صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۴۷۳

از هشدار درباره اوضاع آمریکا تا هشدار درباره تحولات عراق

۱- فتاح: به انتخابات فکر نمی‌کنم
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه دولت باید تحمل خود را در قبال رسانه‌ها بیشتر کند، گفت: رسانه‌ها نیز باید جانب انصاف و عدالت را لحاظ کنند. پرویز فتاح در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما یکی از گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری هستید، اظهار داشت: من حقیقتاً پرمشغله هستم و به کارم نیز علاقه‌مندم. رهبر معظم انقلاب به بنده حکم داده‌اند و بنده یک فرد عمرانی و میدانی هستم. وی با بیان اینکه بنده هر هفته در سفر هستم و وقت فکر کردن به مسائل انتخاباتی را ندارم، درباره احتمال اینکه دقیقه ۹۰ به انتخابات بیاید، تصریح کرد: بنده یک پهلو و صریح پاسخ دادم.

۲- هشدار درباره اوضاع آمریکا پس از انتخابات
رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا با تأکید بر وجه مشترک انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ با عملیات موصل، درباره اوضاع داخلی آمریکا پس از انتخابات هشدار داد. «ریجارد هاس» در توئیتر خود نوشت: «وجه مشترک عملیات نظامی موصل و مبارزات ریاست‌جمهوری آمریکا چیست؟ بزرگ‌ترین چالش، آشتی و حکمرانی پس از مبارزات است.» تأکید رئیس این اندیشکده مطرح آمریکایی بر «بزرگ‌ترین چالش» پس از عملیات نظامی در موصل و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در واقع اشاره‌ای به برخی تنش‌ها درباره آینده موصل پس از آزادسازی و همچنین تنش‌ها در آمریکا بین حامیان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون است.

۳- هشدار سرلشکر صفوی نسبت به تحولات کردستان عراق
سردار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نشست خبری همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام گفت: سعودی‌ها به دنبال نفوذ سیاسی در سوریه و عراق هستند. وی درباره تحولات کردستان عراق اظهار داشت: از اینکه بارزانی‌ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی‌ها به نیروهای ضد ایرانی سلاح بدهد، هشدار می‌دهیم. بارزانی باید بداند که حفظ اربیل را مدیون جمهوری اسلامی ایران است. کردهای عراق آریایی هستند، ریشه‌شان آریایی است و به ایران علاقه دارند؛ اما بدانند که اگر وارد این بازی سیاسی شوند، معلوم نیست دیگر ایران کمک‌شان کند.

۴- واکنش حماس به سفر یک هیئت مراکشی به سرزمین‌های اشغالی
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» سفر هیئت رسانه‌ای مراکشی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را که با هدف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و بهبود وجهه این رژیم در رسانه‌های عربی صورت گرفت، محکوم کرد. «فوزی برهوم» تأکید کرد، سفر هیئت مذکور به مثابه خیانت به ملت و آرمان فلسطین و جریحه‌دار کردن احساسات اعراب، مسلمانان، دوستداران و حامیان مسئله فلسطین و همچنین تشویق رژیم صهیونیستی به تشدید جنایات و تجاوزاتش علیه فلسطینیان است. به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، یک هیئت رسانه‌ای هفت نفره مراکشی وارد سرزمین‌های اشغالی شده و مهمان وزارت خارجه اسرائیل هستند.

۵- دلخوری و شکاف در اردوگاه اصلاح‌طلبان
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) طی نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات، از تمدید دوباره شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و کنار گذاشته شدن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتقاد کرده و از دلخوری برخی از احزاب نسبت به این مسئله خبر داده است. هادی خامنه‌ای در بخشی از این نامه علت شکست اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۸۴ را به رئیس دولت اصلاحات یادآور شده و از وی خواستار انسجام هرچه بیشتر نیروهای اصلاح‌طلب شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات