صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۴۰۲

از خوش‌رقصی عمر البشیر تا تلاش برای ائتلاف

۱- ترکیه تروریست‌های فراری از حلب را سازماندهی می‌کند
پایگاه خبری «آرا» سوریه به نقل از یک منبع نزدیک به ائتلاف معارضان سوریه در شهر غازی عینتاب ‌اعلام کرد: سرکردگان بیشتر گروهک‌های مسلحی که شرق حلب را ترک کردند، به درخواست یک مسئول بلندپایه اطلاعات ترکیه در شهر ادلب سوریه حضور دارند و ترکیه به دنبال آن است که این گروهک‌ها ضمن سازماندهی مجدد، با نیروهای «سپر فرات» تحت حمایت ترکیه ادغام و برای مرحله آینده اقدامات تروریستی در سوریه آماده شوند. بر اساس گزارش این پایگاه خبری، رایزنی‎های جدی بین بیش از ۱۵ گروه مسلح برای تشکیل جبهه جدیدی با عنوان «هیئت اسلامی سوریه» در ادلب آغاز و حتی اسامی سران آن برای فرماندهی این هیئت مشخص شده است. گفتنی است، ادلب تنها استان سوریه است که به جز دو شهرک «الفوعه» و «کفریا»، به طور کامل تحت سلطه مخالفان مسلح سوریه (ائتلاف جیش‌الفتح) قرار دارد.

۲- تلاش اصولگرایان برای رسیدن به نظر جمعی
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تشکیل ائتلاف اصولگرایان تا ده روز آینده خبر داد و تأکید کرد: ما به‌منظور جمع‌بندی موضوعات مطرح درباره انتخابات، منتظر نتیجه جلسات ائتلاف اصولگرایان خواهیم بود. حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم درباره نشست مشترک احزاب اصولگرا با جامعه روحانیت نیز گفت: فعلاً بنا نیست خبر تازه‌ای در این باره اعلام شود تا ان‌شاءالله ببینیم نتیجه جلسات ائتلاف چه می‌شود. در همین راستا اعضای تشکل‌های مختلف اصولگرا در روزهای اخیر تصریح کرده‌اند اصولگرایان تابع نظر ائتلاف خواهند بود و از این رو گزینه‌های خود را در نهایت به ائتلاف معرفی می‌کنند. چنانچه محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه در این زمینه تأکید کرده، قرار است هر تشکل اصولگرا نامزد خود را در ائتلاف اصولگرایان مطرح کند و بتواند از گزینه خود دفاع کند؛ اما در نهایت همه تسلیم نظر جمعی در ائتلاف باشند.

۳- خوش‌رقصی عمر البشیر برای سعودی‌ها
تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به تازگی خبری را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان وعده داده است «سفارت ایران در خارطوم را منهدم و به جای آن مسجدی به نام «عمر» خلیفه دوم بنا کند.» این در حالی است که به تازگی، سودان که سفارت خود را در تهران اجاره داده بود، وسایل آن را نیز فروخت تا قطع نهایی روابط با ایران را اعلام کرده باشد. گفتنی است، مسئولان سودان پس از جریان آتش زدن سفارت عربستان در تهران، به قطع روابط با تهران بسنده نکردند و به منظور خوش‌رقصی برای سعودی‌ها، ضمن بستن سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارطوم، با این سفارت به منزله مکانی برای اقدامات زیرزمینی و غیر قانونی رفتار کرده‌اند و این ساختمان را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داده‌اند.

۴- ۶۰ کشور جهان به دنبال ارزهای ملی به جای دلار
۶۰ کشور در نشست جهانی محصولات حلال در ترکیه ضمن بررسی موضوعات مربوط به استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری تأکید کردند، برای رهایی از سلطه دلار بر بازارهای جهانی باید از ارزهای ملی یا طلا استفاده شود. این اقدام به دلیل رهایی از فشار بیش از اندازه دلار بر سایر ارزها و به نوعی سلطه این ارز بر بازارهای جهانی انجام می‌شود. «یونس ات» رئیس «نشست جهانی حلال» اعلام کرد: در حال حاضر، میزان مبادلات تجاری محصولات حلال در کشور به سه تریلیون دلار رسیده است و مبادلات با ارزهای ملی یا طلا در چنین بازاری تأثیر بسیار زیادی بر رهایی از سلطه دلار خواهد داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات