صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۲۳

اخبار ویژه روزنامه های 13 دی 1395

کیهان

بخش عظیمی از رای  دهندگان به روحانی ریزش کرده اند


ناصر قوامی به روزنامه اعتماد گفته است متاسفانه آقای روحانی نتوانسته در حوزه داخلی رضایت طرفداران و پایگاه رأی خودش را جلب کند. به عقیده من در حال حاضر ایشان بخش عظیمی از نیروهایی که به او رای داده بودند را بدون اینکه بتواند سر و سامانی بدهد از دست داده است.
قوامی همچنین گفت: تیم اقتصادی آقای روحانی تیم موفقی نبوده است. در حال حاضر قیمت دلار به بیش از چهار هزار و صد تومان افزایش پیدا کرده و این یعنی ارزش پول ملی ظرف چند روز 20 درصد کاهش پیدا کرده و رکود آسیب زیادی به جامعه زده و بیکاری و به ویژه بیکاری تحصیلکردگان صدمات جدی وارد کرده است.

طعنه مشاور خاتمی به روحانی/اعتدال،اسم بی مسماست

محمدرضا تاجیک به روزنامه شرق گفته است: من باور ندارم که اعتدال را بتوان در قاب و قالب یک گفتمان در معنای دقیق کلمه تعریف کرد. آنچه به عنوان گفتمان اعتدال نامیده می‌شود، در شرایط کنونی یک «نام» است، یک اسم است، یک اسم بی‌مسما، دقیق آن تعریف نشده است. عناصر مفهومی و نظری آن تعریف خاصی ندارد و حتی در مواضع اعتدالی که ایستاده است. دقیقا تعریف دقیقی از اعتدال ندارد؛ به این معنی که آیا اعتدال به معنی هم این و هم آن است؟ یا نه این و نه آن بودن؟  آیا قسمتی از راست و قسمتی از چپ یک جریان را معتدل می‌کند یا نه دوری از چپ و راست یک جریان را معتدل می‌کند؟ این دقیقا در فضای اعتدال‌گرایی مشخص نیست.
وی می‌افزاید: من قبلا هم گفته‌ام، جریان اعتدال از این استعداد و پتانسیل برخوردار نیست که بتواند اعتدال را در قامت یک گفتمان مفصل‌بندی، تدوین و تئوریزه کند و آن را به عنوان یک آلترناتیو گفتمانی در شرایط کنونی جامعه به نمایش بگذارد.
تاجیک در ادامه گفت: اگر بخواهم عریان‌تر بگویم خیلی جاها بین جریان کارگزاران و جریان اصلاح‌طلبی اصیل- نه جریان اصلاح‌طلبی دولتی شده و نه جریانی که حیات و ممات خود را در عرصه قدرت کلان تعریف می‌کند - جغرافیای متمایز وسیعی وجود دارد و در جاهای مختلف خود را نشان می‌دهد.

4 برابر شدن بدهی های سوء تدبیرهای دولت

به گزارش مشرق و براساس گزارش اخیر بانک مرکزی میزان رشد بدهی دولت به بانک‌های داخلی نسبت به دو دولت قبلی سه برابر شد و میزان بدهی خارجی کوتاه‌مدت کشور نیز 2/3 میلیارد دلار بیشتر شد. دولتی که می‌بایست با اصلاح الگوی مصرف، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را الگوی خود قرار می‌داد؛ با قروض داخلی و خارجی بر هزینه‌های جاری خود افزود. هزینه‌های جاری‌ای که بخش عمده آن به حقوق‌های مدیران دولت یازدهم و ولخرجی‌ها و ریخت‌و‌پاش‌های آنان اختصاص یافت.
مطابق آخرین آمار بانک مرکزی که در آبان‌ماه امسال منتشر شده بود، بدهی دولت به نظام بانکی افزایش یافته و به 150 هزار میلیارد تومان رسید.
دولت نهم در حالی در پاستور مستقر شد که دولت به بانک‌ها حدود سه هزار و 388 میلیارد تومان بدهی داشت. در طول هشت سال این بدهی به 61 هزار و 655 میلیارد تومان رسید. به‌طور میانگین در دولت نهم و دهم، هر سال 7283 میلیارد تومان به میزان بدهی دولت به بانک‌ها افزوده شد. ولی در پایان فصل اول سال آخر دولت یازدهم با بیش از سه و نیم برابر شدن بدهی دولت به بانک‌ها، افزایش بیش از 88000 میلیارد تومان بدهی دولت به بانک‌ها را شاهد بودیم که به‌طور میانگین سالانه 27000 میلیارد تومان به بدهی دولت به بانک‌ها افزوده شد.
همچنین براساس گزارش جدید بانک مرکزی از شاخص‌های اقتصادی کشور تا پایان مهر 1395، بدهی‌های خارجی کوتاه‌مدت با رشد جهشی همراه شده و  به 2 میلیارد و 751 میلیون دلار رسید. این در حالی است که در پایان سال 1393 بدهی‌های کوتاه‌مدت خارجی کشور فقط 432 میلیون دلار بود و تا پایان 1394 از 2 میلیارد دلار عبور کرده بود.
در پایان سال 1391 بدهی‌های خارجی کوتاه‌مدت کشور 943 میلیون  دلار و در پایان سال 1392 بالغ بر 777 میلیون دلار اعلام شده بود و در دولت یازدهم تا پایان مهر 95، یک میلیارد و 974 میلیون دلار به بدهی خارجی کوتاه‌مدت کشور افزوده شد و به 2 میلیارد و 751 میلیون دلار رسید، که به نظر می‌رسد مربوط به خریدهای هنگفت خارجی‌ای که دولت یازدهم در تور اروپایی فرانسه و ایتالیا خود داشته است می‌باشد.
در مجموع، در سال 1394 کل بدهی‌های خارجی کشور نسبت به سال قبل از آن، 2/3 میلیارد دلار بیشتر شد و از 5/1 میلیارد دلار به 7/4 میلیارد دلار رسید. این رقم در گزارش پایان مهر بانک مرکزی به 8 میلیارد و 94 میلیون دلار افزایش یافته است.
این در حالی است که با اجرای برجام در دی‌ماه سال گذشته انتظار می‌رفت میزان بدهی خارجی به خاطر آزاد شدن پول‌های بلوکه شده در بانک‌های خارجی کاهش یابد ولی در مقابل شاهد افزایش بدهی‌های کوتاه‌مدت خارجی کشور بوده‌ایم.
دولت با به ورشکستگی رساندن سرمایه‌های ملی که ناشی از رکود حاصله از سیاست‌های غلط اقتصادی‌اش بوده، با عدم تحقق میزان درآمد پیش‌بینی شده روبرو شده و در این میان به جای اصلاح الگوی مصرف، به ولخرجی و ریخت‌وپاش روی آورده و مدیرانش با سوءاستفاده از خلأهای قانونی به برداشت‌های غیرقانونی در قالب حقوق و... روی آوردند و با افزایش هزینه‌ها، دولت در یک روند سیستماتیک مجبور به افزایش بدهی‌های داخلی و خارجیش گردید.

آزاد سازی حلب ادامه قدرت یابی ایران در منطقه است


به گزارش نامه نیوز به نقل از تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه، حلب پرجمعیت‌ترین شهر سوریه پیش از آغاز جنگ داخلی در این کشور بود. در اختیار گرفتن کنترل این شهر نشان دهنده قدرت و دستاورد قابل توجه سیاسی از سوی کشورهای قدرتمند مسلمان در طول چند قرن اخیر بوده است.
سقوط صدام حسین در عراق در پی حمله نظامی ائتلاف نظامی آمریکا در سال 2003 منجر به بی‌ثباتی بخش گسترده‌ای از خاورمیانه شد. از آن زمان، ایران خود را به عنوان نیروی تأثیرگذار سیاسی در حال توسعه در خاورمیانه معرفی کرد. با سقوط صدام از قدرت، ایران به صورت تاکتیکی از نیروهای شیعه در عراق برای کسب نفوذ در کشوری که بیشترین جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، حمایت کرد. سقوط صدام همچنین موقعیتی را ایجاد کرد که ایران نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهد.
افتادن کنترل حلب به دست نیروهای وفادار به بشار اسد، متحد ایران به گسترش نفوذ ایران از منطقه مدیترانه تا مرکز آسیا در افغانستان کمک کلیدی کرد.
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران مغز متفکر تشکیل نیروی دفاع ملی اسد است.

رشد 20درصدی پایه پولی در یک سال زمینه ساز رکود و تورم

پایه پولی به نسبت میان اسکناس عرضه شده توسط بانک مرکزی و مجموع دارایی‌های این بانک که به عنوان پشتوانه اسکناس قابل قبول باشد، گفته می‌شود. هرچه این نسبت بزرگتر باشد، میزان نقدینگی و بدنبال آن تورم بیشتر است. به عبارت دیگر بزرگ بودن این نسبت نشانگر پایین بودن ارزش پول است.
منابع پایه پولی همان دارایی‌های بانک مرکزی است که شامل ذخایر ارزی، استقراض دولت از بانک مرکزی، سایر دارایی‌ها و تسهیلات اعطایی به بانک‌های تجاری است؛ مصارف پایه پولی همان بدهی‌های پولی است که شامل نسبت ذخایر قانونی، ذخایر اضافی بانک‌ها نزد بانک مرکزی و نسبت اسکناس و مسکوکات در دست مردم به شمار می‌رود.
یک بررسی اقتصادی از وضعیت رشد پایه پولی در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد پایه پولی در فصل‌های اول و دوم امسال به ترتیب 3/4 درصد و 4/4 درصد داشته است.
رشد پایه پولی در نیمه نخست امسال، منجر به رشد این متغیر در مدت یاد شده نسبت به پایان سال 1394 به میزان 7/9 درصد شد که 3/1 درصد بالاتر از رقم مشابه در نیمه نخست سال 1394 است.
مهمترین عامل رشد پایه پولی در 12 ماهه منتهی به شهریور 1395 افزایش 203/5 درصدی خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی است که سهمی 15/9 درصدی در رشد پایه پولی داشته است.
افزایش قابل توجه این جزء پایه پولی در این مدت ناشی از افزایش بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی (به ویژه بدهی دولت در مقایسه با بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی) به میزان 23/8 درصد و کاهش 23/6 درصدی سپرده‌های بخش دولتی در نزد بانک مرکزی بوده است.
با این حال همچنان خالص بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به بانک مرکزی حدود سه برابر خالص بدهی دولت به بانک مرکزی است.
عامل دوم، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به میزان 16/9 درصد و با سهمی در حدود 9/9 واحد درصد دومین عامل رشد پایه پولی در 12 ماه منتهی به شهریور امسال بوده است.
عامل سوم، افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی به میزان 5/1 درصد و با سهمی در حدود 6/5 واحد درصد به طور عمده به دلیل کاهش بدهی‌های ارزی بانک مرکزی، سومین عامل رشد پایه پولی کشور در دوره تابستان 1394 تا تابستان 1395 بوده است.

پاسخ حامیان صادقی به کرباسچی/انتحاری بودن بدتر است یا مفسد اقتصادی؟

به گزارش کانال مجمع اصلاح‌طلبان دبیرکل حزب کارگزاران اخیراً در مصاحبه‌ای مواضع محمود صادقی را تهییجی، شعارهایش را افراطی و رفتارش را انتحاری نامیده است.
مجمع اصلاح‌طلبان در واکنش به سخنان کرباسچی نوشت: آقای دبیرکل که زمانی کاندیدای معاون اولی شیخ اصلاحات بود و وقتی به مقصود نرسید، تقریباً دیگر نام محصورین را هم بر زبان نراند، اسم این هم صداییش با دلواپسان علیه صادقی را پختگی و بلوغ سیاسی‌ای می‌گذارد که از نظر او صادقی ندارد. اما به راستی هم‌قسم شدن با تندروها و تولید خوراک تبلیغاتی علیه متعهدترین نماینده لیستی که یک سوم آن الهه راستگو از آب درآمدند، پختگی سیاسی است؟
به راستی اگر جناب کرباسچی دلسوز و خیرخواه است، چرا گوشی را بر نداشت که برادرانه در خفا نصیحت‌هایش را بکند؟! اگر کرباسچی دبیرکل کارگزاران است، صادقی هم دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌هاست. البته نباید حمایت‌های پیشین آقای دبیرکل از لاریجانی را، خصوصاً در جریان انتخاب رئیس مجلس از یاد برد چرا که به سبب چنین 123رفتارهایی است که با مرعشی و اصلاح‌طلبان اصیل حزب هم دچار اختلاف شده‌اند.
مجمع اصلاح‌طلبان با کنایه به کرباسچی نوشت: صادقی افتخار می‌کند که هر اعلام جرمی که علیه‌اش شده، برخلاف برخی از مدعیان اصلاح‌طلبی نه به خاطر «تخلفات مالی»، بلکه صرفاً به دلیل اظهارنظرهایش است.
اما سؤال اینجاست که به راستی پرسش یک نماینده از مسئولان افراط است یا تیتر یک روزنامه کارگزارانی‌ها در حمایت از نشریه موهن و هتاک فرانسوی شارلی‌ابدو؟
یادآور می‌شود پیش از این، روزنامه آفتاب یزد تصریح کرده بود اصلاح‌طلبان، محمود صادقی را فردی انتحاری تلقی می‌کنند که «آب بر آسیاب رقیب می‌ریزد و کارها را خراب می‌کند. او هم خودش را نابود می‌کند و هم جناحش را».

نمایش حل مشکل گورخوابی در چند روز!

روزنامه صبح نو نوشت: دو عضو دولت تدبیر و امید با گورخواب‌ها عکس یادگاری گرفته‌اند، چرا؟! اصلا چند روزی است که مسئولان دولتی همه عزم خود را متوجه حل مشکلات گورخواب‌ها کرده‌اند، از آن روزی که یک روزنامه دولتی گورخواب‌ها را کشف کرد تا یک کارگردان معروف سوژه‌ای پیدا کرد برای فیلم آینده‌اش و به رئیس‌جمهور نامه نوشت و رئیس‌جمهور داغ داغ نان را به تنور چسباند و باز از شرمساری سخن گفت و بهزیستی بلافاصله سوژه‌های مورد نظر را در کمپ ترک اعتیاد ساماندهی کرد و سرانجام رئیس دفتر رئیس‌جمهور به همراه وزیر رفاه و استاندار و چندین تن مقام دولتی به بازدید آنها رفتند و به آنها وعده وام اشتغال دادند و عکس یادگاری گرفتند و... همه این کارها هنوز به هفته نرسیده و فقط ظرف چند روز انجام شده است!
سرعت رسیدگی و حل مشکل واقعا کم‌نظیر که نه بلکه بی‌نظیر است! واقعا بدا به حال منتقدانی که دولت را به دلیل کم‌کاری و پیرسالی و بی‌توجهی به مشکلات بیکاری و اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی سرزنش می‌کنند! بدا به حال آنهایی که چشم دیدن توفیقات دولت را ندارند و فکر می‌کنند این سرعت عمل در حل تلخ‌ترین مشکلات اجتماعی به طرفهًْ العینی سناریو بوده است و نزدیک انتخابات همه چیز بوی بهره‌برداری سیاسی می‌دهد! وقتی شمایی که در برج عاج زندگی می‌کنی و دغدغه‌ات این است که خانه چند هزار متری‌ات را بزرگ‌تر کنی، بشنوی فقیری شب به خاطر فقرش برود در قبر زندگی کند تا از سرما نجات پیدا کند، خب احتمالا بغض گلویت را فشار می‌دهد و شرمساری در سیمایت آشکار می‌شود و دستور می‌دهی مشکل را حل کنند! به همین راحتی.

وطن امروز

دولت  مقصر اصلی «گورخوابی» است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه دولت در بحث ساماندهی کارتن‌خواب‌ها هیچ اقدامی انجام نداده و با سخنان اخیر روحانی در این‌باره نقض سخنان‌شان آشکار شد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره گورخواب‌ها اظهار داشت: با این سخنان در حقیقت مشخص شد اینها خود را نقد کردند. وی افزود: موضوع گورخواب‌ها اتفاقا متوجه آقای رئیس‌جمهور است. لذا سوال مهم در این میان این است که دولت در این‌باره برنامه‌ای داشته که مجلس و نهادهای قانونی با آن مخالفت کنند یا خیر؟ که بنده در پاسخ می‌گویم خیر هرگز چنین نبوده است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ دولت هیچ برنامه‌ای در این راستا نداشته که دیگران با او همراهی کنند. آیا دولت اگر بخواهد موضوع کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها را بررسی و این معضل را حل کند(که البته کار سنگینی نیست و بسادگی از عهده دولت بر می‌آید) کسی جلوی آن را می‌گیرد یا مانعی وجود دارد؟ هرگز مانعی در این رابطه وجود ندارد.

پیگیری وضعیت انجمن غیرقانونی روزنامه‌نگاران در مجلس و وزارت کار


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ابهام در تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران گفت وزارت کار باید در این‌باره به مجلس پاسخ دهد. علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از پیگیری‌های مجلس درباره تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران خبر داد و گفت: همزمان با پیگیری‌های مجلس، وزارت کار نیز درحال بررسی این موضوع است. وی با بیان اینکه تطبیق یا عدم‌تطبیق این انجمن با قانون و آیین‌نامه‌های موجود باید بررسی شود، ادامه داد: پس از بررسی‌های وزارت کار و مجلس تکلیف فعالیت این انجمن صنفی مشخص می‌شود. محجوب اظهار کرد: روز گذشته از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران دعوت کرده بودم در جلسه‌ای به این موضوع بپردازیم اما به‌دلیل مشغله کاری نتوانستم در این جلسه حضور پیدا کنم اما تلفنی با وی صحبت کردم. رئیس خانه کارگر با تأکید بر اینکه ابهاماتی در نحوه تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران وجود دارد، افزود: باید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اسناد و پرونده‌های این انجمن را در اختیار مجلس قرار دهد تا بررسی شود.

سرقت نامه اعضای کمیسیون امنیت توسط عضو فراکسیون امید

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از اعضای فراکسیون امید نامه اعضای کمیسیون امنیت را به بهانه جمع‌آوری امضا به‌سرقت برد و نامه دیگری را برای جمع‌آوری امضا به نمایندگان ارائه کرد.  ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه و اخبار پخش‌شده درباره این جلسه گفت: اعضای فراکسیون امید در صدد بودند از این نمد کلاهی برای خود درست کنند و اقدام این عضو کمیسیون امنیت ملی در انتشار این گزارش را محکوم کردند، در صورتی‌که اخلاقاً نباید این کار را انجام می‌دادند. وی اظهار داشت: در جلسه اعضای کمیسیون نامه‌ای در راستای حمایت از گفته‌های آقای قدوسی تهیه و به امضای حدود 17 نفر از نمایندگان کمیسیون نیز رسید و در این نامه عنوان شد محکوم کردن آقای قدوسی از سوی اعضای فراکسیون امید کار درستی نبوده است. حسن‌بیگی اظهار داشت: در حالی‌که این نامه در صحن برای امضای نمایندگان توزیع شده بود، نامه دیگری از سوی علیرضا رحیمی و کمال دهقان در محکومیت اقدام آقای قدوسی تهیه و تدوین و برای امضا توزیع شد. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: یکی از اعضای فراکسیون امید نامه اول را که اقدام آقای قدوسی را مطابق با قوانین و مقررات دانسته بود، با عنوان جمع‌آوری امضا از نمایندگان از آقای ذوالنوری گرفت و بازنگرداند و وقتی به این فرد مراجعه کردیم که نامه را برای انتشار در رسانه‌ها در اختیار جراید و سایت‌ها بگذاریم، آقایان حاضر به پس دادن نامه نشدند و متوجه شدیم نامه با امضاهایی که داشت توسط این افراد به‌سرقت برده شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
مدیران دوتابعیتی  به مراجع قضایی معرفی می‌شوند


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه افراد دوتابعیتی مشغول در پست‌های دولتی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: گزارش نهایی در این باره به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. ناصر سراج در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا کار سازمان بازرسی در رابطه با فیش‌های حقوقی نجومی به پایان رسیده است؟ گفت: کار ما در این رابطه هیچ وقت تمام نمی‌شود و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مرحله‌بندی بودن کار بازرسی کل کشور در رابطه با فیش‌های نجومی گفت: در رابطه با مرحله اول کارمان تمام شده و بر مبنای همین گزارش، پرونده در حال پیگیری است. وی افزود: اخیرا گزارش سازمان بازرسی کل کشور کامل شده و به دادسرا ارسال کردیم، دادسرا هم اگر نیاز به تحقیق بیشتر در رابطه با افراد داشته باشد، از ما استعلام می‌گیرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با بکارگیری دوتابعیتی‌ها در نهادهای دولتی و پست‌های کشوری گفت: اقدامات و پیگیری‌هایی  در این رابطه از سوی سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است و قطعا افراد و موارد تخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم. سراج تصریح کرد: حتی گزارشی درباره دوتابعیتی‌ها در پست‌های مختلف دولتی را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کردیم.

قدرت نظامی ایران مانع تعرض آمریکا به کشور شد نه مذاکرات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امنیت و قدرت نظامی کشور باعث شده آمریکا و هیچ کشور دیگری نتواند به خاک ایران تعرض کند، اینکه آقایان ادعا دارند مذاکرات باعث شده آمریکا و ایران وارد جنگ نشوند، صحیح نیست. به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی در دیدار خواهران بسیجی استان مرکزی در کانون بسیج اراک با اشاره اینکه اگر قدرت نظامی کشور افزایش پیدا نکند، آمریکا از حمله به کشور هیچ هراسی نخواهد داشت، بیان کرد: کشور آمریکا و قدرت‌های بزرگ دنیا هم افزایش قدرت نظامی خود را قطع نکرده‌اند، این قدرت نظامی کشور و تقویت آن است که جلوی هر فکر شیطانی را از دشمنان می‌گیرد نه مذاکراتی که خودش هم به سرانجام نرسید.

امروز؛ انتخاب اعضای هیأت نظارت ۱۵ استان

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری از برگزاری دومین جلسه این هیات خبر داد و گفت: قرار است در این جلسه اعضای هیات نظارت ۱۵ استان کشور انتخاب شوند. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: دومین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 دوشنبه(امروز) با حضور تمام اعضا به ریاست آیت‌الله احمد جنتی برگزار می‌شود. وی افزود: قرار است در دومین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات که دوشنبه برگزار می‌شود، اعضای هیات نظارت 15 استان کشور برای نظارت بر حسن اجرای انتخابات مشخص شوند. سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری 96 تصریح کرد: هیات‌های نظارت استانی دارای 5 عضو هستند که پس از انتخاب اعضا، در نخستین جلسه، رئیس و سخنگوی آن انتخاب می‌شوند.

روایت امیر اسماعیلی از 2 حادثه در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از وقوع 2 حادثه هوایی حین برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی اظهار داشت: در تاریخ ششم دی‌ماه، زمانی که در حال تست موشک‌ها و گسترش سامانه‌های پدافندی بودیم، 2 هواپیمای مسافری از مقصدهای فیلیپین و آلماتی قزاقستان به سمت دوبی در حال پرواز بودند که دچار نقص و وضعیت اضطراری شدند. وی ادامه داد: در همین حین، نیروهای پدافند هوایی که در حال برگزاری رزمایش بودند، به خاطر کمک به این دو پرواز، بخشی از توان خود را متوجه آنها کردند و به آن‌ 2 هواپیما کمک کردیم تا به سلامت به مقصدشان برسند و پس از پایان این مأموریت، مجدداً نیروها به برگزاری رزمایش پرداختند؛ بدون آنکه وقفه‌ای در آن ایجاد شود. امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: آن روز، هوا بشدت بارانی و ابری بود اما با وجود این، ما به هر دو هواپیما کمک کردیم تا سالم به مقصد برسند.

ایران

محاکمه امین اموال بابک زنجانی در ترکیه

دادگاه ترکیه برای رسیدگی به شکایت شرکت نفت «ایران» از «قدرت تنجل» امین اموال بابک زنجانی در این کشور و «باگانا» خریدار شرکت هواپیمایی «اونر ایر» متعلق به میلیاردر نفتی بزودی تشکیل جلسه خواهد داد. به گزارش تسنیم، زنجانی شرکت «اونور ایر» را از فردی به‌نام «باگانا»خریده بود، اما وقتی موضوع پرونده زنجانی در ایران مطرح شد، «باگانا» دوباره همین شرکت را بدون اطلاع زنجانی از امین وی در ترکیه (تنجل) خریداری کرد. به‌دنبال این معامله صوری و غیرقانونی، شرکت ملی نفت که طی وکالتنامه‌ای، اختیار اموال زنجانی در داخل ترکیه را به‌عهده گرفته، علیه این دو تبعه ترکیه (باگانا و تنجل) در دادگاه حقوقی ترکیه طرح دعوا کرد.

یک رسانه عربی: برجام و روحانی می‌مانند

« نشنال» روزنامه چاپ امارات در گزارشی نوشت: توافق هسته‌ای احتمالاً سر جای خود باقی می‌ماند حتی اگر دولت جدید امریکا با آن مشکل داشته باشد. دیگر کشورهای امضاکننده توافق به این قراداد هسته‌ای پایبند می‌مانند. کشورهای اروپایی مشتاقانه آماده افزایش تجارت با ایران بویژه در حوزه نفت و گازند. به گزارش انتخاب، به نوشته این رسانه عربی، تنها تغییر محتمل، تغییر در مناسبات ایران و امریکاست که احتمالاً به افزایش تنش‌های گفتاری خواهد انجامید. انتخابات ریاست جمهوری ایران بزودی برگزار خواهد شد و با وجود انتقادات تندروها، هنوز مردم از روحانی حمایت می‌کنند و این به وضوح به معنای دادن شانس دو دوره‌ای شدن به اواست.

دو عضو فراکسیون امید پیگیر پرونده آرش صادقی

سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت که دو عضو حقوقدان این فراکسیون  از طریق دستگاه قضایی پرونده آرش صادقی را مورد پیگیری قرار داده‌اند. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه فراکسیون امید و بررسی موضوع آرش صادقی در این جلسه اظهار کرد: ما طبق وظیفه نمایندگی نسبت به همه مسائل در کشور مسئول هستیم و در مورد آرش صادقی نیز سعی ما بر این است که بدون هوچی‌گری و سیاسی‌کاری موضوع حل شود.  گفتنی است وکیل صادقی روز شنبه خبر داده بود که موکلش یکشنبه با تودیع وثیقه به همراه همسرش آزاد خواهد شد. تا زمان تنظیم این گزارش اما خبری از آزادی صادقی مخابره نشده است.

ادعای رویترز درباره تقسیم سوریه

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نزدیک به توافق بین ایران، روسیه و ترکیه مدعی شد که سوریه قرار است بر مبنای توافقی مخفی بین این سه کشور به سه منطقه تحت نفوذ این قدرت‌ها تقسیم شود و بر مبنای این توافق با وجود مخالفت ترکیه، بشاراسد در قدرت باقی می‌ماند. به گزارش ایلنا، قدرت اسد در این توافق بین سه کشور تقسیم می‌شود. روسیه و ترکیه قبول کردند که او بر سر قدرت باقی بماند تا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. به ادعای این منبع آگاه، ایران هنوز متقاعد نشده اما با وجود این بشار اسد قرار است بتدریج حذف شود و این در شرایطی است که حفاظت از او و خانواده‌اش نیز ضمانت شده است.

جمهوری اسلامی

معاون مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری به خانه احزاب می‌رود

معاون مناطق محروم و امور عشایری و روستایی ریاست جمهوری در سی و یکمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب پس از ارائه گزارش،‌ نظرات اعضای شورای مرکزی خانه احزاب را استماع خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سی و یکمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران امروز جاری در محل خانه احزاب به ریاست قدرتعلی حشمتیان برگزار خواهد شد.

بررسی حمایت از جبهه نیروهای انقلاب در شورای مرکزی جبهه پیروان

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از بررسی موضوع حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درجلسه شورای مرکزی تشکل متبوعش خبر داد.
سیدکمال الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: در این جلسه موضوع اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جلسه شورای مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیم بر این شد که با دبیران کل احزاب عضو جبهه پیروان مشورت و گفت‌وگو شود، تا یک موضع رسمی درباره حمایت از این تشکل سیاسی داشته باشیم.
وی با اشاره به بررسی موضوع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کمیته انتخابات جبهه پیروان گفت: موضوع دیگری که در جلسه دیشب مورد بررسی قرار گرفت، نحوه حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بود، که طی آن به بررسی اسامی اعلام شده از سوی احزاب و تشکل‌های عضو جبهه پیروان پرداختیم و تعداد کاندیداهای احتمالی برای انتخابات شورای شهر در تهران را به حدود سی تا چهل نفر کاهش دادیم، که نهایتا از میان این جمع فهرست نهایی 21 نفره برای انتخابات اعلام خواهد شد.
سجادی افزود: احزاب عضو جبهه پیروان چون حزب موتلفه جامعه اسلامی کارمندان، جامعه اسلامی کارگران و سایر تشکل‌های عضو اسامی خود را برای انتخابات شورای شهر اعلام کرده‌اند، که ما نهایتا این اسامی نهایی را در قالب ائتلاف بزرگ اصولگرایان اعلام خواهیم کرد و تا زمان شکل گیری این ائتلاف برای اعلام اسامی منتظر خواهیم ماند.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه روحانیت مبارز از تشکل‌ها و احزاب اصولگرا برای برگزاری یک نشست مشترک دعوت به عمل آورده است یا نه گفت: هنوز دعوت رسمی از جامعه روحانیت برای برگزاری این نشست مشترک انجام نشده است.

چهره نزدیک به احمدی‌نژاد: بین او و مصباح مرزبندی وجود دارد

یک فعال سیاسی نزدیک به رئیس جمهوری سابق در مورد عدم حضور احمدی‌نژاد و حامیانش در مراسم سخنرانی مصباح‌یزدی توضیح داد.
به گزارش ایلنا وی گفت: جریان آقای مصباح دولت احمدی‌نژاد را خطرناک‌ترین دولت از صدر اسلام تاکنون دانستند و جریان‌هایی که الان پرچمدار جریان اصولگرایی هستند در دوران دولت سابق بدترین حملات را به آقای احمدی‌نژاد و همراهان وی با کلید واژه جریان انحرافی داشتند، این جریان‌ها چطور می‌توانند اکنون توقع داشته باشند که احمدی‌نژاد در همایش‌ها و تجمعات آنها حضور پیدا کند.
عبدالرضا داوری افزود: عدم حضور جریان احمدی‌نژاد و شخص او در برنامه پایداری و سخنرانی آیت‌الله مصباح به دلیل مرزبندی‌هایی‌ است که بین جریان احمدی‌نژاد و جریان مصباح وجود دارد.

فاطمه هاشمی:جلیلی و قالیباف توان رقابت با روحانی را ندارند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه «هیچ ‎یک از اصولگرایان توان رقابت با رئیس دولت تدبیر و امید را ندارند»، گفت: خانواده آیت‎الله هاشمی به آقای روحانی رای می‎دهند و محال است پشت او را خالی کنند.
به گزارش خبر انلاین فاطمه هاشمی‌رفسنجانی درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده و معرفی گزینه نهایی برای رقابت با حسن روحانی، اظهار کرد: به عبارتی اصولگرایان با یکدیگر در تعارض هستند و تا زمانی که به وحدت نرسند، نمی‎توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 کاندیدای مشترکی معرفی کنند. بعید می‎دانم که همه اصولگرایان نسبت به آقای روحانی وحدت نظر داشته باشند، یعنی همه احزاب اصولگرا در انتخابات سال آینده از شخص حسن روحانی حمایت نخواهند کرد.
وی درباره «احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی یا محمدباقر قالیباف به عنوان کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات سال آینده»، توضیح داد: جلیلی و قالیباف قدرت رقابت با رئیس‎جمهوری را ندارند و برای آقای روحانی رقیب جدی و سرسختی به حساب نمی‌‏آیند.
فاطمه هاشمی با بیان اینکه «فعلا هیچ‌یک از اصولگرایان نمی‌توانند رقیب جدی و سرسختی برای رئیس دولت تدبیر و امید باشند»، تصریح کرد: همه بدانند که محال است خانواده آیت‌الله هاشمی، آقای روحانی را تنها بگذارند و پشت وی را خالی کنند. تا آخر کنار آقای روحانی می‎ایستیم و او را تنها نمی‏‌گذاریم و قطعا به ایشان رای خواهیم داد.

خط و نشان محسن رضایی برای فعالان سیاسی:یا همراهی کنید یا منتظر پاسخ محکمی باشید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی اینستاگرامی تاکید کرد که فعالان سیاسی یا همکاری کنند و یا از سر راه نیروهای انقلاب کنار بروند.
محسن رضایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «هرگاه فشارها و حملات دشمن بر ما بیشتر می‌شد در شکست دادن آنها مصمم‌تر می‌شدیم و این یک قاعده است؛ قاعده‌ای که در مورد فعالان سیاسی داخلی صدق نمی‌کند زیرا آنها دشمن نیستند؛ یا دوست هستند و یا رقیب.
در شرایطی که جامعه ما نیاز به تغییر اساسی داشته باشد، اگر فعالان سیاسی همراهی کنند دست آنها را باید بوسید ولی اگر به بی‌انصافی و بی‌اخلاقی ادامه دهند، باید منتظر پاسخ‌های محکم‌تری باشند.
آیا نمی‌بینند آمار واقعی بیکاری چه قدر بالاست؟ آیا قبیله نجومی‌ها را نمی‌بینند؟ آیا نمی‌بینند مسئولان از ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند؟
حال که نیروهای انقلاب می‌خواهند برای تغییر، اصلاح اقتصادی و ریشه‌کنی فساد به صحنه بیایند، فعالان سیاسی یا همکاری کنند و یا از سر راه نیروهای انقلاب کنار بروند.»

الله‌وردی‌نژاد خبر داد: معرفی نامزد مستقل برای ریاست‌جمهوری

دبیرکل جبهه تحول‌گرایان ولایی از برگزاری نشست سراسری این جبهه برای معرفی نامزد ریاست‌جمهوری خبر داد.
حسن الله‌‍وردی‌نژاد دبیرکل جبهه تحول‌گرایان ولایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری نشست سراسری این جبهه برای معرفی نامزد ریاست‌جمهوری خبر داد.
وی اظهار داشت: نشست سراسری جبهه تحول‌گرایان ولایی، هفته آینده برگزار و نامزد این جبهه برای ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.

منتجب‌نیا: اختلافات داخلی حزب اعتماد ملی حل شده است


قائم مقام حزب اعتمادملی پس از یک هفته سکوت نسبت به خبر استعفای از قائم‌مقامی دبیر کلی این حزب گفت: بنده هیچ استعفانامه‌ای ننوشته بودم.
به گزارش ایسنا، رسول منتجب‌نیا در گفت‌ و گویی درباره اتفاقات اخیر در حزب اعتماد ملی اظهار کرد: بنده هیچ استعفانامه‌ای ننوشته بودم و خبر استعفا از سمت قائم مقامی حزب اعتماد ملی را تکذیب می‌کنم.
وی تاکید کرد: مشکلات و اختلافات درون حزب حل شده و شورای مرکزی به انسجام و اتحاد قبلی خود بازگشته است. در هر تشکلی یکسری اختلاف دیدگاه وجود دارد و این یک امر طبیعی است.
منتجب‌نیا در خصوص استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتمادملی هم گفت: استعفای کروبی به هیچ عنوان مورد تایید اعضای شورای مرکزی نیست و بنده بارها هم عرض کردم که ماهیت حزب اعتماد ملی وابسته به حضور آقای کروبی است.
وی درباره اختلاف اعتماد ملی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم تصریح کرد: مهدی کروبی انتقادات و نظراتی در مورد همکاری و تعامل حزب اعتماد ملی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دارد؛ از نظر بنده و شخص کروبی، در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افراد حقیقی به احزاب ترجیح داده شده‌اند و این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و ادامه دادن به این روند منجر به نابودی و از کار افتادگی احزاب اصلاح طلب می‌شود.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: این اختلاف نظرها باعث شد برخی از احزاب مستقل اصلاح طلب برای خودشان کمیته‌ انتخاباتی تشکیل دهند و جدا از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اقدام کنند. این اقدامات باعث شد کسانی که در راس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هستند، در رفتار و اعمال خود تجدید نظر کنند و نگاه جدی‌تری به موضوع تحزب داشته باشند.

منصوری:فقدان معرفی کاندیدا، گرفتاری جدی رقبای روحانی است


تا زمانی که کاندیدای جریان رقیب روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی،مشخص نشود فضای انتخابات رقابتی نمی‌شود.
آذر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نزدیکی دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ارتباط با ضرورت ایجاد فضای انتخاباتی سالم توسط گروه‌های سیاسی اظهار کرد: متاسفانه فضای رقابتی_انتخاباتی برای دو انتخابات پیش رو هنوز آنطور که باید فعال نشده است. به نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل سردی فضای انتخابات معطوف به رویکرد جریان رقیب دولت است؛چراکه آن‌ها ترجیح می‌دهد به جای معرفی کاندیدای خود،بیشتر موقعیت رقیب انتخاباتیشان را با تخریب کردن تضعیف‌ کنند.
وی ادامه داد: ایجاد انسجام و رسیدن به ائتلاف در بین این جریان امری سخت است و از سوی دیگر فقدان معرفی کاندیدا گرفتاری جدی رقبای روحانی است. همچنی آن‌ها برای اداره کشور در شرایط کنونی برنامه‌ای ندارند و به همین دلیل است که واکنش هایشان نسبت به دولت تبدیل به واکنش‌های سلبی می‌شود.
منصوری در ادامه نیز تاکید کرد تا زمانی که رقابت شکل نگیرد،فضا هم انتخاباتی نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: متاسفانه با توجه به سابقه رفتار جریان مخالف روحانی طی چهار سال گذشته، می‌توان از هم اکنون بداخلاقی‌های بیشتر آن‌ها را در مدت باقی مانده تا انتخابات پیش‌بینی کرد. از طرف دیگر مشخص است که آن‌ها سعی می‌کنند به اشکال مختلف دولت روحانی را در موضع ضعف قرار دهند که به نظرم دولت باید در این زمینه از آمادگی لازم برخوردار باشد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین ابراز عقیده کرد که رقبای حسن روحانی در انتخابات حداکثر توان و ظرفیت خود را بکار خواهند گرفت تا دولت یازدهم را در افکار عمومی ناتوان و ضعیف جلوه دهند.
وی در همین رابطه گفت: طبیعتا بد اخلاقی‌های اینچنینی فارغ از اینکه مردم به کدام جریان تعلق داشته باشند و به چه کاندیدایی رای می‌دهند، اصل مشارکت و اعتماد آن‌ها را نشانه می‌گیرد. فراموش نکنیم که بد اخلاقی‌ها قطعا بر مشارکت مردم اثر گذار خواهد بود، در حالیکه تاکید و توصیه همه دلسوزان کشور و نظام افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

شرق

دوتابعیتی‌ها به مراجع قضائی معرفی می‌شوند


مهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در نهادهای دولتی و پست‌های کشوری گفت: اقدامات و پیگیری‌هایی در این رابطه از سوی سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است و قطعا افراد و موارد تخلفی را به مراجع قضائی معرفی می‌کنیم. ناصر سراج همچنین با اشاره به مرحله‌بندی‌بودن کار بازرسی کل کشور در رابطه با فیش‌های حقوقی، افزود: کار ما در این رابطه هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. در رابطه با مرحله اول کارمان تمام شده و بر مبنای همین گزارش، پرونده در حال پیگیری است. 

تبرئه مدیرمسئول عصر اندیشه از شکایت محمدعلی طاهری


تسنیم: مدیرمسئول نشریه عصر اندیشه از شکایت محمدعلی طاهری به‌ اتهام نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی تبرئه شد. در پی شکایت طاهری از مدیرمسئول این نشریه و پس از رسیدگی به پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده، نشریه عصر اندیشه را تبرئه و قرار منع تعقیب صادر کرد. همچنین دادگاه مطبوعات در جلسه روز گذشته خود، روزنامه آفتاب یزد را به ‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم شناخت و محاکمه کرد اما آن را مستحق تخفیف دانست. به شکایت بانک ملی از پایگاه خبری تابناک به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به‌قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر نیز رسیدگی شد و این سایت مجرم شناخته نشد. 

دستگیری تبعه عربستانی به اتهام قاچاق ارز


ایسنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی، گفت: گمرک مشهد یک تبعه کشور عربستان سعودی که قصد خروج ٤٤هزارو ٧٠٠ دلار آمریکایی به ارزش بیش از یک‌میلیاردو ٣٦٢‌ میلیون ریال را از طریق فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد مشهد داشت، دستگیر کرد و وی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. حمیدرضا کریم افزود: شعبه هشتم تعزیرات حکومتی مشهد ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این فرد را به اتهام قاچاق ارز علاوه بر ضبط ارز به نفع دولت به پرداخت بیش از دو‌میلیارد‌و ٧٥ ‌میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد که نامبرده به علت عجز از تودیع وثیقه هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد. 

دشواری‌های انتخابات بهار ۹۶

تسنیم: استاندار تهران در همایش امنیتی-انتظامی دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی در سال ٩٦، گفت: این انتخابات دشواری‌های خاص خود را دارد و از نیروهای امنیتی و انتظامی می‌خواهیم تلاش کنند نقاط ضعف اصلاح و انتخابات پیش‌رو بدون هرگونه حاشیه‌ای برگزار شود. سیدحسین هاشمی افزود: شرایط خاص منطقه ایجاب می‌کند تلاشی مضاعف برای تأمین امنیت انتخابات داشته باشیم. تأمین آرامش و امنیت تهران با هشت‌ میلیون نفر جمعیت به‌عنوان پیشانی نظام، کار ساده‌ای نیست و عزم راسخ، عشق و علاقه خانواده بزرگ نیروی انتظامی موجب شده امنیت تهران تأمین شود. 

تکذیب حمایت مدیرعامل خانه هنرمندان از جبهه نیروهای انقلاب


ایلنا: مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با انتشار پیامی ضمن تأکید بر عدم هرگونه وابستگی تشکیلاتی به سازمان‌ها و نهادهای سیاسی، نسبت به حضور در فهرست حامیان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار بی‌اطلاعی کرد. در متن این پیام آمده است: با سلام به آگاهی همگان می‌رساند در پی انتشار لیستی با عنوان «حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، بدین‌وسیله اعلام می‌دارم که اینجانب هیچ‌گونه وابستگی تشکیلاتی، عضویت و گرایشی به سازمان‌ها و نهادهای سیاسی و از جمله تشکل فوق‌الذکر نداشته و ندارم و اعلام نامم در فهرست مذکور که به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی و فضای مجازی انتشار یافته، با هماهنگی و موافقت اینجانب نبوده است. 

وزیر احمدی‌نژاد نامزد ریاست‌جمهوری شد


تسنیم: محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزیر احمدی‌نژاد، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ اعلام کاندیداتوری کرد. نماینده مردم کرمان در جمع تعدادی از خبرنگاران پارلمانی، با ارائه سوابق کاری خود، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ اعلام کاندیداتوری کرد. در کارنامه فعالیت محمدمهدی زاهدی، سفیر ایران در مالزی، وزیر علوم در دولت نهم، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم و عضویت در شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین دیده می‌شود. 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات