صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۶۱

اخبار کوتاه 8 آبان

فرماندهی عملیات مشترک عراق اخبار منتشر شده درباره توقف عملیات نظامی آزادسازی موصل را تکذیب کرد. «سرتیپ یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «عملیات نظامی آزادسازی موصل متوقف نشده است و نیروهای عراقی در حال سازماندهی مجدد، استقرار و برداشتن موانع و تله‌های انفجاری هستند که گروه تروریستی داعش برجا گذاشته است.» وی افزود: «نیروهای عراقی منتظر رسیدن همه یگان‌های نظامی و تجهیزات از همه محور‌ها هستند تا این حمله به طور همزمان صورت گیرد.»
سردار مهدی ابویی، معاون سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتقاد از بی‌توجهی این ستاد به موضوع پیشگیری، گفت: در ۲۵ سال گذشته تنها در مقاطعی که مسئولان به اصل پیشگیری توجه جدی داشته‌اند، توانسته‌اند در مهار و کاهش قاچاق گام‌های موفقی بردارند. وی در ادامه افزود: آمارهای ارائه شده در دو سال اخیر، حاکی است کمتر از ۱۰ درصد پرونده‌های قاچاق مکشوفه، به عوامل اصلی مربوط می‌شود و ۹۰ درصد مربوط به خرده‌پاهاست.
حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور گفت: از مجموع اختلاس انجام شده دو بانک ملی و ملت، ۸۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بانک ملی بوده که ۳۰۰ میلیارد آن برگشته است. در بانک ملت نیز ۱۲۰ میلیارد تومان از ۳۰۰ میلیارد تومان اختلاس شده برگشته و بخشی از آن در خارج از کشور از طریق پلیس اینترپل شناسایی و توقیف شده است. ما نیز به دنبال متهم اصلی هستیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید واقفین در حوزه‌های مختلف آموزش عالی به مثابه یک پشتوانه ورود یابند. دکتر محمد فرهادی افزود: هم‌اکنون دانشگاه‌های کشور با کمبود ۱۰۰ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متأهل روبه‌رو هستند.
رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت تا ابتدای سال آبی جدید، گفت: فکر می‌کنم دولت در این موضوع سهل‌انگاری می‌کند؛ امیدوارم فریاد کشاورزان به گوش دولت برسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات