تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۵۸۳۹
روانبخش: جبهه پایداری به وحدت می‌اندیشد

پایداری جدید، با چهره‌های جوان

(روزنامه صبح نو – 1395/07/13 – شماره 13 – صفحه 3)

جبهه پایداری که با هدف جلوگیری از خروج افراد از مسیر«انقلاب» و مقابله با جریانات سال ۸۸ و جریان انحرافی در سال 1390 شکل گرفت، به تازگی اولین مجمع عمومی خود را برگزار کرد. در این مجمع انتخابات اعضای جدید شورای مرکزی این تشکل سیاسی در دستور کار قرار گرفت و از 17 عضو اصلی شورای مرکزی، پنج چهره سرشناس نظیر، حجت الاسلام سید محمود نبویان ، حجت الاسلام روح الله حسینیان، آقای علی اصغر زارعی، آقای کامران باقری لنکرانی و خانم زهره طبیب‌زاده از این شورا کنار رفتند.

اعضاء جدید شورای جبهه مرکزی جبهه پایداری عبارتند از؛ خانم‌ها و آقایان، مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، محمد سلیمانی، فاطمه آلیا، نصرالله پژمان‌فر، ناصر سقای‌بی‌ریا، قاسم روانبخش، امیرحسین قاضی‌زاده، میثم نیلی، میرهاشم موسوی، علی خضریان، علیرضا عسگریان، غلامحسین رضوانی، علی نادری، زهره لاجوردی، مجید متقی‌فر و مجید دوستعلی که در میان این افراد آقایان پژمانفر،دوستعلی،خضریان، نادری و خانم لاجوردی از چهره‌های جدیدی هستند که به این جمع اضافه شده‌اند. البته علاوه بر این اسامی پنج عضو هم به عنوان چهره‌های علی البدل انتخاب شدند، که عبارتند از آقایان قاسمی‌پور، منصوری، قیومی، ابطحی و خانم سجادی. با نگاهی اجمالی به ترکیب جدید اعضاء شورای مرکزی جبهه پایداری می‌توان دریافت که عملاً اعضاء نسبت به گذشته جوان‌تر شده‌اند اما اینکه این جوان‌گرایی بتواند همان وزنه و تاثیرگذاری اعضاء قبلی را داشته باشد یا خیر، سوالی است که گذر زمان و هنگام بزنگاه‌های سیاسی می‌توان پاسخ مناسبی برای آن دریافت.

حضور نداشتن کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت نهم و همچنین چهار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نظیر، حجت الاسلام سید محمود نبویان، حجت الاسلام روح الله حسینیان، علی اصغر زارعی و خانم زهره طبیب‌زاده که همگی از وزنه‌های تاثیرگذار و فعال این حزب بودند و جایگزین شدن چهره‌های بسیار جوان و عملاً کم تجربه در عرصه سیاست، موضوعی است که در متن اخبار جبهه پایداری قرار گرفته است که حدود پنج سال از حیات سیاسی‌اش در کشور می‌گذرد. از طرفی دیگر، اگرچه روند این تغییر تحولات و جوان‌گرایی در هر مجموعه‌ای طبیعی به نظر می‌رسد اما وجود نارضایتی‌های درون گروهی هم می‌تواند جزء عوامل این تغییر و تحولات باشد. در گذشته نیز آقایان حمید رسایی و مهدی کوچک‌زاده از شورای مرکزی جبهه پایداری جدا شده بودند.

اکنون با وجود حدوداً هشت ماه زمانی که به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، به نظر می‌رسد این حزب و دیگر احزاب سیاسی کشور فعال‌تر شده و با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات این احزاب به مصادیق کاندیداهای انتخاباتی نزدیک‌تر می‌شوند.

با توجه به تجربه تلخ تعدد کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در جبهه اصول‌گرایی، به نظر می‌رسد مهم‌ترین هدف جریان‌های نزدیک به این جبهه رسیدن به مصداق نهایی و واحد به‌منظور حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باشد.

در همین رابطه، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در گفت‌وگو با «صبح نو» با اشاره به برگزاری اولین مجمع عمومی جبهه پایداری، گفت: مجمع عمومی در هفته گذشته به منظور شناخت اعضاء شورای مرکزی برگزار شد چرا که اعضاء قبلی شورای مرکزی منصوب هیات مؤسس بودند و تصمیم بر این بود که طبق اساسنامه، اعضای جدید از مجمع عمومی در قالب برگزاری انتخابات، انتخاب شوند. وی ادامه داد:مجمع عمومی ترکیبی است از اعضای هیات مؤسس و شورای مرکزی قبلی و شوراهای استانی، که عمده آنها را نیروهای جوان تشکیل می‌دهند و در این انتخابات حتی اعضای شوراهای استانی که در استان‌ها فعال بودند، می‌توانستند در انتخابات کاندیدا شوند که دو نفر هم حضور داشتند.

روانبخش با اشاره به کناره‌گیری پنج عضو تاثیرگذار شورا، گفت: این پنج نفر خودشان با توجه به شرایطی که داشتند تمایل نداشتند که در شورای مرکزی حاضر باشند و ترجیح دادند عرصه را به جوان‌ترها واگذار کنند که البته این کناره‌گیری دلیل بر قطع همکاری نیست. وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و اهداف آتی جبهه پایداری در انتخابات گفت: جبهه پایداری همواره به وحدت می‌اندیشد که این مساله در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به اثبات رسید و جبهه پایداری با دیگر اصول‌گرایان ائتلافی تشکیل داد که مناسب بود و اگرچه در تهران موفق نشد اما در دیگر استان‌ها موفقیت خوبی به‌دست آمد و برای اولین بار اکثریت نمایندگان مجلس، همفکر دولت منتخب انتخاب نشد.

نیازمند رییس‌جمهور انقلابی هستیم

وی گفت: کشور در آینده نیاز به یک شخصیت انقلابی دارد که بتواند روی اصول انقلاب ایستادگی کند و در برابر استکبار کوتاه نیاید چرا که تجربه نشان داده کوتاه آمدن در برابر دشمن فرصت‌ها را از بین می‌برد، شرایط اقتصادی را بدتر می‌کند، رشد علمی کشور را کاهش می‌دهد، موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را تضعیف می‌کند، سیاست خارجی کشور منفعل می‌شود و پاسپورت جمهوری اسلامی را در دنیا کم اعتبار و بی اعتبار می‌کند و مردم این مساله را با گوشت و پوست و استخوان لمس کردند.

روانبخش در پایان خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به این شرایط و همچنین با توجه به حضور نداشتن آقای احمدی‌نژاد به عنوان نامزد در انتخابات که حضور وی می‌توانست انشقاق ایجاد کند، این فرصت فراهم است که همه نیروهای انقلابی از جمله جبهه پایداری، حول یک شخصیت انقلابی با دارا بودن ویژگی‌های زیاد انقلابی، ائتلاف کنند.

http://sobhe-no.ir/newspaper/97/3/2552

ش.د9502076

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات