صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۹۴

از التماس‌های بی‌نتیجه سعودی‌ها تا تکذیب رسمی فاکس‌نیوز

1ـ التماس‌های بی‌نتیجه سعودی‌ها از ترکیه
«گاردین» در گزارشی درباره پشت پرده مناقشه دیپلماتیک در موضوع پرونده قتل «جمال خاشقجی» نوشت: «سعودی‌ها با التماس از ترکیه خواسته‌اند در سرپوش گذاشتن بر این پرونده به ریاض کمک کند.» این روزنامه درباره اهداف ترکیه از این اقدام نوشته است: «با ادامه [اطلاع‌رسانی] قطره‌چکانی ترکیه‌ای‌ها، به نظر می‌رسید که پای عنصر انتقام در میان است. گویی که داشتند آل‌سعود را با وارد آوردن هزاران زخم می‌کشتند. این شرایط مشخص کرد، این تصور عربستان سعودی که آنکارا بر اساس وضعیت بد اقتصادی‌اش تصمیم می‌گیرد، نادرست بوده است. اینکه عربستان انعامی بدهد و بحران را فیصله دهد، موضوعی بود که سعودی‌ها خیلی راحت با آن کنار می‌آمدند، اما اردوغان به دنبال هدفی به مراتب بزرگ‌تر بوده است. او یک هدف راهبردی دارد؛ فرصتی برای تضعیف یک رقیب مدعی سخنگویی از جانب اسلام اهل سنت و تبدیل دوباره ترکیه به مقر قدرت اسلامی.»

2ـ تکذیب رسمی دروغ شبکه فاکس نیوز
در حالی که فاکس‌نیوز در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی و غربی ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران، ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته برای حزب‌الله لبنان را افزایش داده است و محموله جدیدی که ایران به لبنان فرستاده است، شامل تجهیزات سیستم مکان‌یابی جهانی (جی‌پی‌اس) است که حزب‌الله را قادر می‌کند راکت‌هایی را که پیش از این قابلیت کنترل نداشته‌اند، به موشک‌هایی با هدایت دقیق تبدیل کند، پایگاه الخلیج آنلاین، نوشت: وزارت راه قطر در بیانیه‌ای شایعه عبور برخی از محموله‌های تسلیحاتی از ایران به لبنان از طریق دوحه را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده است: شایعه مربوط به فرود هواپیمای حامل محموله تسلیحاتی ایران در فرودگاه بین‌المللی حمد و سپس پرواز آن به سمت بیروت به هیچ وجه صحت ندارد. گفتنی است، لبنان نیز پیشتر ادعای این رسانه را رد کرده بود.

3ـ سخنانی در راستای فضاسازی نشریات زنجیره‌ای!
معاون اول رئیس‌جمهور در سخنانی تأمل‌برانگیز اعلام کرد: «ما در کشور در این شرایط مدیر ریسک‌پذیر می‌خواهیم و من دستم قلم و کاغذی نیست که کسی را برکنار کند و من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را نداشته‌ام، پس از من انتظار نداشته باشید که وکیل و وزیر را تغییر دهم!» اینکه منظور اسحاق جهانگیری از جملات چه بوده، یا چه عواملی مانع فعالیت وی بوده‌اند، مشخص نیست؛ اما این نکته وجود دارد که رسانه‌های اصلاح‌طلبان با افزایش انتقادات از دولت و نارضایتی مردم از دولت دوازدهم در تلاشند نشان دهند معاون اول رئیس‌جمهور اختیاراتی ندارد! گفتنی است، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز در واکنش به اظهارات جهانگیری گفت: «اگر من به‌ جای جهانگیری بودم که حتی نمی‌توانستم منشی خودم را هم تغییر دهم، یک روز هم در کابینه نمی‌ماندم!»

4ـ اصلاح‌طلبان فقط به دنبال قدرت هستند
محمود صادقی از شخصیت‌های جنجالی جریان اصلاحات به تازگی طی اظهاراتی در جمع همفکران خود با اشاره به مشکلات مردم و کشور و با انتقاد از مباحث مطرح شده در میان اصلاح‌طلبان گفته است: «واقعاً مسئله روز ما چیست؟ آیا مسئله ما این است که سهمیه این حزب و آن شخص در شورای عالی چقدر است؟ خانمی عضو دولت باشد یا نباشد؟ چرا غافل شدیم از مسائل جامعه. ما چقدر به دردها توجه داشتیم؟ فراکسیون امید چه می‌کند، ما دیگر به این مسائل فکر هم نمی‌کنیم. سوسیال‌دموکراسی چیست؟ عدالت اجتماعی در کجای معادلات ما قرار گرفته است؟» وی در ادامه با انتقاد تند از جریان اصلاحات تأکید کرده است: «اصلاح‌طلبان هدف‌شان فقط به قدرت رسیدن است و وقتی به قدرت می‌رسند، دیگر برنامه ندارند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات