صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۲۵

اخبار کوتاه شنبه 13 آذر

مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وضعیت نامناسب تردد موتورسیکلت‌ها در پایتخت گفت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری یکی از چالش‌های جدی پایتخت هستند و با توجه به سهم ۱۶ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای تهران، به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر، باید سازوکاری قانونی برای اخذ معاینه فنی این گروه از وسایل نقلیه اندیشیده شود. وی افزود: باید نسبت به ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در مرکز شهر نیز اقدام شود.
محمدجواد ظریف که در رأس هیئتی اقتصادی و سیاسی به هند سفر کرده است، در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران درباره تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران از سوی سنای آمریکا گفت: این  کاری که در سنا انجام شد، در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد، اثر اجرایی ندارد و از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد که برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند.
دادگاه عالی فدرال در ابوجا، پایتخت نیجریه دستور آزادی شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور و همسرش را صادر کرد. گابریل کولاوُل، قاضی دادگاه استدلال کرد، تصمیم دولت نیجریه برای بازداشت طولانی‌مدت شیخ زکزاکی خطرناک است. کولاوُل گفت: دولت نیجریه باید ظرف ۴۵ روز شیخ زکزاکی و خانواده‌اش را به پلیس تحویل دهد و پلیس نیز باید ظرف ۲۴ ساعت آنان را تحت محافظت به مکانی امن منتقل کند.
روزنامه «یدیعوت‌آحارونوت» مدعی شد، یکی از شرکت‌های دولتی ایران مالک ۵ درصد سهام یک غول کشتی‌سازی در آلمان است که هم‌اکنون در حال ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی است. بنا به گزارش این روزنامه، سرمایه‌گذاری ایران در شرکت ThyssenKrupp به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد و رسانه‌های صهیونیستی از اینکه ممکن است اطلاعات فنی این زیردریایی‌ها به ایران منتقل شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.
«دیلی صاباح» دادستان ترکیه به دلیل منافات داشتن شکایت از رژیم صهیونیستی درباره پرونده «ماوی مرمره» با مفاد توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با این رژیم خواستار مختومه شدن این پرونده شد. گفتنی است، «ایتان نائح» سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکیه در بدو ورود به آنکارا از کمک‌های ترکیه برای خاموش کردن آتش‌سوزی گسترده در اراضی اشغالی تشکر کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات