صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۰۷

حرف روز/ جنگ توئیتری!

توئیتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در سالیان گذشته نقش برجسته‌ای در انقلاب‌ها و آشوب‌های نقاط مختلف جهان داشته است[...]
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: توئیتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در سالیان گذشته نقش برجسته‌ای در انقلاب‌ها و آشوب‌های نقاط مختلف جهان داشته است. از جمله تحولات مهمی که توئیتر در آنها نقش داشته، می‌توان به فتنه ۸۸، بیداری اسلامی در تونس، مصر و لیبی و حتی انحراف در این بیداری‌ها اشاره کرد. جنبش وال‌استریت، انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و هزاران رخداد بسیار مهم دیگر نیز با کمک توئیتر به وقوع پیوسته‌اند. حتی داعش هم از این شبکه استفاده‌های فراوانی کرده است.
در داخل کشور هم برخی مسئولان مملکتی این شبکه اجتماعی را محملی برای یارگیری‌های فرامنطقه‌ای در موضوعات مختلف می‌دانند. در یکی از این موارد آقای روحانی، رئیس‌جمهور در حساب توئیتری خود با حمله به قوه قضائیه نوشته است: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل‌وخرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظار است قوه قضائیه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید.»
این‌گونه مواضع که مورد استفاده جریان‌های ضد انقلاب نیز قرار گرفته، ممکن است در آینده نیز دامنه بیشتری به خود بگیرد تا برخی از گفتمان‌ها و سخنانی که امکان بازگو کردن آن در شبکه‌های رسمی وجود ندارد، در جملات کوتاه توئیتری به صورت ایهامی یا ابهام‌آمیز مطرح شود.
نباید فراموش کرد در فتنه ۸۸ یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها توئیتر بود و در این زمینه نقش بسزایی داشت؛ وزیر امور خارجه آمریکا در این‌باره اعتراف می‌کند ما اجازه تعطیلی توئیتر در زمان اعتراضات سال ۸۸ ایران را ندادیم، و اسناد افشا شده در سال‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که شخص اوباما و سازمان سیا مدیریت راهبردی توئیتر را عهده‌دار شده بودند و برخی از دستورات را رئیس‌جمهور آمریکا به طور مستقیم از طریق این شبکه صادر می‌کرد. البته برخی دیگر از افراد شاخص سیاسی نیز با استفاده از خصوصیت‌های این فضا اکنون بدون توجه به عواقب چنین بازی خطرناکی در زمین توئیتر درصدد یارگیری، حمله، ضربات آزاد و دفاع بین‌المللی از برنامه‌های خود هستند و نباید فراموش کنند که انقلاب اسلامی برای این استقلال، عزیزترین فرزندان خود را فدا کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات