تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۸۴۹۹
جبهه نیروهای انقلاب راه آبادگران را می‌رود

رمزگشایی از جبهه تازه تاسیس اصولگرایان

(روزنامه آفتاب يزد - 1395/10/26 - شماره 4806 - صفحه 15)

گروه سیاسی: نامش این روزها کمتر بر سر زبان‌هاست ... برخلاف یک دهه پیش که مدام بر روی در و دیوار شهر، اسمش به چشم می‌خورد ... جبهه ائتلاف آبادگران ایران اسلامی ...

دم دمای دومین انتخابات شورای شهر بود که مردم تهران نام یک به اصطلاح ائتلاف اصولگرا را که در خود برخی از ورزشکاران مشهور را هم جای داده بود می‌دیدند. آن وقت‌ها آدم‌های شهر، سرخورده از عملکرد اصلاح‌طلبان، برای انتخابات شورا، پا پیش نگذاشتند و عدم استقبال مردم همانا و رفتن ۱۴ نفر از اعضای ۱۵ نفره این لیست(آبادگران) به شورای شهر، همان.

از آن وقت به بعد بود که آوازه "آبادگران" و جبهه‌اش بیش از گذشته به گوش می‌خورد. اصولگرایان با یاری این ائتلاف نه تنها شورای شهر را در ید خود گرفتند بلکه اندکی بعد شخصی را به نام محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار برگزیدند و مطمئنا کسی هم فکرش را نمی‌کرد که آن شهردار به قول خیلی‌ها تندرو!، روزی روزگاری هشت سال ریاست جمهوری کشور را به دست گیرد؛ کشوری که بعد از دهه‌ها تازه داشت مدتی هوای اصلاحات را استشمام می‌کرد اما به یکباره ایران به یمن وجود آبادگران! دگرگون شد و آبادی‌های احمدی‌نژادی هم یکی از پس از دیگری رسید!

فرصت‌طلبی آن سال‌ها

آبادگران خیلی آرام و با طمانینه از فرصت‌ها به نفع خود استفاده می‌کردند. آنها با علم به دلخوری مردم در دومین انتخابات شورای شهر وارد عرصه شدند و توانستند تقریبا تمام لیست خود را به شورا بفرستند و بعد یک محمود از نوع احمدی‌نژادش را به عنوان شهردار بر سر کار نشاندند. اندکی بعدتر باز هم از فرصت ردصلاحیت‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هفتم نیز بهره جستند و با خیالی آسوده تمامی لیست ۳۰ نفره خویش را در میدانی بی‌رقیب، رهسپار هفتمین پارلمان جمهوری اسلامی کردند. حالا آبادگران تهران، هم شورای شهر را برای خود داشتند، هم مجلس را و هم اندکی بعد قوه مجریه را!

حمایت‌های آبادگران در سال های ۸۴ و ۸۸ از محمود احمدی‌نژاد و حضور دوباره مردم در عرصه سیاست و انتخابات باعث شد تا این جبهه از دوران اوج و قدرتش روزبه‌روز فاصله بگیرد و به حاشیه رود، تا جایی که این روزها از "آبادگران" به عنوان یک خاطره!! یاد می‌کنند که به تاریخ پیوسته و دیگر وجود خارجی ندارد و یا اگر هم آن گوشه کنارها هست، بود و نبودش فرقی ندارد! هرچه باشد زمانی رهبری این ائتلاف را احمدی‌نژاد برعهده داشت و طبیعی است که یک ائتلاف با رهبریت چنین شخصی دیگر نمی‌تواند چندان محبوب باشد.

هرچند هنوز هم کمابیش آبادگران سعی دارند تا لااقل در شورای شهرهم که شده به جولان‌شان ادامه دهند ... اما دیگر ستاره‌های پرفروغی در این جریان سیاسی یافت نمی‌شود ... و می‌شود گفت پرونده آبادگران به دلیل ماهیت و عدم استقبال مردم از آنها برای همیشه بسته شده است ... آن هم در شرایطی که باید عامل بخشی از پرتلاطم‌ترین تاریخ انقلاب اسلامی را این جبهه دانست، اما...

آبادگران دوم!

... اما پنجم دی‌ماه ۹۵، یعنی همین چند هفته پیش بود که یک جبهه جدید اعلام ماهیت کرد، جبهه‌ای سیاسی که مغرورانه خود را فرااصولگرایی توصیف می‌کند. جبهه‌ای با حضور کسانی چون یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مرضیه وحید دستجردی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و ... آدم هایی که یا قبلا از یاران احمدی نژاد بودند یا اعضای پایداری و مهدی چمران هم که تکلیفش معلوم است! از دل همان شورای شهر آبادگرانی ها آمده .

و این یک نشانه است، یک نشانه به آن معنا که جبهه‌ای جدید از جنس آبادگران و پایداری‌ها قد علم کرده است. جبهه‌ای که نام جدید بر خود گذاشته تا با رنگ و لعابی دیگر شاید بتواند مردم را به سوی خود بکشد و همان استراتژی را پایه‌ریزی کند که ۱۳ تا ۱۴ سال قبل آبادگران پی‌اش را ریخته بود. اکنون که اصولگرایان می‌دانند آبادگران برای مردم شناخته شده‌اند و نام حمایت از احمدی نژاد بر پیشانی این جبهه‌خورده، از همین رو دیگر کسی به رویکردهای آنها توجهی ندارد، زیرکانه جبهه دوم آبادگران را با نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب به راه انداختند تا از این طریق باری دیگر تاریخ را تکرار کنند ...

هدف اصلی جبهه جدید

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اکنون می خواهد تا در انتخابات ۹۶، همچون دومین انتخابات شورای شهر تهران! تمام تمرکز خود را بر روی شورای شهر پایتخت بگذارد.

فراموش نکنیم، آبادگران نیز چندین سال پیش وقتی از پیروزی اصلاحات در انتخابات مطمئن بودند به فکر قدرت در شهر افتادند و نه کشور ...

درست کاری که اکنون جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با علم به پیروزی روحانی در انتخابات ۹۶ درصدد انجام آن است.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اکنون شورای شهر ۹۶ را در پیش روی خود می‌بیند و از همین رو می‌خواهند با گرفتن عنان قدرت در این شهر، نقشه‌هایشان را قدم به قدم پیش ببرند.

حقیقت آن است که ماهیت بروز جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تمرکز بر شورای شهر ۱۳۹۶ برای تربیت و پرورش احمدی‌نژاد دوم در شهرداری و آماده‌سازی او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است. حال چه این احمدی نژاد دوم کسی مثل قالیباف باشد، چه هر کسی دیگر!

تمرکز بر شورای شهر

ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب ایران اسلامی و از فعالین سیاسی اصولگرا که خود زمانی هم در آبادگران فعالیت داشته است با بیان اینکه اساسا مدت‌هاست چیزی به نام آبادگران وجود ندارد، درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و مقایسه آن با آبادگران، به آفتاب یزد گفت: «از اعلام شروع به کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مشخص بود که این جبهه تمرکز اصلی خود را بر روی انتخابات شورای شهر گذاشته و رویکرد جدی آنها نیز تصاحب اکثریت کرسی‌های شورای شهر تهران است.»

وی تاکید کرد: «این جبهه کمتر به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چشم دوخته است.

هر چند این به معنای انفعال این جبهه در این حوزه نیست و قرائن و شواهد نشان می‌دهد که جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در همین سال ۹۶ نیز قصد مشارکت جدی در انتخابات ریاست جمهوری نیز دارد و این جبهه است که گزینه نهایی و رقیب اصلی حسن روحانی را به مردم معرفی می‌کند.» وی افزود: «باید منتظر اولین کنفرانس خبری این جبهه و صحبت‌های سخنگوی آن خانم مرضیه وحید دستجردی باشیم و ببینیم که سیاست‌های این جبهه دقیقا چیست.»

وی درباره اینکه سیاست و استراتژی آبادگران وجبهه مردمی نیروهای انقلاب را تا چه میزان می‌توان به یکدیگر شبیه دانست، پاسخ داد: «به هر حال ترکیب ۱۰ نفره‌ای که اعضای هیئت رئیسه این جبهه دارند و تابلویی که این ۱۰ نفر با آن اعلام موجودیت کردند، نشان می‌دهد آنها متشکل از احمدی‌نژادی‌های سابق ولی بعضا طرد شده و همین طور اعضای اصلی شورای فعلی شهر تهران هستند؛ موضوعی که می‌تواند بیانگر آن باشد که سبک و سیاق آنها بی‌شباهت به آبادگران و چه بسا روش و استراتژی آنها نیست.»

رئوفیان اضافه کرد: «اما چه بسا برخی از این اعضا نیز دچار پارادوکس بین خط و روش سابق با خط و روش جدید خودشان هستند. پس باید جلوتر برویم تا مواضع آنها شفاف‌تر شود.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «اما یقین بدانید که در سال ۹۶ آنها توجه ویژه‌ای به شورای شهر تهران خواهند داشت.»

http://aftabeyazd.ir/?newsid=61942

ش.د9503443

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات