صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۲۱۲

از اخبار تازه عملیات آزادسازی موصل تا کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش

۱- ادامه عملیات تا آزادی کامل موصل
نخست‌وزیر عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی ائتلاف آمریکا مبنی بر توقف عملیات آزادسازی موصل، با بیان اینکه ما موفق شدیم روستاهای زیادی را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کنیم، تأکید کرد: عملیات تا آزادی کامل کل استان موصل ادامه دارد. گفتنی است، طی روزهای اخیر آمریکا و ترکیه تلاش کردند برای پیشبرد اهداف خود در موصل در روند عملیات آزادسازی این شهر اختلالاتی ایجاد کنند. اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به حضور نیروهای الحشد الشعبی در این عملیات واکنش نشان داده و تلاش می‌کند دولت عراق را وادار کند تا از حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات موصل جلوگیری کند. اعلام خبر نادرست توقف عملیات آزادسازی موصل از سوی آمریکا نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

۲- سنّ گرایش به مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف به ۱۳ سال رسیده است
الهه راستگو، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سن اعتیاد و گرایش به بسیاری از رفتارهای ناهنجار در جامعه کاهش یافته و این مسئله به معنای آن است که همزمان با برنامه‌ریزی دشمن به منظور انحراف از ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی آن چنان که باید و لازم است، برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. وی با بیان اینکه براساس آمارهای گزارش شده، سن گرایش به مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف به ۱۳ سال رسیده است، افزود: آموزش و پرورش ضمن برنامه‌ریزی برای آموزش والدین و شفاف‌سازی برخی واقعیات باورناپذیر برای آنان، باید دانش‌آموزان را نیز از خطرهایی که در کمین آنها وجود دارد، آگاه کند.

۳- کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه تروریستی داعش
برخی اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش در استان دیاله در شرق عراق توانستند مقادیر قابل توجهی سلاح و تجهیزات نظامی را که پیشتر در محیط‌های اطراف تخلیه شده بود، به دست آورند. یک منبع امنیتی آگاه در این باره اعلام کرد، هفته گذشته دو بالگرد نظامی ائتلاف بین‌المللی در اطراف دریاچه «حمرین» در «تل سلیمه» در منطقه سعدیه استان دیاله مقادیر قابل توجهی سلاح و تجهیزات نظامی تخلیه کردند و پس از آن، سرنشینان چند قایق پهلو گرفته در کرانه دریاچه حمرین اقدام به بارگیری این تجهیزات و تسلیحات کردند تا این سلاح ها را به منطقه عملیاتی داعش برسانند.

۴- پنج تا شش میلیون نفر از جمعیت کشور بیکار هستند
یحیی آل‌اسحاق اقتصاددان با بیان اینکه بیکاری دو و نیم میلیون نفری اعلامی مرکز آمار واقعیت ندارد، گفت: بیکاری پنج تا شش میلیون نفری به واقعیت نزدیک‌تر است. وی رکود، تورم و بیکاری جوانان را از چالش‌های اساسی در کشور دانست و گفت: یکی از چالش‌های اساسی کشور و بیماری مزمن اقتصاد ایران وجود پنج تا شش میلیون نفر جمعیت بیکار است که بیشتر آنان تحصیلکرده هستند؛ بنابراین ضروری است توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم و برای آن راهکار بیندیشیم.

۵- ورود رسمی نیسان به بازار خودروی کشور
همزمان با شروع هفته، بیلبوردهایی در سطح شهر دیده می‌شود که حاکی از ورود رسمی نیسان به بازار خودرو کشور است. بر اساس اخبار رسیده، شرکت جهان نوین آریا نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش نیسان در ایران است. این شرکت حاصل سرمایه‌گذاری مشترک گروه سهیل بهوان از کشور عمان و گروه جهانگیر آریا از ایران است. قرار بود حدود چهار ماه قبل، فروش چهار محصول شرکت نیسان در ایران آغاز شود که به دلایل مختلف این موضوع ممکن نشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات