صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۵۹۸۶

اخبار کوتاه 1 آبان

یک عضو فقیه شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد و ملاحظه کسی را هم نمی‌کند، گفت: این شورا از کسی هراس ندارد و در مقابل حرف نامربوط دیگران محکم ایستاده و به وظیفه خود عمل می‌کند. آیت‌الله محمد مؤمن افزود: شورای نگهبان در زمینه بررسی قوانین مصوبه مجلس و صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست‌جمهوری کوتاه نمی‌آید و سعی ما بر این است که به کسی ظلم نشود.
نظرسنجی مؤسسه دموکراسی رژیم صهیونیستی و دانشگاه تل‌آویو نشان می‌دهد، بیشتر صهیونیست‌ها با اینکه معتقدند «هیلاری کلینتون» به آنها برای بازگشت به میز مذاکره با فلسطین فشار می‌آورد، اما او را برای ریاست جمهوری ترجیح می‌دهند. در نظرسنجی انجام شده، ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دهند کلینتون، رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد و ۵/۲۶ درصد نیز خواستار رأی‌آوردن ترامپ هستند.
منابع سوری از درگیری‌های شدید در جنوب غربی حلب میان ارتش سوریه و تروریست‌های تکفیری در پی مخالفت آنها با آتش‌بس اعلام شده از سوی مسکو و دمشق خبر دادند. گروه تروریستی موسوم به «حرکه نورالدین الزنکی» وابسته به شبه‌نظامیان الجیش الحر، آغاز حملات تروریستی با نام ادعایی حماسه حلب را از طریق «توفیق شهاب» سرکرده خود اعلام کردند.
دستیار یک عضو کنگره آمریکا در نشستی به منظور پایان دادن به بحران این کشور، پیشنهاد ترور رئیس‌جمهور قانونی سوریه را مطرح کرده است. به گزارش «فارن پالیسی»، این پیشنهاد تعجب افراد حاضر در جلسه را که ۷۵ کارمند دفتری کنگره را شامل می‌شدند، به همراه داشته است. فیلیپ گوردون، مقام سابق دولت آمریکا در این باره گفته است، این ایده هم غیرقانونی و هم بی‌اثر است.
به گزارش الحدث، «اشتون‌کارتر» وزیر دفاع آمریکا از توافق بغداد و آنکارا درباره نحوه مشارکت ترکیه در عملیات موصل خبر داد. وی با اشاره به اینکه واشنگتن از نقش ترکیه در مبارزه با داعش در سوریه و عراق استقبال می‌کند، افزود: دو طرف هنوز درباره جزئیات این موضوع به توافق نرسیده‌اند.
پس از گذشت ۱۵ ماه از اجرای برجام، برخلاف ادعای مسئولان دولتی تحریم‌های سوخت‌رسانی اتحادیه اروپا نه تنها رفع نشده، بلکه بر تعداد کشورهای تحریم‌کننده نیز افزوده شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات