صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۷۷۷

از توصیه امام تا فرار سعودی‌ها

۱- توصیه امام خامنه‌ای به «حاج قاسم» درباره سوریه
در بخشی از کتاب «پیغام ماهی‌ها» از زبان سردار همدانی آمده است: «در زمانی که با ما مخالفت می‌کردند، گزارشی محضر آقا دادیم و درخواست کردیم تا به ایران بازگردیم. اما حضرت آقا یک رهنمودی به حاج‌ قاسم دادند و فرمودند: شما نباید برگردید! سوریه مریضی است که خودش نمی‌داند مریض است. باید این مریضی به دولتمردان سوری تفهیم شود. اگر دکتر نمی‌رود، شما ببریدش. خودش به دکتر نمی‌گوید مریضی‌اش چیست؟ شما بگویید چه مشکلی دارد! اگر حاضر نمی‌شود که دکتر برایش نسخه بنویسد، اگر نمی‌رود تا داروی نسخه نوشته‌شده را بگیرد، شما بروید دارویش را بگیرید. دارو نمی‌خورد؟ شما بهش بدهید و نظارت هم بکنید که داروها را بخورد تا درمان شود. حضرت آقا اصلاً در سوریه نبودند، اما انگار که در عمق میدان سوریه حاضر بودند. بعد از این رهنمود حضرت آقا، حدود سه ماه طول کشید تا ما کاملاً مشغول آموزش نیروهای سوری شدیم.»

۲- فعالیت ۱۷۰ هزار کانال فارسی در شبکه اجتماعی تلگرام
رئیس پژوهشگاه فضای مجازی کشور از فعالیت نزدیک به ۱۷۰ هزار کانال فارسی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و گفت: کانال‌های تلگرام روزانه به طور متوسط حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مطلب منتشر می‌کنند که در مجموع بین ۵/۲ تا ۳ میلیارد بازدید را طی یک روز رقم می‌زنند. مسعود اسدپور با بیان اینکه هر کاربر ایرانی تلگرام به طور متوسط در ۱۳ کانال عمومی عضو است و روزانه نزدیک به ۱۰۰ مطلب در این کانال‌ها مطالعه می‌کند، تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر کانال‌های پربازدید در حوزه‌های سرگرمی و خبر فعالیت می‌کنند، سطح مطالعه، سطح نازلی است و نشان می‌دهد، برای استفاده صحیح از این حجم عظیم وقت آزاد و ظرفیت موجود، باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای صورت گرفته و با آموزش مناسب، مهارت‌های رسانه‌ای کاربران افزایش یابد.

۳- فرار ده‌ها شاهزاده سعودی از عربستان
نشریه «المنار فلسطین» گزارش داد، ده‌ها عضو خاندان پادشاهی عربستان از زمان روی کار آمدن «سلمان‌بن‌عبدالعزیز» کشور خود را ترک کرده و در کشورهای دیگر ساکن شده‌اند. بنا بر اعلام برخی منابع، با رشد اختلافات داخلی خاندان آل‌سعود در زمینه به قدرت رسیدن و اقدامات حاکمان فعلی این کشور در پرونده‌های منطقه، برخی از اعضای این خانواده از احتمال عملیات‌های ترور و درگیری‌های فیزیکی در خاندان آل‌سعود نگران هستند. به نظر می‌رسد، این اقدامات در واکنش به سیاست‌های داخلی و خارجی «محمدبن‌سلمان» پسر شاه سعودی و جانشین ولی‌عهد این کشور صورت می‌گیرد که گفته می‌شود قدرت را در قبضه خود دارد.

▼ تا انتخابات
عضو هیئت مؤسس جبهه تازه‌تأسیس مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بنده خوش‌بین هستم که به‌زودی با برگزاری همایشی با حضور اعضای هیئت مؤسس و حامیان جبهه انقلاب بتوانیم تصمیمات خوبی را در راستای وحدت نیروهای انقلاب بگیریم. نادر طالب‌زاده با تأکید بر اینکه این جبهه تقویت‌کننده نیروهای انقلابی است، گفت: اجتماع نیروهای انقلابی در عمل، اقدامات تأثیرگذاری انجام خواهد داد.
محسن کوهکن، نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تجربه انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری در دوران آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی نشان می‌دهد، همه اتفاقات در سه ماهه آخر رخ می‌دهد، به‌گونه‌ای که اگر پنج ماه پیش از برگزاری انتخابات به این آقایان می‌گفتند قرار است رئیس‌جمهور شوند، باور نمی‌کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات