صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۵۶

اخبار ویژه روزنامه های ۱5 آذر ۱۳۹۵

کیهان

سانسور هماهنگ اعتراض روحانی به نقض برجام در رسانه های بیگانه

صدای آمریکا، بی‌بی‌سی ‌فارسی، رادیو فردا، رادیو فرانسه و... سخنان روز یکشنبه آقای روحانی  در مجلس را که انتقاد به نقض برجام بود، یا اصلا پوشش ندادند یا در حاشیه مطلبی قرار دادند و ترجیح دادند گزارش آن را به اطلاع مخاطبان نرسانند.
رئیس‌جمهور دیروز در مجلس گفت: ما به بدعهدی طرف مقابل واکنش نشان می‌دهیم. بنده به صراحت اعلام می‌کنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای 5+1  تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد. مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما با برجام مغایرت داشته و ناقض آن است.
روحانی افزود: لذا رئیس‌جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تأیید و به ویژه اجرای آن جلوگیری کند. صریحا اعلام می‌کنم چنانچه این مصوبه به اجرا گذاشته شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت. حتی امضای آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا می‌دانیم و با عکس‌العمل مقتضی روبه‌رو خواهد شد. لذا  در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون  مصوب مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته پیش روی هیئت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

لااقل به اندازه پیتزا فروختن در تدوین برجام سختگیری می کردید.

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب با انتقاد از سخنان توجیه‌گرانه ظریف‌ که گفته بود مصوبه کنگره آمریکا در تمدید 10 ساله تحریم‌های موسوم به ISA  اثر اجرایی ندارد نوشت: آقای ظریف! هرچند  و برخلاف اظهارات بالا در خردادماه گذشته در صحن علنی مجلس صراحتا تمدید تحریم‌های ISA  را نقض برجام برشمردید اما از این می‌گذریم و به منظور تنویر افکارتان خدمت‌تان معروض می‌دارم بیش‌از حد انتزاعی و ذهنی و تخیلی مشق سیاست می‌فرمائید.
حضرتعالی پیش از این نیز در ازای  رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر مصادره 2 میلیارد دلار از نقدینه بلوکه شده ایران در آمریکا به نفع آمریکاییان آسیب دیده از عملیات تروریستی در لبنان فرمودید؛ «ما رای این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم و دولت آمریکا به خوبی از این موضوع اطلاع دارد... من اعتقاد دارم که دنیا هژمون ندارد. شرایط بین‌المللی تاب هژمون و قدرت مطلقه شدن ندارد و این باور نظری و نه شعاری من است» جناب ظریف در همان تاریخ خدمت‌تان معروض داشتم؛ گیریم حضرتعالی رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نشناسید. این چه اهمیتی دارد؟ مهم آن است که پول یک ملت را «چپو» کرد و رفت!
جناب ظریف متاسفانه اکنون نیز همان ذهنی‌گرائی مسبوق به سابقه‌تان مانع از آن شده تا به درکی واقع‌بینانه از پتانسیل موجود در نظام بین‌الملل نایل آئید.
وقتی افکار عمومی ملاحظه می‌کند که کنگره و سنای آمریکا تحریم‌های ISA را علی‌رغم برجام تمدید کرد، این امر بدان معنا است که کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری و صنعتی و تکنولوژیکی در آمریکا و اروپا دیگر خود را معطل برجام نمی‌کنند و از صرافت همکاری تجاری با طرف ایرانی می‌افتند و سری را که درد نمی‌کند بی‌دلیل دستمال نمی‌بندند.
این یعنی آنکه با توجه به قلب گنجشکی اقتصاد که به شدت ترسو است و با توجه به آنکه اولین نیاز تجار برای سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه‌گذاری است حالا شما بنشین و مدام بگو «تمدید ISA نافی برجام نیست و اثر اجرایی ندارد».
جناب ظریف شاید دوستان و شیدائیان‌تان در ایران با ظرائف‌ دنیای عملی سیاست ناآشنا باشند اما حضرتعالی سالها در آمریکا زندگی و تحصیل و در مصادر بالای دیپلماتیک اشتغال داشته‌اید. در تمام سالهای اقامت و تحصیل و اشتغال‌تان در سازمان ملل اگر هیچ کار سیاسی هم نکرده باشید لااقل و حتما یک بار سفارش پیتزا برای تحویل در محل داده‌اید و با قانون طلایی COD آشنائید. اگر یک بار هم بدین شیوه در آمریکا پیتزا میل کرده باشید که حتما کرده‌اید آنگاه به قانون Cash on delivery یا «پرداخت نقد در ازای تحویل در محل» عنایت پیدا می‌کردید تا لااقل این ساده‌ترین قانون تجاری را در تعهدات دوجانبه بین‌ ایران و 5+1 لحاظ کرده تا اینک طرف آمریکائی به جای آنکه این چنین مرد رندانه شما و ما و ملتی را سرکار بگذارند مطابق COD  مکلف  می‌شد تا در قبال هر آنچه از ما می‌گیرد متقابلا ما به ازای آن را نقدا پرداخت کند!
سجادی در مطلب دیگری تصریح کرد عجله  در زودتر رسیدن به توافق محصول دغدغه تدبیر و امید برای رسیدن به وصال آمریکا به بهانه مذاکرات اتمی بود.

نفوی ها همان کسانی بود که شما را در فتنه سبز بازی دادند


وی در دیدار شماری از حامیان فتنه در گروهک موسوم به «مجمع ایثارگران»، پیروی ایثارگران واقعی از ولایت را، دارای سوابق تاریخی از زمان پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع)، دیگر ائمه و بعدها در شرایط زمانی و مکانی مختلف، به خصوص در زمان امام راحل دانست و گفت: حقیقت این است که آنچه ایران را با تعدد قومیت‌ها، چون بند تسبیح به هم مرتبط می‌نماید، تفکر اسلامی و توسل به حبل‌الله است و نباید بگذاریم این اندیشه تضعیف شود.
هاشمی با یادآوری شرایط کشور در زمان رحلت امام و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: بارها گفته‌ام که هنوز بهترین انتخاب خبرگان بود و دعا کنیم که این روند ادامه داشته باشد، چون برخی از دشمنان اندیشه‌های امام و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، با دوست‌نمایی به خیلی از مراکز حساس نفوذ کرده‌اند که از بیان ایران‌ستیزی ابایی ندارند.
وی همچنین گفته است: جامعه‌ای که به فرهنگ ایثارگری بها بدهد مطمئناً آینده درخشانی خواهد داشت.
او همچنین گفت: اگر کسانی که ایثارگران واقعی هستند، وارد کارزار نشوند، کسانی این عنوان مقدس را غصب می‌کنند و به اسم ایثارگران، کار و اظهارنظرهایی می‌کنند که هیچ سنخیتی با اصل ایثارگران ندارد.
حساس شدن ناگهانی هاشمی به موضوع نفوذ در حالی است که عناصر فتنه‌گری نظیر عبدالحسین هراتی با وجود هتاکی‌های شدید علیه حضرت امام خمینی(ره) در عمق دفتر هاشمی نفوذ کرده بودند و تا مدت‌ها به عنوان مشاور ارشد در دیدارهای خصوصی هاشمی با مقامات خارجی حضور داشتند. دو فرزند هاشمی (مهدی و فائزه) نیز از جمله سرپل‌های پیوند عناصرگروهکی به حلقه اطرافیان هاشمی محسوب می‌شوند و این نفوذ و اثرگذاری به حدی شدید بود که طراحان خارجی فتنه سبز، هاشمی را با موفقیت بازی دادند و او را به همراهی تمام عیار با آشوبگرانی کشاندند که هر چند نقاب همراهی با انقلاب بر چهره داشتند اما تا مرز شعارهای حذف «جمهوری اسلامی»، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» وادار کردند. این دوست‌نماها همان کسانی بودند که زمانی نه چندان دور، هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای لقب داده بودند. موضوع عجیب‌تر، حمایت گروهک تروریستی منافقین (عامل ترور هاشمی در اوایل انقلاب) از فتنه سبز بود. راز این حمایت، مدتی بعد با مصاحبه فائزه هاشمی و تأیید بر اینکه با دوستان خوب سازمان مجاهدین خلق در زندان آشنا شده، آشکارتر شد.

3 برابر شدن هزینه جاری در دولتی که م یگفت خزانه خالی است


به گزارش نسیم، رئیس‌جمهور هفته گذشته در جلسه شورای اداری استان خراسان‌رضوی گفت که بودجه جاری سال آینده 320 هزار میلیارد و بودجه عمرانی همین سال 60 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است. این سخنان، حاوی نکته‌ای مهم است که تحقق آن یک رکورد عجیب و تامل‌برانگیز را در اقتصاد کشور جا به جا می‌کند. پیش‌بینی 320 هزار میلیارد تومانی بودجه جاری در شرایطی اتفاق می‌افتد که سال گذشته دولت 204 هزار میلیارد تومان بودجه جاری برای خود پیش‌بینی کرده بود، بنابراین امسال 116 هزار میلیارد تومان بر بودجه‌های جاری کشور اضافه شده است.
بنا بر تعریف اهالی علم اقتصاد بودجه جاری عبارت است از پیش‌بینی دریافت‌‌ها و منابع تامین اعتبار که مستقیم و غیرمستقیم در سال مالی قانون بودجه به وسیله دستگاه‌ها از طریق حساب‌های خزانه‌داری کل گرفته می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بودجه جاری همان هزینه‌هایی است که دولتمردان صرف حقوق‌ها، تشریفات و بسیاری از امور جاری می‌کنند. با این حساب اگر آمار هزینه‌های جاری دولت را در طی 3/5 سال گذشته به دقت مورد بررسی قرار دهیم، به نتایج بسیار جالب توجهی دست خواهیم یافت.
دولت یازدهم کشور را با 104 هزار میلیارد تومان بودجه جاری از دولت دهم تحویل گرفت. روحانی و یارانش در سال 93 این رقم را به 148 هزار میلیارد تومان و در سال 94 به 178 هزار میلیارد تومان رساندند. در سومین سال دولت تدبیر و امید هم یک رکورد ماندگار در هزینه‌های جاری کشور رقم خورد و دولتمردان تدبیر و امید این رقم را به 204 هزار میلیارد تومان رساندند، یعنی چیزی در حدود دو برابر بودجه جاری دولت قبل خرج کردند.
اما حالا دولت قصد دارد بودجه سال 96 را با 320 هزار میلیارد تومان ببندد. این یعنی بودجه‌های جاری کشور در دولت روحانی 3/2 برابر بیشتر از دولت قبل شده است. دولتی که در ابتدای روی کار آمدن خود تاکید می‌کرد کشور را با خزانه‌ خالی تحویل گرفته، با استناد به این آمار و ارقام به شکلی کشور را اداره کرده هزینه‌های جاری آن رکود هزینه‌کرد تاریخ اقتصاد ایران را می‌شکند. هزینه‌هایی که مطمئنا بخشی از آنها صرف حقوق‌های نجومی و بخش دیگری از آن صرف تشریفات و ریخت و پاش‌های بزرگ شده است.

سه چهارم ایرانیان می گویند برجام وضعیت اقتصای را بهتر نکرد

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی نوشت: در انتخابات فوریه گذشته پارلمان ایران، روحانی به  بیرون راندن نمایندگان تندرو شناخته شده در مجلس نمایندگان و مجلس خبرگان ایران که مدت‌ها در این سمت حضور داشتند کمک کرد. در این میان، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میراث روحانی به عنوان نقطه عطف سیاست‌های وی در دوران ریاست جمهوری را به تزلزل مواجه کرد؛ توافق هسته‌ای.
صرف نظر از اینکه ترامپ در 100 روز نخست ریاست جمهوری خود چه تصمیماتی اتخاذ کند، رفتارهای ترامپ این موضوع را روشن کرده است که وی تمایلی به همراهی کردن با ایران بر سر برجام ندارد. این موضوع تاثیر و پیامدهای بسیاری بر محبوبیت روحانی خواهد گذاشت.
نشنال اینترست می‌افزاید: از زمان اجرای توافق هسته‌ای در ژانویه گذشته، روحانی در حال مبارزه با ادعای مطرح شده درباره شکست برجام است. روحانی امتیازات ناشی از برجام را در دو زمینه مطرح می‌کرد؛ نخست، کنار رفتن سایه جنگ از سر ایران و دوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به اقتصاد ایران و اتصال دوباره آن به بازارهای جهانی.
این نشریه خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی که جولای گذشته انجام شد، سه‌چهارم مردم ایران عنوان کردند که شاهد بهبود اقتصادی ناشی از اجرای برجام در زندگی خود نیستند.

کار روحانی در نتخابات سخت شده چون حالا مردم اورا می شناسند


روزنامه اعتماد از قول محمدجواد حق‌شناس عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی نوشت: جلب رأی برای آقای روحانی در سال 96 نسبت به انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری سخت‌تر شده است. در سال 92 جامعه تجربه و شناخت مستقیمی نسبت به او نداشت. در چنین مواقعی وقتی رأی‌دهندگان پای صندوق‌های رأی می‌روند، براساس اعتمادی که به معرفین و حمایت کنندگان دارند، به شخص مورد نظر رأی می‌دهند و براساس شناختی که از معرف کسب کرده‌اند، راحت‌تر رأی می‌دهند... لیکن امروز جامعه نیازی ندارد که شناخت خود را از طریق اعتماد به چهره‌های شناخته شده بگیرد و براساس آن رأی دهد. اکثریت جامعه امروز به شناختی مستقیم از رئیس جمهور و عملکردش در خلال سال‌های 92 تا امروز رسیده است. بنابراین در سال 96 ضریب نفوذ چهره‌هایی که در سال 92 توانسته بودند تأثیری ژرف در انتخابات به جا بگذارند کاهش پیدا کرده است.
آقای روحانی باید تلاش کند تا در ماه‌های باقیمانده از دولتش هر چه بیشتر از شعارها و برنامه‌هایش را محقق کند.
امروز دولت باید هر چه بیشتر تیم اقتصادی خود را برای بهره‌برداری از فضای به دست آمده در پسابرجام آماده کند.
اعتماد همچنین از قول علی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: «دستاورد دولت در زمینه برجام حتی در تمام دنیا تحسین‌برانگیز بود و حتی ترامپ نیز این برجام را باخت آمریکا تلقی کرد. امروز بسیاری از مشکلات کشور به نسبت گذشته حل شده است. دولت روحانی متأسفانه برای پیروزی در دیپلماسی هزینه‌ای داده است و آن اینکه نتوانسته به مسائل داخلی آن گونه که باید و شاید بپردازد. عقبه رأی روحانی در مسائل داخلی و به خصوص مسائل معیشتی مطالباتی داشت که هنوز باید تلاش زیادی برای رفع این مشکلات صورت بگیرد. این کمی نگران‌کننده است. اگر امروز آمار و ارقام وضعیت خوبی را نشان می‌دهد، مردم باید به همان میزان آن را در زندگی خود احساس کنند. رونق اقتصادی باید خود را در زندگی مردم نشان دهد.

وطن امروز

برای انتخابات  96 یک خط‌مشی داریم


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اکنون دنبال وحدت اصولگرایان و حرکت آنها در یک خط‌مشی هستیم، گفت: هنوز مشخص نیست چه کسی از اصولگرایان به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری انتخاب شود. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه اصولگرایان برای ائتلاف در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 اظهار داشت: هنوز مشخص نیست چه کسی از اصولگرایان به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخاب شود.  دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سازوکار ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: برنامه ما اتحاد جریان‌های انقلابی است و ما برای رسیدن به این امر موظفیم روی مبانی و اصول وحدت کنیم. وی همچنین افزود: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که همه اصولگرایان یک خط‌‌مشی داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند.

دولت به جای حل مشکلات به دنبال تولید کنایه است


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که کشور از مشکلات عمیقی رنج می‌برد و این مشکلات از طاقت مردم خارج شده است اما دولت به جای حل این مشکلات به دنبال تولید کنایه برای منتقدان است. مهرداد بذرپاش هزینه‌های مدیریتی کشور را بیش از حد خواند و تاکید کرد: متاسفانه به جای اینکه حداکثر هزینه‌‌ها صرف خدمت به مردم شود، صرف مدیریت می‌شود. مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی دیروز یکشنبه در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و در آستانه 16 آذر با اشاره به رفتار دولت اظهار داشت: در حال حاضر با یک دولت کنایه زن طرفیم؛ کاش آنقدر که وقت برای تولید کنایه می‌گذاشتند برای حل مشکلات فراوان کشور وقت صرف می‌کردند. وی ادامه داد: کشور از مشکلات عمیقی رنج می‌برد که متأسفانه در برخی بخش‌ها از طاقت مردم خارج‌ شده است ولی انگار در ذهن بعضی‌ها تولید کنایه برای حذف منتقدان، اولویت بیشتری دارد تا وقت صرف کردن برای حل مشکلات کشور. بذرپاش ضمن تأکید بر اینکه متأسفانه در حال حاضر کشور گران اداره می‌شود، ادامه داد: اگر نکته‌سنج باشیم به‌غیر از حقوق‌های نجومی که هنوز اقدامی برای به سرانجام رساندن آن نشده، برخی مدیران زندگی‌های نجومی دارند که باید پاسخ بدهند از کجا آورده‌اند؟ هزینه‌های مدیریتی کشور باید حداقل باشد و هزینه‌های حداکثری باید به سمت خدمت به مردم سرازیر شود. ولی الآن حداکثر هزینه‌‌ها صرف مدیریت و اداره؛ به‌جای خدمات و خدمت می‌شود. نماینده سابق مجلس در ادامه ضمن تأکید بر اینکه برجام، سنگ محک ساده‌لوحی برخی شده است، افزود: تاریخ را خوب نظاره کنیم، فاصله بین ابوموسی اشعری شدن تا مالک اشتر شدن بسیار کم است.

دولت اراده‌ای برای پیگیری حقوق‌های نجومی ندارد

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزم و اراده‌ای در دولت برای حل مساله حقوق‌های نجومی وجود ندارد، گفت: مدعی‌العموم باید ورود کرده و ماجرا را پیگیری کند. مجتبی شاکری در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه فیش‌های حقوقی‌ نجومی یکی از مسائلی است که مردم نسبت به آن دغدغه دارند، گفت: باید مشخص شود حقوق‌های نجومی با امضای چه کسی یا چه کسانی داده می‌شده. طبق فرمایش رهبری این حقوق‌ها نامشروع بوده و باید عوامل آن به دادگاه معرفی شوند در حالی که تا امروز هیچ اقدامی در این‌باره صورت نگرفته است. شاکری با بیان اینکه دولت در این قضایا تعلل دارد، گفت: این تعلل از سخنان سخنگوی دولت و معاون اول رئیس‌جمهور بخوبی برداشت می‌شود. آقای نوبخت می‌گوید تنها چند نفر با مساله حقوق‌های نجومی مربوط بودند که ارقام دریافتی را بازگرداندند، اگر اینگونه است پس چرا مساله در سطح ملی به دغدغه تبدیل شده است. آقای جهانگیری عنوان می‌کنند مساله به این بزرگی که گفته می‌شود نبوده است و آقای زنگنه هم می‌گوید اگر بخواهیم حقوق‌های نجومی را قطع کنیم ۵۰۰ نفر از مدیران وزارت نفت بیکار می‌شوند.

مقامات دولتی قانون تحریم‌های ایران را توجیه نکنند

به اعتقاد کارشناس مسائل آمریکا، طرف مقابل برجام را نقض کرده اما مقامات کشور به جای اعتراض به این موضوع دست به توجیه آن می‌زنند. فواد ایزدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قانون ISA براى تمدید 10 ساله قانون تحریم‌هاى ایران، با اشاره به نقض صریح برجام براساس قانون حاضر بیان داشت: انتظار دیگری از مقامات آمریکایی وجود ندارد. واشنگتن نمی‌تواند به نقض برجام اشاره کند؛ لذا حرف از عدم نقض برجام به میان می‌آورد. وی با توجه به اینکه واشنگتن توجیهات خود را درباره عدم نقض برجام به دنبال قانون ISA دارد، تاکید کرد: انتظار می‌رود مقامات کشور خودمان ادعاهای طرف مقابل را توجیه نکنند. طرف مقابل برجام را نقض کرده است اما مقامات کشور به‌جای اعتراض به این موضوع دست به توجیه آن می‌زنند. طرف ایرانی این اقدام را اتفاق خاصی نمی‌داند و معتقد به تاثیرات آن نیست. ادعایی مبنی بر اینکه برجام قابلیت نقض شدن ندارد، قطعاً به طرف مقابل کمک می‌کند. نقض شدن برجام با قانون ISA دلایل متعددی دارد و به طور کلی برجام را زیر سوال می‌برد. وی با بیان اینکه آمریکا براساس برجام موظف است تا سال 2023 تحریم‌ها را لغو کند، افزود: قانون ISA تا سال 2026 اعتبار دارد. به عبارت دیگر، 3 سال فراتر از سالی که تحریم‌ها باید متوقف شود، تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کند. بر این اساس این موضوع نقض برجام محسوب می‌شود.

دولت غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو را در دستورکار قرار دهد

نماینده مردم طرقبه در مجلس گفت: حالا که رئیس‌جمهور نقض برجام را قبول کرده‌اند، دولت باید طبق قانون مجلس مبنی بر اقدام متقابل دولت در قبال نقض برجام، اقدامات لازم را انجام دهد. به گزارش تسنیم، محمد دهقان در جلسه علنی مجلس در تذکری با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا درباره تمدید تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا تاکنون 11 مورد نقض برجام داشته است و حالا که آقای رئیس‌جمهور نقض شدن برجام را قبول کرده‌اند، دولت باید طبق ماده 3 قانون مجلس درباره اقدام متقابل دولت در قبال نقض برجام اقدامات لازم را انجام دهد. نماینده مجلس افزود: با توجه به اینکه طبق گفته‌های دیروز آقای رئیس‌‎جمهور با تصویب قانون داماتو برجام مجدداً نقض شده است، لذا ضرورت دارد بند 3 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای اقدام متقابل و متناسب در راستای اجرای برجام عملیاتی شود و دولت اجرای مصوبه مجلس برای غنی‌سازی 190 هزار سو را در دستور کار خود قرار دهد. چند سال است کشور معطل شده است، لذا تقاضا داریم هر چه سریع‌تر قانون مصوب مجلس اجرایی شود.


محمود صادقی چندین شاکی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احضار نماینده حاشیه‌ساز جریان فتنه 88 به دادسرا تنها به دلیل اظهاراتش در مجلس شورای اسلامی نبوده است و او چند شاکی دیگر دارد.  علی لاریجانی در جلسه علنی پارلمان در واکنش به تذکر محمود صادقی، نماینده تهران که به حکم جلب خود از سوی قوه‌قضائیه به اتهام تشویش اذهان عمومی اعتراض کرده و گفته بود با حکم یک «بازپرس نابخرد» یک نماینده مجلس را جلب می‌کنند، گفت: آقای صادقی همین نوع صحبت‌هایی که الان نیز فرمودید متناسب با روابط میان قوا نیست. وی ادامه داد: وقتی وزیر اقتصاد می‌گوید «آن سایت ضدانقلاب دروغ گفته است و این پول‌ها که در قوه‌قضائیه است به نام قوه‌قضائیه است»، از برادر عزیزمان آقای دکتر صادقی، فرزند شهید صادقی عزیز نماینده مجلس انتظار نبود آن را تایید کند. لاریجانی ادامه داد: ضمنا به خاطر دارید شما به همراه آقای مازنی و آقای رحیمی نماینده تهران تشریف آوردید. من خدمت‌ شما عرض کردم این حرف نادرست است و این پول‌ها به نام قوه‌قضائیه است و به نام شخص نیست؛ چرا صحبت‌های خود را اصلاح نکردید؟ اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست. شما آبروی مسلمان و یک تشکیلات را بردید. لاریجانی تصریح کرد: اینکه بگوییم یک بازپرس بی‌خرد یا از اینگونه صحبت‌ها در شأن مجلس نیست. نباید فضای مجلس و قوه‌قضائیه را تخریب کنیم. رئیس مجلس با بیان اینکه اظهارات شما تنها موردی نیست که به خاطر آن به دادسرا احضار شده‌اید، خاطرنشان کرد: آقای ساداتی‌نژاد به بنده گفت از شما شاکی است یا موارد دیگری نیز مطرح شده است.


ایران


احتمال همکاری ترامپ با ایران علیه داعش


رئیس دفتر کالین پاول، وزیر خارجه پیشین امریکا از احتمال همکاری ترامپ با ایران علیه داعش خبر داد. «لارنس ویلکرسون» به ایسنا گفت: ترامپ ضمن اینکه سیاست‌های دولت اوباما [علیه داعش] را ادامه خواهد داد، آماده خواهد بود تا با ایران و روسیه و دولت سوریه برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه همکاری کند. وی افزود: معتقدم زمانی که ترامپ به طور رسمی وارد کاخ سفید شود، مجبور به اجرای برجام خواهد بود، اگرچه نگران آن هستم که برخی از اعضای کنگره امریکا و همین طور عناصر تندرو در ایران به تلاش خود برای تضعیف برجام ادامه دهند.

نخستین جلسه دادگاه 7 عضو سابق جبهه مشارکت

محاکمه 7 عضو سابق جبهه مشارکت به اتهام عضویت در این حزب و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام، به صورت غیر علنی روز گذشته در دادگاه انقلاب تهران  برگزار شد. به گزارش«ایران»، جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان تهران، 7 عضو سابق جبهه مشارکت (محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، محمد نعیمی‌پور و حسین کاشفی) و وکلای مدافع  آنها در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده رسمیت یافت. در ابتدای جلسه نماینده مدعی‌العموم با اجازه رئیس دادگاه کیفرخواست متهمان را قرائت کرد.  بنابر این گزارش، پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، قاضی دادگاه اتهامات متهمین را به آنها تفهیم کرد. سپس متهمان با دفاع از خود به سؤال‌های رئیس دادگاه پاسخ دادند.

نماینده ولی‌فقیه در بسیج:  حصر را رأفت می دانیم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج گفت: هم نظر رهبر معظم انقلاب بر حصر است و هم نظر دلسوزان انقلاب اسلامی و ما حصر سران فتنه را یک رأفت می‌دانیم. اگر این آقایان به سمت محاکمه بروند، باید درخصوص آن‌همه جنایت‌هایی که در سال ٨٨ شد و درخصوص کشته‌ها و زخمی‌ها و خسارت به اموال عمومی و مسائل اقتصادی کشور و بردن آبروی نظام و... پاسخگو باشند. حجت‌الاسلام تویسرکانی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «بسیج نیوز» افزود: معتقدیم اگر سران فتنه توبه کنند و برائت بجویند مورد رأفت قرار می‌گیرند و بدون برائت و اظهار ندامت و توبه، عفو اینها خردمندانه نیست.

ترامپ سند راهبرد نظامی امریکا را تحویل می‌گیرد

یک مقام نظامی بلندپایه امریکایی اعلام کرد، ستاد مشترک ارتش این کشور سند مربوط به راهبرد نظامی محرمانه امریکا را نهایی ساخته و قصد تحویل این سند به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب امریکا را دارد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی.ان.ان، به گفته ژنرال دیوید گلدفین رئیس ستاد کل نیروی هوایی امریکا، در این سند به شرح چالش‌های نظامی پیش روی امریکا پرداخته شده است. در پیوست‌های این گزارش به پنج تهدید اصلی پیش روی امریکا که از نظر تهیه کنندگان گزارش شامل ایران، کره شمالی، چین، روسیه و افراط‌گرایان خشونت‌طلب می‌شوند، پرداخته شده است. در این گزارش پاسخ نظامی رسمی و گزینه‌های مربوط به آن وجود ندارد.
 
تأکید روحانی بر اهمیت توسعه ریلی


هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری، به سعید محمدزاده به‌عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رأی اعتماد داد. رئیس‌جمهوری با تبریک به ایشان به جهت کسب رأی اعتماد دولت، اظهار امیدواری کرد که با توجه به اهمیت راهبردی راه‌آهن و نقش مهم آن در اتصال به کشورهای همجوار، ترانزیت کالا و مسافر، این بخش تحرک بیشتری بیابد. رئیس جمهوری با اشاره به حادثه تلخ تصادف دو قطار و اینکه این اتفاق، یک اتفاق نادر بود، اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی را بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این دولت توسعه ریلی است که در لایحه بودجه سال 1396 نیز بر این اولویت تصریح کرده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی: اینترنت از بدحجابی صد برابر بدتر است


آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز «اینترنت» را «منکر اصلی» توصیف کرد و از ائمه جمعه خواست در این باره به مردم هشدار دهند. به گزارش انتخاب، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: امروز فضای مجازی در منکرات در اولویت نسبت به موضوع انتخابات و حجاب قرار دارد و متأسفانه از سوی برخی مسئولان شاهد خیانت در معرفی اینترنت شدیم. وی ادامه داد: شبیخون فرهنگی امروز به سراغ همسران و فرزندان کوچک و بزرگمان آمده است. آیت‌الله موحدی کرمانی  تصریح کرد: محتوایی از سوی  مجلس خبرگان به دستم رسید که در این محتوا خطرات فضای مجازی منتشر شده است. در این محتوا متوجه شدم که فضای مجازی می‌تواند دین و اسلام را از بیخ ریشه‌کن کند و چنین قدرتی را دارد. وی بیان کرد: بدحجابی بد است اما فضای مجازی صد برابر بدتر است. در این محتوای به دست آمده از مزایای فضای مجازی گفته شده که شامل بانکداری الکترونیکی، تسهیل در ارتباطات، دسترسی به منابع علمی، کمک به محیط زیست، دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک است. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ترویج میلیون‌ها سایت در راستای ترویج فساد، فحشا، فیلم و عکس مستهجن، انتشار مطالب و فیلم‌های ضد خدا، دین، تشیع و معنویت و جاسوسی از حریم شخصی از جمله آثار منفی اینترنت بوده که در این محتوا به دست آمده از مجلس خبرگان است. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران تصریح کرد: در فضای مجازی شاهد هستیم که بسیاری از دختران، عکس‌های برهنه‌ای از خودشان را منتشر می‌کنند که این امر... اینترنتی و تل... است که متأسفانه این امر در کشور رایج شده است.

جمهوری اسلامی


عضو هیات رئیسه خانه احزاب: ورود خانه احزاب به وضعیت حزب منحله مشارکت معنایی ندارد

عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران درباره نامه حزب منحله مشارکت به خانه احزاب برای رسیدگی به وضعیت این حزب، گفت: ورود خانه احزاب به وضعیت حزب منحله مشارکت معنایی ندارد.
حسین کنعانی‌مقدم عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه حزب منحله مشارکت به خانه احزاب رسیدگی به وضعیت این حزب اظهار داشت: وظیفه خانه احزاب این است که از حقوق صنفی احزاب دفاع کنند اما ما مطلع هستیم طبق احکام صادر شده این حزب منحل شده است.
وی افزود: چون حزب مشارکت منحل شده است بنابراین ورود ما به این موضوع معنایی ندارد.
عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران ادامه داد: رسیدگی به وضعیت این حزب را باید مراجع مسئول یعنی کمیسیون ماده 10 احزاب و قوه قضائیه رسیدگی کنند و البته ما اطلاع داریم که کمیسیون ماده 10 احزاب این حزب را به رسمیت نمی‌شناسد.

ناصر ایمانی: «دیپلماسی مجلس ختم» باید به یک الگوی سیاسی در کشور تبدیل شود

یک فعال رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا می‌گوید دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا، مخرج مشترک‌های قابل توجهی دارند که با تکیه بر آن می‌توان بسیاری از اختلافات داخلی را حل کرد. وی نماد بارز این رفتار را حضور چهره‌های سیاسی هر دو طیف در «مجلس ختم» یکدیگر می‌داند و بر تبدیل این رفتار به یک الگو تاکید دارد.
به گزارش ایرنا ناصر ایمانی می‌افزاید: با بسیاری از اصلاح طلبان از سالهای ابتدایی انقلاب دوست بوده است. وی معتقد است همانطور که چهره‌های دوجناح در مجلس ختم و ترحیم یکدیگر شرکت و باعث تسلی خاطر دیگری می‌شوند می‌توانند از این الگو برای کاهش تنش استفاده کنند.
به گفته این فعال سیاسی اختلاف جناحین اصولگرا و اصلاح طلب کمتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود.

متقی‌فر: دست پایداری برای انتخابات 96 پر است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه دست پایداری برای انتخابات پر است و برای معرفی گزینه مشکلی ندارد و گزینه خود را به موقع اعلام خواهد کرد، گفت: ما حتما به انتخابات 96 امیدوار هستیم.
مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه انتخاباتی جبهه پایداری اظهار داشت: دست پایداری برای انتخابات پر است و برای معرفی گزینه مشکلی ندارد و گزینه خود را به موقع اعلام خواهد کرد.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: جبهه پایداری دارای تجربه کافی برای انتخابات است و از این رو هیچ نگرانی ندارد و نیازی نیست که این مسئله طول بکشد و اگر شرایط آماده باشد ما برای معرفی گزینه خود مشکلی نداریم و همانطور که دیدیم رهبر انقلاب نیز در سیاست‌های کلان انتخابات تاکید کردند که باید مردم را به سمت انتخاب اصلح پیش برد و این اصلح در وضع موجود به دست می‌آید.
وی همچنین با تاکید بر اینکه برنده انتخابات کسی است که گفتمان پیش‌برنده داشته باشد، افزود: ما حتما به انتخابات 96 امیدوار هستیم.
متقی‌فر با بیان اینکه تا وقتی گفتمان انقلاب اسلامی تبیین نشود، گزینه‌ اصولگرایان به جایی نخواهد رسید، افزود: تفکر دولتی‌ها در سیاست خارجی خود از خط امام و رهبری پیروی نکرد و مدل خاص خود را طراحی کرده بود که نتیجه آن را نیز الان می‌بینیم.
وی با بیان اینکه تفکری در حال حاضر حاکم شده که میزان تعلق آن به انقلاب کاملا مشخص است، اظهار داشت: این تفکر برای انتخابات یک گزینه دارد و مردم نیز متوجه هستند نتیجه این تفکر همین چیزی است که تاکنون شاهد بوده‌ایم.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر این نکته که اصولگرایان وظیفه دارند راهبرد خود را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تنظیم کنند، یادآور شد: مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجی و مسائل امنیتی کاملا مشخص است و رئیس‌جمهور مسئول اجرای آن است.

بیست و نهمین نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران امروز برگزار می‌شود

بیست و نهمین نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست که در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد شهاب الدین صدر، حسین کاشفی و غلامعلی دهقان سخنرانی خواهند کرد.
همچنین گزارش اعضای کمیته تدوین آئین نامه در مورد تشکیل دفاتر استانی از طرف حسین کنعانی مقدم، محمدجواد حق شناس و اسلامی تبار ارائه و پس از آن رای گیری می‌شود.
ارایه گزارش کمیته برگزاری همایش فصلی از طرف کمیجانی و تبرایی، دیگر برنامه این نشست است.

برگزاری کنگره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در اوایل بهمن‌ماه


عضو مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب از برگزاری کنگره حزب متبوعش در اواخر آذر یا اوایل بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.
غلامرضا ظریفیان عضو مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین فعالیتهای این تشکل بعد از صدور مجوز، گفت: جلسات مجمع ایثارگران بطور منظم برگزار می‌شود و در حال مقدمه‌چینی برای برگزاری کنگره هستیم. احتمال زیاد کنگره مجمع ایثارگران اواخردی ماه یا اوایل بهمن سال جاری برگزار می‌شود.
وی افزود: شورای مرکزی و دبیرکل مجمع ایثارگران نیز بعد از برگزاری کنگره مشخص می‌شود.
مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب یکی از احزاب عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است که مجوز آن در تاریخ 10 آبان‌ماه سال جاری از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب صادر شد.
محمد جواد امام، غلامعلی رجایی، حجت‌الاسلام پروازی، علیرضا رحیمی و غلامرضا ظریفیان و محسن ترکاشوند از چهره‌های شناخته شده این حزب اصلاح‌طلب هستند.

اعلام کاندیداهای موتلفه به شورای مرکزی جبهه پیروان

سخنگوی جبهه پیروان از اعلام کاندیداهای حزب موتلفه به شورای مرکزی جبهه پیروان خبر داد و گفت: اصولگرایان در نهایت به محوریت و نظر نهایی جامعه روحانیت مبارز تمکین خواهند کرد.
سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، درباره معرفی نامزد نهایی جبهه پیروان اظهار داشت: احزاب عضو جبهه بررسی‌ها را انجام داده و موتلفه و کارمندان کاندیداهای خود را معرفی کرده‌‌اند.
سجادی تاکید کرد: علی‌رغم معرفی نامزدها به شورای مرکزی جبهه پیروان اما در نهایت اصولگرایان به محوریت و نظر نهایی جامعه روحانیت مبارز تمکین خواهند کرد.
وی با اشاره به مطرح بودن افرادی همچون حبیبی، بادامچیان و میرسلیم از سوی حزب موتلفه برای انتخابات گفت: حزب موتلفه هشت نامزد را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده است.
معرفی رئیس کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی

قائم مقام حزب اعتماد ملی در حکمی رئیس کمیته انتخابات این حزب را معرفی کرد.

به گزارش تسنیم قائم مقام حزب اعتماد ملی با صدور حکمی "مهدی رسول پناه" از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را به عنوان رئیس کمیته انتخابات این حزب منصوب کرد.
در این حکم آمده است:با توجه به لیاقت و شایستگی و سابقه طولانی حضرتعالی در حزب، ستادها وانتخابات به ریاست کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی برای مدت 2 سال منصوب می‌شوید.
انتظار می‌رود با دعوت از نیروهای متعهد، تشکیلاتی، وفادار و دلسوز تمامی مقدمات و زمینه‌های حضور گسترده، فعال موثر حزب‌ در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال 96 در سراسر کشور فراهم سازید.
بدیهی است تمام ارکان حزب در انجام این مهم با شما همکاری و مساعدت خواهند نمود.

عماد افروغ: روح من هم از کاندیداتوری ریاست‌‌‌ جمهوری خبر ندارد

یک نماینده پیشین مجلس نسبت به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه او کاندیدای احتمالی طیف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری است واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا عماد افروغ در این باره گفت: روح من هم از مطرح شدن چنین موضوعی خبر ندارد و هیچ صحبتی با من انجام نگرفته است.
وی در پاسخ به اینکه اگر این موضوع با او مطرح شود آیا به کاندیداتوری در انتخابات فکر می‌کند، گفت: من حتی فرصت فکر کردن به کاندیداتوری و حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم و مشغول فعالیت‌های علمی هستم.

واکنش حزب موتلفه به انتشار تصویری از بادامچیان در یک نشریه

روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای نسبت به انتشار تصویر یکی از اعضای خود روی جلد یک نشریه واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن واکنش به انتشار تصویر یکی از اعضای این حزب بر روی جلد یک نشریه اعلام کرد: تصویری که یکی از نشریات مکتوب از دکتر بادامچیان در صفحه اول خود منتشر کرده، بدور از هرگونه عرف رسانه‌ای، ضوابط و معیارهای اجتماعی است؛ گرچه این تصویر نشان از ساده زیستی و تواضع این شخصیت ملی دارد.
در این اطلاعیه آمده است:
در همه کشورها و جوامع دینی و غیردینی و توده‌های مردم و حتی افراد عادی احترام بزرگان و بزرگترها امری اخلاقی و اجتماعی است.
جناب آقای دکتر بادامچیان از شخصیت‌هایی است که نیمه اول عمر خود را در راه مبارزه و جهاد برای آزادی و استقلال ایران و سرنگونی رژیم مستبد و وابسته به استعمار غرب و حکومت کودتای ننگین 28 مرداد آمریکایی- انگلیسی در زندان‌های رژیم پهلوی گذرانده و شکنجه‌های مهیب ساواک، او و یارانش را از مبارزه برای روی کار آمدن انقلاب اسلامی و نظام مستقل جمهوری اسلامی از مقاومت بازنداشته است.
این اطلاعیه می‌افزاید: وی شخصیتی فرهنگی است و از رجال پاک و خدوم کشور بشمار می‌رود که تالیفات گرانقدر او بیش از 50 جلد کتاب است. رعایت ادب و احترام نسبت به وی که در نیمه دوم عمرش، بدون هیچگونه چشمداشت مادی و مقامی در خدمت به نظام و مردم کوشیده است، امری پسندیده نزد همه صاحبان قلم، بیان و رسانه است. شیوه‌ای که یکی از نشریات مکتوب در انعکاس مصاحبه با وی و نیز مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر شجونی در شماره‌های اخیر داشته است، پسندیده جامعه و اصحاب رسانه نبوده و امیدواریم که جبران نماید. تصویری که این رسانه از دکتر بادامچیان در صفحه اول خود منتشر کرده، بدور از هرگونه عرف رسانه‌ای، ضوابط و معیارهای اجتماعی است. گرچه این تصویر نشان از ساده زیستی و تواضع این شخصیت ملی دارد.
در پایان این اطلاعیه آمده است: دکتر بادامچیان فردی رسانه‌ای است و با همه رسانه‌ها ارتباطی گرم و دوستانه دارد اما رسانه مزبور باید عرف و ضوابط اجتماعی، حرفه‌ای و اخلاقی را در نوع انعکاس این مصاحبه رعایت می‌نمود.

آرمان

پيام رئيس‌جمهور براي روز جهاني معلولان

رئيس‌جمهور در پيامي به مناسبت روز جهاني معلولان ضمن اشاره به اقدامات دولت براي ايجاد شرايط مناسبت‌تر براي خلق فرصتهاي برابر و زندگي عادلانه براي معلولان از جمله بازنگري قانون جامع حمايت از حقوق معلولان تاكيد كرده است كه پيشگيري از معلوليت از طريق سياست‌ها و اقدامات موثر بايد به اولويت تبديل شود. در بخشي از پيام حسن روحاني آمده است:«روز جهاني معلولان، فرصتي است تا همگان در اين موضوع، انديشه كنيم كه تا چه اندازه جامعه و نهادهاي سازگار براي زندگي عادلانه و با كرامت معلولان ساخته‌ايم، چه اندازه به دستورهاي ديني براي رعايت حال برادران و خواهران ديني آسيب‌پذيرتر خود عمل كرده‌ايم، و چقدر در ديدن توانمندي‌هاي معلولان و به كارگيري ايشان كوشا بوده‌ايم.» در بخش ديگري هم تصريح شده است: «دولت كوشيده است با بازنگري قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، شرايط مناسب‌تري براي خلق فرصت‌هاي برابر و زندگي عادلانه براي معلولان فراهم كند. وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين موفق شده مسكن را براي خانواده‌هايي كه داراي دو معلول هستند فراهم كند. راهبرد توانمندسازي معلولان و خانواده‌هاي آنها كه توسط اين وزارتخانه و سازمان بهزيستي تدوين شده بايد با قدرت بيشتري تداوم يابد. شوراي عالي رفاه در اين زمينه وظيفه سنگيني بر عهده دارد و بايد با پيگيري سياست‌هاي مناسب فرصت‌هاي بيشتري براي حمايت اجتماعي و توانمندسازي معلولان فراهم كند.»

 

برداشت از صندوق ذخیره ارزي برای اشتغال‌زايي

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با تاكيد بر ضرورت تصويب يك فوريت لايحه برداشت دولت از صندوق توسعه براي اشتغال در مناطق روستايي گفت: با وجود نرخ فزاينده نيروي كار دركشور نيازمند برداشت از منابع صندوق ذخيره براي ايجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلي هستيم. محمدباقر نوبخت در نشست علني مجلس درجريان بررسي يك فوريت لايحه برداشت دولت از صندوق توسعه براي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي با اشاره به ضرورت يك فوريت اين لايحه گفت: اعتبارات طرح‌هاي عمراني در دو سطح ملي و استاني طبقه‌بندي شده است. وي ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۵ كل كشور، ۷هزار ميليارد تومان اعتبارات طرح‌هاي تملك دارايي سرمايه‌اي استاني است كه از خردادماه ۵۰ درصد آن به همه استان‌ها يعني ۳هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان تخصيص داده شده است.

 

عراق ويزاي اربعين را بردارد

آيت‌ا... مكارم شيرازي گفت: مناسب است دولت عراق در ويزاها مراعات نموده و براي زوار اربعين تسهيلاتي داشته باشد تا اين عزيزان با شرايط سهل‌تري به زيارت آمده و مسلما برداشتن ويزا، سال به سال بر شكوه مراسم اربعين افزوده و خواري بر چشم وهابي‌هاي تكفيري خواهد بود. وی با اشاره به حضور ميليوني مردم از سراسر عراق و جهان به‌ويژه ايران در اربعين حسيني (ع) افزود: از دولت و ملت عراق كه در مسائل مربوط به اربعين حسيني زحمات بسياري كشيده و با دل و جان از زوار حسيني پذيرايي كردند، تقدير و تشكر داريم.

 

بالگرد سپاه پيدا شد

بالگرد سپاه پاسدارن كه چند روز پيش در درياي خزر غرق و مفقود شده بود و جست‌وجوي سازمان جغرافيايي و سپاه و... براي پيدا كردنش بي‌نتيجه مانده بود، صبح يكشنبه در نخستين روز كاري تيم غواصي اعزامي نيروي دريايي ارتش در اعماق دريای خزر پيدا شد. طي روزهاي اخير سازمان جغرافيايي، سپاه و برخي ديگر از گروه‌هاي امدادي اقدام به جست‌وجو براي يافتن لاشه اين بالگرد كرده بودند.

 

اعلام وصول سوال۳نماينده از۲وزير

عضو هيات رئيسه مجلس از اعلام وصول سوال‌هاي سه نماينده از وزيران امور اقتصادي و دارايي و كشور خبر داد غلامرضا كاتب با قرائت موارد اعلام وصولي گفت: سوال ملي محسن بيگلري نماينده مردم سقز و بانه از وزير امور اقتصادي و دارايي درباره علت حل نشدن مشكل سپرده گذاران موسسه ثامن‌الحجج (ع) و سوال ملي نصرا... پژمانفر نماينده مردم مشهد از وزير امور اقتصادي و دارايي درباره عدم پيگيري اين وزارتخانه درباره وصول درآمدهاي دولتي و ماليات نقل و انتقال اتومبيل طبق ضوابط موجود اعلام وصول مي‌شود. نماينده مردم گرمسار در مجلس يادآور شد: سوال ملي نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه از وزير كشور درباره وارد آمدن زيان به سرمايه‌هاي مردمي به علت ورود غيركارشناسي استانداري و دادگستري استان خراسان رضوي در پرونده شركت پديده نيز اعلام وصول مي‌شود.


شرق

آیت‌الله آملی‌لاریجانی:
شاید نیاز بیشتری است که در خدمت دوستان دانشجو باشیم


ایسنا: رئيس قوه قضائیه روز گذشته در دیدار با تشکل‌های دانشجویی گفت: بنا بود خیلی بیشتر از اینها این جلسات تشکیل شود. یکی از محرومیت‌های بنده در این سمتی که آمده‌ام، همین است. قبلا در دانشگاه شرکت می‌کردم و از مواهب این جلسات، نشست‌های صمیمی با دوستان دانشجو بود که هم برای من استفاده داشت و نیازهای روز را متوجه می‌شدیم و هم شاید برای دوستان در حل پاره‌ای از مشکلات فکری و نظری مفید بود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: امروز شاید نیاز بیشتری است که در خدمت دوستان دانشجو باشیم، خصوصا که علاوه بر مباحث نظری، قوه قضائیه محل پرسش‌های زیادی است و مطالب زیادی مطرح است. ادامه این جلسه که در آن نمایندگانی از دفتر تحکیم، جنبش عدالتخواه دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حضور داشتند، با طرح پرسش‌هایی از سوی نمایندگان این تشکل‌های دانشجویی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

نظر  باهنر درباره حکم اعدام زنجانی: 
شمشیر را بالا نگه داریم و حکم را سریع اجرا نکنیم


ایرنا: «محمدرضا باهنر» در نشستی خبری که با موضوع «روز دانشجو و مسائل روز کشور» برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره مواضع اخیر سران سه قوه نسبت به هم و مباحث پیش‌آمده درباره اظهارات یک نماینده مجلس گفت: «متأسفانه بعضی از خویشتن‌داری‌هایی که باید در رده‌های بالای مدیریتی کشور باشد، فراموش می‌شود و یکی از دلایل وجود چنین اختلافاتی گستردگی فضای مجازی است که می‌تواند به شایعات قوت دهد، مانند ماجرایی که یکی از نمایندگان مجلس با شنیدن خبری در فضای مجازی مطرح می‌کند که البته این حرف‌ها، حرف‌های سبکی است و ما نباید فراموش کنیم که عده‌ای که می‌خواهند ما را وارد بازی‌های تفرقه‌‌افکنانه کنند، همواره بیدار هستند و ما نباید وارد بازی آنها شویم. شاهد هستیم که گاهی در کنار اطلاع‌رسانی کارهای ناپخته‌ای صورت می‌گیرد و جای متن و حاشیه را گاهی تغییر می‌دهد. 
او درباره حکم اعدام بابک زنجانی هم گفت: «قوه قضائیه مسیر خود را طی کرده و دیوان عالی آن را تأیید کرده است. معتقدم اگر این شمشیر را بتوان بالا نگه داشت که بابک زنجانی از امکانات موجود در اختیار خود بتواند استفاده کند و اموالی که به وسیله ایشان و دیگران به غارت رفته و ایشان مسئول اصلی این غارت‌هاست، برگردانده شود، منابع نظام بهتر تأمین می‌شود. اگر این شمشیر بالا نگه داشته شود و حکم سریع اجرا نشود، ممکن است نظام به این اموال دست یابد. اینها هشداری برای کسانی است که بخواهند وارد این نوع از جرم‌های سنگین شوند و نباید از این اثر پیشگیرانه و مسئله احکام صریح قضائی غافل شویم». او درباره انتخابات سال ٩٦ و اهمیت آن در قیاس با انتخابات ١٤٠٠ و اینکه آیا اصولگرایان علاقه‌ای به ورود آقای ظریف در انتخابات آتی دارند، گفت: «این انتخابات برای ما مهم است و فعالان سیاسی از کنار هرکدام از این انتخابات نمی‌توانند بی‌تفاوت عبور کنند. شاید تجربه در انتخابات در کشور این بوده که هر رئیس‌جمهوری دو دوره رئیس‌جمهوری بوده؛ اما در برخی انتخابات این شکسته شده است. تا سال ٨٤ انتخابات به مرحله دوم نمی‌رسید که در این سال رسید». «باهنر» همچنین در پاسخ به سؤالی درباره نامزدی قالیباف گفت: «گفتم آقای قالیباف در ٨٤ و ٩٢ بعد از فرد منتخب، رأی ایشان بوده که به‌عنوان یکی از مسائل بررسی‌کردنی است. سیاست من و بسیاری از دوستان این است که تعداد (نامزدها) به حداقل برسد. اینکه آقای قالیباف نیاید، مدنظر نیست، برخی از دوستان نیز می‌خواهند روی او به جمع‌بندی برسند. کاندیداهای ما باید مسئله کارآمدی و امکان جلب آرا و افکار عمومی را به‌عنوان دو شاخصه داشته باشند و هرکس به حداکثر برسد، می‌تواند کاندیدای نهایی ما شود».

اجزای سامانه اس-٣٠٠  کاملا به ایران تحویل داده شد


خانه ملت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه از تحویل کامل سامانه پدافند هوایی اس-٣٠٠ از سوی روسیه به کشورمان خبر داد و گفت:‌ پروژه اس- ٣٠٠ با تمام فراز و نشیب خود در نهایت عملیاتی شده و این سامانه به کشورمان منتقل شد و درحال‌حاضر جمهوری اسلامی دارای این فناوری و تکنولوژی پدافند هوایی است. حسین نقوی‌حسینی افزود: البته همکاری‌های پشتیبانی فنی از سامانه 
اس- ٣٠٠ هنوز میان ایران و روسیه ادامه دارد. با توجه به اجرای کامل قرارداد سامانه اس- ٣٠٠ از سوی روسیه، دیگر ضرورتی برای پیگیری شکایت ایران برای تأخیر در ارائه این سامانه وجود نداشت. خوشبختانه با جزء قرارداد اس-٣٠٠، روابط خوبی میان ایران و روسیه در حوزه تعاملات تسلیحاتی صورت گرفته است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات