صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۲۹

اخبار کوتاه شنبه 4 دی

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مشکوک بودن ترور سفیر روسیه در آنکارا اظهار داشت: به نظر من بیشتر طراحی آمریکایی‌هاست؛ چراکه ترکیه عضو ناتو است و ارتباط بسیار نزدیکی با روسیه برقرار کرده و همین ارتباط خوشایند آمریکایی‌ها نیست. بروجردی خاطرنشان کرد: به‌ گمان بنده این اتفاق هشداری به ترکیه است تا در مسیری که آمریکا علاقه‌مند است، حرکت نکند.
مهدی بنانی، مدیرکل بدهی‌های وزارت اقتصاد با بیان اینکه بدهی‌های دولت به بانک‌ها در هر دوره بر اساس گزارش سازمان حسابرسی مشخص می‌شود، گفت: مبلغ بدهی دولت به بانک‌ها محرمانه است و فقط وزیر اقتصاد به رئیس‌جمهور ارائه می‌دهد؛ اما در گزارش بانک مرکزی، رقم بدهی‌های دولت به بانک‌ها در پایان سال گذشته ۱۱۹ هزار میلیارد تومان و در مهر ماه امسال ۱۳۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.
براساس اخبار منتشر شده، دولت آمریکا قصد دارد درست در زمانی که اوپک در تلاش است تا نفت مازاد را از بازار خارج سازد (ژانویه ۲۰۱۷)، ذخایر راهبردی نفت خود را به بازار عرضه کند. گفتنی است، کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان نفت غیر اوپکی تصمیم گرفتند تولید نفت خود را از ابتدای ماه ژانویه ۲۰۱۷ به میزان روزانه ۱/۸ میلیون بشکه کاهش دهند تا از این طریق مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شوند.
«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر وابسته به حشد الشعبی با بیان اینکه تاکنون مساحت آزاد شده در غرب موصل به حدود ۴۵۰۰ کیلومترمربع می‌رسد، گفت: ما اراضی غرب موصل را تا جایی آزاد می‌کنیم که به مرزهای سوریه برسیم؛ سپس بازخواهیم گشت تا ارتباط تلعفر و موصل را قطع کنیم و به ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم در یکسره کردن نبرد کمک کنیم.
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه نظام متکی بر قدرت مستضعفان می‌تواند مقابل قدرت‌های جهانی ایستادگی کند، افزود: به جای دارندگان حقوق‌های نجومی، فقرا باید در رأس جامعه قرار گیرند تا جامعه بتواند به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کند.
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه با انتقاد از گسترش نفوذ نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به ویژه در شرق اروپا اعلام کرد: بودجه این پیمان در سال ۲۰۱۷ با ۲۶ میلیارد دلار افزایش، به ۹۱۸ میلیارد دلار رسیده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات