صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۳۲

از گزینه‌های وزارت خارجه آمریکا تا روابط آنکارا و تل‌آویو

۱- نظر رهبر معظم انقلاب درباره پخش اذان صبح از مساجد
به تازگی اظهارنظری از امام خامنه‌ای در رسانه‌ها بازنشر شد که در تاریخ ۱۹/۱۱/۶۹ در خطبه‌های نماز جمعه ایراد شده بود. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «چندی پیش، من راجع به اذان سفارش کردم و البته گفتم که صبح‌ها با بلندگو در همه‌جا اذان نگویند، تا مردم از خواب بیدار نشوند. مثل اینکه بعضی از مؤمنین، این قسمت دومش را بیشتر از قسمت اول گوش کردند! آنچه که مقصود ما بود، این بود که در سحرها، هر جایی یک بلندگو صدا نکند؛ ولی معنایش این نبود که به هنگام سحر، صدای اذان در شهری مثل تهران به گوش نرسد! نه، در جایی مثل تهران، اقلاً در چند مسجد از مساجد مهم، خوب است که با بلندگو اذان پخش بشود؛ حتی اذان صبح. در شهرهای کوچک هم به فراخور وسعت آن شهر، می‌بایست اذان صبح در چند جا پخش بشود. اما در ظهر و شب اذان بگویند؛ هم اذان بلندگو، هم جلوی مساجد، هم داخل مساجد و هم در خیابان‌ها، تا مردم به اذان گفتن عادت کنند.»

۲- انتقاد تند سناتور آمریکایی درباره گزینه‌های وزارت خارجه
«رند پائول» عضو کمیته مسائل خارجی سنای آمریکا از بررسی «رودی جولیانی» و «جان بولتون» برای وزارت خارجه آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: «هم بولتون و هم جولیانی از تغییر رژیم در ایران حمایت کرده‌اند و این شباهتی به دیپلماسی ندارد؛ بلکه شبیه جنگ است.» وی ادامه داد: «جولیانی و بولتون مواضع افراطی و تندی دارند. بولتون شاید بهتر است که وزیر جنگ باشد؛ اما او قطعاً دیپلمات یا کسی نیست که به روشی دیپلماتیک عمل کند یا اینکه فکر کند دیپلماسی جایگزینی برای جنگ است.»

۳- هدف قرار گرفتن مخازن آمونیاک «حیفا» ۱۷ هزار نفر را به‌کام مرگ می‌کشاند
مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: اگر مخازن آمونیاک در شهر «حیفا» هدف موشک‌های مقاومت قرار بگیرد، هزاران صهیونیست کشته خواهند شد. «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) و وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در نشست اضطراری بررسی خطرهای مخازن آمونیاک در خلیج حیفا تأکید کرد: اگر مخازن آمونیاک در شهر «حیفا» به هر طریقی، چه با موشک‌های حزب‌الله و چه به دلیل نقص فنی منفجر شوند، حدود ۱۷هزار نفر از ساکنان این شهر جان خود را از دست خواهند داد.

۴- اردوغان: زمان باز شدن صفحه جدید در روابط آنکارا و تل‌آویو فرا رسیده است
رئیس‌جمهور ترکیه پس از ۱۳ سال در نخستین مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت: زمان گشوده شدن صفحه جدید در روابط آنکارا و تل‌آویو فرا رسیده است. اردوغان در عین حال افزود: حادثه کشتی «مرمره» همچنان بر روابط آنکارا و تل‌آویو سایه افکنده است و او گفته‌های افسران ارتش اسرائیل را باور نمی‌کند که مدعی شده‌اند تمام تلاش‌های ممکن را برای جلوگیری از بروز خشونت در این حادثه صورت داده‌اند.

۵- منتجب‌نیا: اصلاح‌طلبان انحصارطلب‌تر و تمامیت‌خواه‌ترند!
رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: مجموعه‌ای می‌گویند اگر حزب یا شخصی «نوکر و مطیع فرمان ما باشد»، اصلاح‌طلب خوبی به شمار می‎آید و طرفدار وحدت است؛ اما اگر کسی انتقاد کند و بخواهد «مستقل» باشد، وی را با «شانتاژهای رسانه‌ای» مخدوش می‌کنند؛ همچنین هر کسی که تابع نباشد، می‎گویند «مخالف خاتمی- هاشمی است». منتجب‌نیا در ادامه جریان اصولگرایی را به انحصارطلبی متهم کرد و گفت: متأسفانه اصلاح‌طلبان به مراتب از اصولگرایان، انحصارطلب‌تر و تمامیت‌خواه‌تر هستند!
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات