعود علیه ایران و شیعیان

(روزنامه جمهوري اسلامي - 1395/06/27 - شماره 10691 - صفحه 6)

رژیم آل سعود که ناتوانی، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی‌اش در مدیریت کنگره عظیم حج برای جهان اسلام آشکاراست، تا کنون نه تنها تلاشی برای جبران خسارات فجایع سال گذشته صورت نداده، بلکه تلاش دارد به وسیله ابزار رسانه‌ای خود و با فتنه انگیزی و دروغ پراکنی، بر درماندگی خود سرپوش بگذارد.

مسلمانان سراسر جهان، هیچگاه فجایع خونین و دردناک مراسم حج سال گذشته که در آن بیش از هفت هزار نفر از حجاج بیت‌الله الحرام به دلیل سوء مدیریت و بی‌تفاوتی نیروهای امنیتی رژیم آل سعود در زیر دست و پا جان خود را از دست دادند، فراموش نخواهند کرد.

دو فاجعه تلخ منا، و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، لکه سیاهی در پرونده مدیریت حج بر پیشانی آل سعود قرار داد.این دو حادثه بزرگ نه تنها باعث نشد که مقام‌های عربستان اقدامی برای جبران خسارت‌ها و عذرخواهی از خانواده‌های جان باختگان این حوادث صورت دهند، بلکه از آن زمان موجی از دروغ و شایعه پراکنی و جو سازی را با هدف سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود آغاز کرده‌اند.

مقام‌های آل سعود از همان زمان، یعنی بلافاصله پس از روی دادن این فجایع، حمله رسانه‌ای خود را علیه ایران و شیعیان کلید زدند و در یکی از اولین موارد تخریب‌های دروغین، حجاج ایرانی را عامل وقوع فاجعه هولناک منا معرفی کردند.حال آنکه بر اساس گفته شاهدان عینی و تصاویر منتشر شده و بنا بر گفته کارشناسان، تنها دلیل این رخداد٬ بی‌برنامگی و بی‌تفاوتی نیروهای امنیتی عربستان در مورد مدیریت سیل عظیم جمعیت بود.

رژیم عربستان سیاست تخریب شیعیان به ویژه دولت و ملت ایران را در طول یک سال گذشته، با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود در جهان عرب و غرب پیش گرفته است و همواره سعی دارد با تحریک احساسات مردمی از طریق انتشاراخبار دروغ و شایعه پراکنی، میان ملت‌های مسلمان شکاف و اختلاف ایجاد کند.

در کنار این فضا سازی‌ها، مقام‌های آل سعود سعی دارند فضایی از ستایش و تمجید را به دلیل آنچه موفق برگزار کردن حج تلقی می‌کنند، برای خود ایجاد کنند و در همین راستا برخی مقام‌های کشورهای اسلامی همپیمان خود را به این سو تحریک کردند؛ به گونه‌ای که نه تنها طی مراسم حج امسال، بلکه پس از پایان حج سال گذشته نیز از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های خود به تشویق و تمجید از برگزاری موفق !حج پرداختند، حال آنکه در این میان کمتر رسانه‌ای در جهان عرب به جان باختن بیش از 230 تن از حجاج بیت‌الله الحرام در جریان مناسک حج امسال به دلیل کمبود امکانات و خدمات پزشکی اشاره کردند.

با گذشت چندین ماه از مراسم حج سال گذشته، هیات سازمان حج جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای مهیا ساختن زمینه برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی٬ راهی عربستان شد، که اعضای این هیات در هر دو سفر با کارشکنی‌های مقام‌های رژیم آل سعود مواجه شدند.

مانع تراشی‌ها و شرط گذاری‌های مسئولین وزارت حج عربستان به گونه‌ای بود که جای هیچ مذاکره‌ای را باقی نمی‌گذاشت؛ شرط‌هایی همچون بستن دستبندهای جاسوسی الکترونیکی اسرائیلی بر دستان حجاج، اخذ روادید حجاج از طریق کشور ثالث، عدم برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی از سوی کاروان‌ها و همچنین به کارگیری پروازهای هواپیمایی عربستان جهت اعزام، تنها بخشی از این کارشکنی‌هایی بود که با هدف منصرف کردن ایران از اعزام حاجیان صورت می‌گرفت.

در ادامه این خباثت‌ها و سیاست‌های شوم آل سعود، حجاج ایرانی از ادای فریضه حج در سرزمین وحی محروم شدند و این مساله خود زمینه را فراهم کرد تا عناصر وابسته به عربستان از هر فرصتی برای تخریب و خدعه آفرینی استفاده کنند.

در این میان، ملت ایران که همواره به اهل بیت برای رسیدن به درگاه پروردگار ملتمس شده اند، پس از محروم شدن از حضور در مراسم حج تمتع و سرزمین عرفه، فرصت را غنیمت شمرده و راهی حرم اباعبدالله الحسین(ع) شدند.

آنچه در مورد همه شیعیان آشکار است، آن که ارادت و عشق نسبت به اهل بیت و زیارت حرم معصومین، هیچگاه در کنار تمسک به بارگاه پروردگار و ادای فریضه حج قرار نمی‌گیرد و در طول تاریخ تشیع٬ فتوایی که بر این امر استدلال کند وجود نداشته است.

حال آنکه فتنه انگیری و دروغ پراکنی مقام‌ها و عناصر رسانه‌ای آل سعود هیچ حد و مرزی نداشته و به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند نیرنگ‌های خود را در ذهن مخاطب جاسازی کنند، تا بلکه سنگی بر بنای تفرقه و شکاف در جهان اسلام بیفزایند.

این از جمله سیاست‌های تفرقه افکنانه‌ای است که در راستای اهداف لابی‌های صهیونیستی و جهان استکبار و به صورت کورکورانه و از روی ساده لوحی توسط رژیم سعودی اجرایی می‌شود و تا حد زیادی نسبت به عواقب آن در دنیای پر تلاطم امروز آگاهی ندارند.

زمانی که مفتی اعظم وهابیت عربستان اظهاراتی تا آن حد غضبناک که ناشی از کینه‌ها و عقده‌های درونی وی است را بیان می‌کند و ایرانیان را نامسلمان خطاب می‌نماید، نباید توقع بیشتری از دولت خودباخته عربستان داشت. دولتی که هم اکنون به دلایل متعدد همچون کسری بودجه با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و به سبب سیاست‌های مداخله جویانه خود در بحران یمن، در حال ضرر و تنبیه شدن است.

البته مداخله جویی، فتنه انگیزی و بحران سازی رژیم آل سعود و حمایت از گروه‌های تکفیری تنها به یمن و سوریه و بحرین و لبنان منتهی نمی‌شود و نقش عناصر عربستان در ایجاد درگیری و بحران در عراق طی چند ماه اخیر بیش از پیش بر همگان نمایان شده است.

به گزارش ایرنا، نمونه بارز این مساله نیز درخواست خروج ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد توسط دولت عراق بود، شخصی که محور شرارت و گرداننده سیاست‌های شوم آل سعود در عراق بود و به عنوان عنصری نامطلوب در این کشور شناخته می‌شد.

مشخص نیست سران حکومت عربستان که خود را خادم الحرمین تلقی می‌کنند٬ تا چه میزان و زمانی می‌خواهند خدمتگزار و فرمانبردار رویکرد‌ها و خباثت‌های لابی‌های صهیونیستی علیه جهان اسلام باشند، اما آنچه مسلم است، چهره این رژیم به مرور زمان و با فرو رفتن در سیاهچال اقدامات و سیاست‌های خود، بیشتر بر همگان آشکار خواهد شد و ظلم و خودکامگی آنان ادامه‌دار نخواهد بود.

http://jomhourieslami.net/?newsid=106367

ش.د9502011

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات