صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۲۶

حرف روز/ خواست مردم

ا رسيدن به دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراها چيزي کمتر از چهار ماه باقي مانده است و جريان‌هاي سياسي در حال آماده‌سازي براي حضور در رقابت سياسي انتخاباتي هستند[..]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: تا رسيدن به دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراها چيزي کمتر از چهار ماه باقي مانده است و جريان‌هاي سياسي در حال آماده‌سازي براي حضور در رقابت سياسي انتخاباتي هستند. در اين بين برخي ناکامي‌ها، افراط‌کاری‌ها و... نوعي دلزدگي، بی‌اعتمادي و سياست‌زدگي را نسبت به عملکرد جريان‌ها و جناح‌هاي سياسي کشور ايجاد کرده است.
شکل‌گيري جرياني فراتر از مجادلات بيهوده سياسي ـ جناحي و بازتاب‌دهنده مطالبات مردمي و با رويکردي «مردم‌محور» نه «حزب‌محور»، يکي از اقداماتي است که مي‌تواند شوق و شوري جديد در فضاي سياسي کشور ايجاد کرده و رونق بازار انتخابات را فراهم آورد.
در اين ميان، شکل‌گيري حرکتي نو با عنوان «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» تا حدودي توانسته است نويدبخش اين وضعيت باشد. اين مجموعه که يک ماه پيش با حضور ده نفر به عنوان هيئت‌مؤسس اعلام موجوديت نمود و هويت خود را فراجناحي و فراانتخاباتي اعلام کرد، بلافاصله با حمايت صدها نفر از نخبگان و فعالان سياسي روبه‌رو شد و توانست خيلي زود در ميان اقشار مختلف مردم جاي خود را پيدا کند و در طول هفته‌هاي گذشته با حمايت گروه‌هاي مختلف مردم در سراسر کشور روبه‌رو شود و حتي حمايت بزرگاني، چون جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران را نيز به همراه داشته باشد.
مدل انتخاباتي از پايين به بالاي اين جبهه، الگويي متفاوت براي انتخابات پيش رو است که مي‌تواند اميدهاي مردمي را براي رسيدن به چهره‌هاي شايسته، کارآمد و مردمي فراهم آورد و خلأ روش‌هاي پيشين را مرتفع کند. بناي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اين است که از مجموع شهرستان‌هاي کشور افرادي را که سابقه سياسي دارند و متدين و انقلابي هستند، شناسايي کند و حداقل سه نفر را از هر شهرستان برگزیند و در نشستي در تهران، مجمع عمومي تشکيل دهد. در اين مجمع قرار است شاخصه‌هاي مورد نظر نيروهاي انقلاب براي انتخابات رياست‌جمهوري تحليل شود؛ آنگاه شاخصه‌ها به مجموعه دو هزار نفري برگزيده شده عرضه شده و بازخورد آن گرفته شود؛ در نهایت پس از اين فرآيند تعاملي گزينه نهايي براي انتخابات معرفي شود.
پس از برگزاری مجمع عمومي اين جبهه، بايد منتظر بود تا اين جبهه بيش از پيش ابعاد کار خود را رونمايي کند و مشخص شود تا چه اندازه به شعارهاي داده شده پايبند خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات