صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۵۸

حرف روز / پایان تردید!

در ایامی که به نام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) مزین شده قدم به قدم به آزادی شهر حلب نزدیک می‌شویم. [...]
یادداشت: در ایامی که به نام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) مزین شده قدم به قدم به آزادی شهر حلب نزدیک می‌شویم. این فتح بزرگ که باید آن را محصول خون‌های به ناحق ریخته مجاهدان راه خدا از جوانان سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان تا دلاورمردان سرزمین‌مان، ایران دانست، بی‌شک وضعیت صحنه سوریه را بر هم خواهد ریخت و باید منتظر تغییر شرایط جدی در میدان نبرد باشیم. حلب بزرگ‌ترین شهر سوریه و پایتخت اقتصادی آن به شمار می‌آید که از سال ۲۰۱۲ مورد تهاجم تروریست‌های تکفیری قرار گرفته بود. به گفته بسیاری از کارشناسان، سرنوشت سوریه در حلب تعیین خواهد شد.
به‌ یقین این پیروزی بزرگ متعلق به تفکر انقلابی است که همواره بر راهبرد استقامت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان و اعتماد به نصرت الهی تأکید داشته است. این نگرش که پرچمدار آن حکیم بزرگ انقلاب اسلامی است، در روزگاری که شهرها و روستاهای سوریه، یکی پس از دیگری به دست تکفیری‌‌ها اشغال می‌شد و نگاه‌ها و تحلیل‌های مختلف از پایان کار اسد و بی‌فایده بودن مقاومت حکایت داشت، بر تداوم مقاومت و ایستادگی تأکید ورزید و آن را تنها راه ممکن برای حل همزمان بحران منطقه و تأمین منافع ملت سوریه دانست؛ چرا که به خوبی می‌دید در پشت این بلوای جنگ نیابتی، نه آزادی‌خواهی، وطن‌پرستی و اسلامخواهی، بلکه منافع استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی نهفته است که اغراض خود را با صحنه‌آرایی ایادی اسلام آمریکایی و تفکرات تکفیری دنبال می‌کنند.
تکفیر، زاده شرک و جهالت است و پیامبر اسلام(ص) آمده است تا آدمیان را از زندان جهل و شرک برهاند و عدالت را برای جهانیان به ارمغان آورد. این امر اگر با شنیدن دعوت توحیدی و کلام بر حق هدایت انبیا و اولیای الهی میسّر نشود، با ایستادگی و مقاومت اراده‌های استوار مؤمنین در عرصه جهاد فی‌سبیل‌الله محقق خواهد شد.
اما فتح حلب پایان کار نیست و مردم سوریه برای اتمام تمام‌عیار جنگ راه درازی را پیش رو دارند. در واقع، این فتح پایانی بر تردیدهایی بود که نسبت به راهبرد استقامت و ایستادگی به منزله تنها راه‌حل پیروزی وارد می‌شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات