صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۳۵۶

اخبار کوتاه یکشنبه 28 آذر

نتایج نظرسنجی یک مرکز آمریکایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد، ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها از اعمال مجازات بر رژیم صهیونیستی و تحریم این رژیم حمایت می‌کنند. اندیشکده «بروکینگز» در آمریکا تأکید کرد، آمریکایی‌ها به دلیل شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، خواستار مجازات و تحریم این رژیم هستند. گفتنی است، در یک نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۵ تنها ۹ درصد از آمریکایی‌ها گفته بودند از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.
یک منبع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کرد: «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از صبح روز جمعه (۲۶ آذر) ۱۳ بار با «ظریف» همتای ایرانی خود برای ارزیابی اوضاع شهر حلب سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده است. همچنین، گزارشی مبنی بر مکالمه تلفنی «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور ایران با «بن‌علی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه منتشر شده که به مسئله بحران انسانی در حلب اختصاص داشته است.
نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارات سفیر کشورمان در کابل مبنی بر اینکه ما با طالبان در تماس هستیم، ولی با آنها ارتباطی نداریم، اظهار داشت: اینکه ایران ممکن است با برخی گروه‌ها مذاکره داشته باشد و نظرات آنها را درباره مسائل منطقه و جهان دیپلماسی بداند، امر ممکنی است؛ ولی این به معنای تأیید مذاکره با طالبان نیست.
پسر اسامه بن‌لادن، رهبر سابق تشکیلات تروریستی القاعده عصر روز جمعه در قالب پرواز یکی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی مصر از دوحه وارد فرودگاه قاهره شد؛ اما منابع امنیتی فرودگاه، از ورود محمد بن‌لادن به مصر ممانعت کردند. گفتنی است، وی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ را به همراه همسرش در مصر زندگی کرد و سپس این کشور را ترک کرد.
کارگروه‌های تعیین مزد سال ۹۶ بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی از هفته گذشته با هدف جبران قدرت خرید، آغاز به کار کرده‌اند که بر اساس آن گروه‌های کارگری و کارفرمایی موظف به تعیین هزینه‌هایی برای تأمین سبد معیشت هستند.
وزارت خارجه آمریکا و رئیس آژانس اطلاعات مرکزی این کشور از ترکیه به دلیل اتهاماتی که در سال ۲۰۱۴ مبنی بر مبادله نفتی میان آنکارا و داعش مطرح کرده بودند، عذرخواهی کردند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات