صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۵۲۷

تابلوسیاسی شنبه7 اسفند1395

تابلوسیاسی شنبه7 اسفند1395- شماره 464- word

تابلوسیاسی شنبه7 اسفند1395- شماره 464- pdf



تبلیغات در دنیا حرف اول را می‌زند
در آستانه‌ی ایام شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری )سلام‌الله‌علیها(جمعی از شاعران مذهبی‌سرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر اهمیت محتوای اشعار دینی، خاطرنشان کردند: مدح و مصیبت ائمه )علیهم‌السلام(بخش مهمی از شعر دینی است اما در این بخش باید سخنان معقول، منطقی و برخاسته از نگاه و سلیقه‌ی درست به‌کار برده شود و از برداشت‌های عامیانه و سطحی، و بیان مسائل جعلی و توهمی پرهیز شود.رهبر انقلاب اسلامی، پیروی واقعی از ائمه‌ی معصومین را در متابعت عملی از آن بزرگواران و استمرار مبارزه با کفر و نفاق دانستند و خاطرنشان کردند: مبارزه علیه کفر و نفاق جهانی در جمهوری اسلامی آسان و امکان‌پذیر است، درحالی‌که در زیر سایه‌ی شوم برخی حکومت‌های منطقه، کمترین اعلام برائت از آمریکا نیز موجب عصبانیت و واکنش شدید آن‌ها می‌شود.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مبارزه با ظالمان منحصر به مبارزه با شمشیر نیست و امروز تبلیغات در دنیا حرف اول را می‌زند که می‌توان با ابزار بیان و شعر با ظالمان مبارزه کرد و در سال‌های اخیر نیز نمونه‌های بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای دراین‌خصوص تولید شده است.ایشان با اشاره به ظرفیت عمیق احکام و معارف اسلامی، بر استفاده از این مضامین عالی در اشعار دینی تأکید کردند و گفتند: مفاهیم بلند و درس‌آموزی در ادعیه و مناجات‌ها به‌ویژه در صحیفه‌ی سجادیه وجود دارد و می‌توان از این اقیانوس و دریای موّاج در اشعار مذهبی استفاده کرد.«مسئله‌ی سبک زندگی و وظیفه‌ی شاعران دینی در قبال آن» نکته‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و افزودند: امروز در اروپا و آمریکا مراکز و دستگاه‌هایی با هدف مشخص و اعلام‌شده برای تغییر سبک زندگی در کشورهای غیرغربی به‌ویژه ایران اسلامی وجود دارد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف از هجمه به سبک زندگی اسلامی را ایجاد عزم، اراده و حرکتی مطابق با میل دستگاه‌های غربی خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این هجمه، دفاع کردن و دور خود حصار کشیدن کافی نیست، بلکه می‌توان با تبیین سبک زندگی اسلامی و بیان مفاهیم و مبانی اخلاقی، سیاسی و فرهنگی در قالب شعر به وظیفه‌ی خود عمل کرد.

 رویترز: کاخ سفید در «تروریستی» اعلام کردن سپاه مردد شده است
مقام‌های مطلع به رویترز گفته‌اند که تردید کاخ سفید ناشی از هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا نسبت به تبعات این کار، نشات می‌گیرد.
یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، گفته است: «اگر این کار را کنید، دیگر راهی برای مباحثه نخواهد بود و هر امکانی برای گفت‌وگو با ایرانی‌ها در مورد هر مسئله‌ای از بین می‌رود.»منابع اروپایی می‌گویند شتاب اولیه‌ای که برای اجرایی کردن این طرح وجود داشت، در پی بحث‌های داخلی دولت در مورد تبعات این اقدام، کند شده است، چراکه تصور می‌شود ممکن است چنین اقدامی تلاش‌ها برای مبارزه با داعش را تحت تأثیر قرار داده، امکان بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور را از میان برده و اجرای توافق هسته‌ای را هم پیچیده کند.در صورتی که کاخ سفید نهایتا این طرح را اجرایی کند، واشنگتن سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی خوانده و مجموعه گسترده‌ای از تحریم‌های تازه را علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی وضع می‌کند.

  اعضاي شوراي مركزي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» انتخاب شدند
مجمع عمومي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي روز پنج‌شنبه 5 اسفند در مجموعه شهر آفتاب با حضور بيش از 2هزار و 700 نفر از اعضاي اين جبهه از سراسر كشور برگزار شد.در اين مراسم اعضاي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با برگزاري انتخاباتي اعضاي شوراي مركزي اين جبهه را انتخاب كردند.نتايج آراي انتخابات شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي به شرح زير اعلام مي‌شود: - مرضيه وحيد دستجردي -غلامعلي حداد عادل - مهدي چمران - محمد حسن رحيميان - مهدي محمدي - محمدباقر ذوالقدر - رضا روستا آزاد -نادر طالب‌زاده -حسين فدايي -فاطمه رهبر -لطف الله فروزنده-عليرضا مرندي-لاله افتخاري-زهره الهيان -سيد محمد حسيني-محمدصالح جوكار-محمود خسروي وفا-يحيي آل اسحاق-پرويز سروري- علي همتي-رضا نجابت-محمدرضا آشتياني-فرشته حشمتيان- منيره نوبخت-حجت الله عبدالملكي-مجتبي ابراهيمي-الهه راستگو-محمدرضا كاشفي-محمد نبي حبيبي-ابوالقاسم جراره

21 نامزدی که روز پنج شنبه در معرض رای قرارگرفتند
21 نفری که در رقابت اولین مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب خود را در معرض رای منتخبان جبهه مردمی قراردادند به شرح زیر هستند: مهرداد بذرپاش، سعید جلیلی، حمیدرضا حاجی بابایی، محمد خوش چهره، مسعود زریبافان، عزت ا... ضرغامی، محمد عباسی، ابراهیم عزیزی، پرویز فتاح، محسن رضایی، ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، علیرضا زالی، محمد مهدی زاهدی، محمدباقر قالیباف، رستم قاسمی، محمدحسن قدیری ابیانه، شاهین محمد صادقی، علی نیکزاد، مصطفی میرسلیم و مصباحی مقدم.

  پناهیان: ایجاد تشکیلات جبهه مردمی نیرو های انقلاب از انتخابات 96 مهم تر است
به گزارش فارس حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان این که شیوه سیاست ورزی در نظام ما باید اعتلا پیدا کند، افزود:کار تشکیلاتی را باید از سنین پایین و از مدارس و مساجد آغاز کرد. ما ولایت مداری انفرادی را یاد گرفته ایم، درحالی که با این نوع ولایتمداری، ولایت ولی ا... اعظم محقق نخواهد شد. وی اضافه کرد: وجود چنین تشکیلاتی از انتخابات 96 مهم تر است؛ چرا که با این تشکیلات، می توان هر کاستی را در آینده جبران کرد. وی با بیان این که تشکیلات هر فردی را به سادگی معرفی نمی کند، تاکید کرد: بنابراین ما با کار تشکیلاتی باید فشار را از روی شورای نگهبان و قوه قضائیه برداریم، آن هم با تشکیلات مردمی و منسجم نه با پاسخ ها و باند های مخوف سیاسی.

   حاشیه نگاری خبرنگار خراسان از مجمع عمومی جبهه مردمی نیرو های انقلاب اسلامی
* علاوه بر اعضای هیئت موسس جبهه مردمی، شخصیت های سیاسی اصولگرا همچون محمدرضا باهنر، ابوترابی فرد، سید رضا تقوی، رستم قاسمی، میرتاج الدینی، شیبانی، حسین رضا زاده، حداد عادل، بادامچیان، محمد نبی حبیبی، آیت ا... موحدی کرمانی، عباس سلیمی نمین و حقیقت منفرد حضور داشتند. ضمن این که خانواده های شهید احمدی روشن وبرخی شهدای مدافع حرم نیز زینت بخش مجلس بودند.
* یکی دیگر از حاشیه های این مراسم حضور اقوام مختلف و همچنین برادران اهل سنت بود. همچنین برخی جانبازان دوران دفاع مقدس نیز در گوشه ای از مراسم در کنار یکدیگر حضور داشتند.
*برخی اصرار داشتند مهدی چمران نیز کاندیدای ریاست جمهوری شود که وی در پاسخ چند بار گفت که بلد نیست نامزد ریاست جمهوری شود!
*به گفته چمران از حدود 50نفری که از سوی 3هزار منتخب سراسر کشور برای رقابت انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بودند، 28 نفر به دلایل مختلف انصراف دادند و حجت الاسلام تقوی نیز در میانه راه و در حالی که نامش در فهرست نامزد ها قرار داشت، از حضور در این رقابت منصرف شد.
* در هنگام اعلام اسامی کاندیدا ها از سوی مهدی چمران، حاضران با فرستادن صلوات واکنش نشان می دادند. در این میان بلندترین صلوات در هنگام اعلام نام سید ابراهیم رئیسی به گوش رسید. صدای صلوات در زمان اعلام نام قالیباف و فتاح نیز پس از رئیسی با قدرت بیشتری به گوش می رسید.
 
  مشکلات مردم خوزستان عذاب الهی یا ناکارآمدی دولت‌؟!
رئیس‌جمهور در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری با اشاره به اینکه در روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتی و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود، تاکید کرد: برخی از عذاب‌ها همین‌هایی است که ما می‌بینیم، معروف و منکر فقط نماز و دروغ نیست منکر دامنه‌اش خیلی وسیع است هر کار زشت و ناپسند منکر و هر کار شایسته و درست معروف خواهد بود.وی خطاب به حاضران گفت‌: اگر سرزمین خود را آباد کنیم و درختکاری انجام دهیم جزو نماز و روزه نیست ولی معروف است، ما باید معروف‌ها را انجام دهیم.اظهارات روحانی درباره مرتبط دانستن مشکلات و بحران موجود در خوزستان به عذاب الهی در حالی است که رئیس‌جمهور از تهران به خوزستان رفته بود تا به بحران رسیدگی کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گیرد.سوال اینجا است که اگر مشکلات موجود عذاب الهی و ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر است، می‌شد این حرف را از تهران نیز خطاب به مردم گفت!نکته دیگر آن که روحانی و مسئولین دولت یازدهم تاکنون دولت‌های سابق را در ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌ها مقصر می‌دانستند و هر چه که می‌شد پای دولت قبل در میان بود. اظهارات جدید روحانی نشان می‌دهد که گویی این بار عذاب الهی جایگزین دولت سابق شده و استدلال‌های موازی برای توجیه ناکارآمدی‌ها پیدا شده است!

  خانم ابتکار چرا دروغ می‌گویی؟!
علی ساری، نماینده نماینده اصلاح‌طلب مردم اهواز در مجلس در حاشیه جلسه شورای اداری در مخالفت با سخنان معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست که مدعی بود تالاب‌های خوزستان در حال آبگیری بوده و مردم مشغول ماهیگیری در آن هستند، با صدای بلند ضمن اعتراض به این ادعاهای ابتکار از جا برخاست و با فریاد اظهار کرد: چرا دروغ می‌گویی؟ کجای هور آب دارد که ما نمی‌بینیم؟! کجا مردم خوزستان در حال ماهیگیری در تالاب‌ها و هورها هستند؟ وی گفت: سازمان محیط زیست باید پاسخگوی کم‌کاری‌ و بی‌توجهی‌های خود به پدیده گرد و غبار باشد. ساری در حالی که استاندار خوزستان و حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس به دنبال ساکت کردن وی بودند، خاطرنشان کرد: خانواده من در نزدیکی هور زندگی می‌کند. کجای هور آب دارد که ما نمی‌بینیم؟!

  دستگیری ۳ شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی
جانشین ‌‌سازمان اطلاعات سپاه به مشارکت سازمان اطلاعات سپاه در‌ کشف مفاسد اقتصادی پرداخت و گفت: سه شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. سردار حسین نجات در مراسم یادواره شهدای اطلاعات سپاه پاسداران استان بوشهر، افزود: فردی  که 4 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار است، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. وی با اشاره به اینکه نیروهای اطلاعات سپاه افرادی که از طریق شبکه‌های مجازی قصد فاسدکردن فرزندان این مرز و بوم را داشتند، شناسایی و دستگیر کرده است، اظهار داشت: در 3‌ ماه اخیر حدود 157 کانال تلگرامی که ارتباط‌های مستهجن برقرار می‌کردند، توسط نیروهای اطلاعات سپاه متلاشی و دستگیر شدند‌ که 8 نفر‌ در این رابطه‌ تحویل مقامات قضایی شدند. سردار نجات از دستگیری عوامل تروریستی در ایران که قصد خرابکاری در مراسم 22 بهمن را داشتند خبر داد و گفت: ‌اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات توانستند 15 تروریست را که قرار بود در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه خرابکاری و انفجاراتی داشته باشند دستگیر کنند.

  سریال گزافه گویی های مطهری ادامه دارد...
مطهري در پانزدهمين كنگره حزب مردمسالاري به تحولات اخير جهاني و شرايط خارجي ايران اشاره كرد و هشدار داد: بايد نسبت به برخورد با اين پديده هوشيار باشيم و از عكس‌العمل‌هاي احساسي خودداري كنيم. سپس مطهري با اشاره به عناصر انقراض جوامع بشري در قرآن بيان كرد: وقتي ظلم بر عدالت غلبه كند، فساد اخلاق، ترك امر به معروف و نهي از منكر و تفرقه از عوامل باقي نماندن جوامع است. همبستگي ملي نياز امروز ماست و بايد در اين راه تلاش كنيم. غلبه ظلم بر عدالت، فساد اخلاقي، ترك امر به معروف و نهي از منكر و تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشري است. نایب‌رئيس مجلس در بخش دیگري از صحبت‌های خود ‌گفت: مردم با هم قهر نيستند، اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم ازنهادهايي گلايه‌هايي دارند و معتقدند اقدامات خلاف قانون اساسي بايد كنار گذاشته شود.
 
   تاکنون تهدید تروریستی از سوی ایرانی ها شاهد نبوده ایم
تحلیلگران امنیتی آمریکا تهدید تروریستی از سوی شهروندان هفت کشورِ موضوع فرمان اجرایی ریاست‌جمهوری نیافته‌اند.اسوشیتدپرس نوشت به پیش‌نویس سندی دست یافته که در آن تحلیلگران واحد اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند. بر پایه این سند، دارا بودن شهروندی این هفت کشور شاخص بعیدی برای احتمال دست‌داشتن افراد در تروریسم در ایالات متحده دانسته شده است.ترامپ هفتم بهمن ماه یک فرمان اجرایی با عنوان «حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی» را امضا کرده بود که بر اساس آن سفر شهروندان هفت کشور از جمله ایران، به آمریکا تا ۹۰ روز محدود می‌‌کرد.این قانون با حکم دادگاه تعلیق شد و شهروندان هفت کشوری که ورود آنها به آمریکا ممنوع شده می توانند با در دست داشتن روادید آمریکا وارد این کشور شوند. با این وجود ترامپ با انتقاد از تصمیم دادگاه گفته است برای دفاع از امنیت کشور در حال تهیه فرمان جدیدی است.

  تامین "یارانه نقدی" از جیب فقرا
با مصوبه هیئت وزیران، از ابتدای فروردین ماه سال ۹۶ و با شروع فصل گرم سال جدید، بهای قبوض گاز متفاوت از بهای قبوض گاز در فروردین ۹۵ محاسبه می شود. تفاوتی که موجب افزایش هزینه کم‌درآمدها و کاهش هزینه پردرآمدها خواهد شد. وقتی قیمت گاز برای تمام مشترکین پرمصرف و کم مصرف 150 تومان تعیین شده است بدین معنی است مشترکی که مصرف کمی داشته اکنون به جای 108 تومان باید 150 تومان به ازای هر مترمکعب بپردازد و کسی که مصارف بالایی داشته و مثلا در واحد مسکونی خود سونا و جکوزی دارد به جای 430 تومان قبلی باید 150 تومان بپردازد.این تخفیف به مرفهین که با سیاست تأمین هزینه یارانه های نقدی مورد اشاره مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همخوانی ندارد.

  سفیر امارات خلع حجاب شد  
امارات متحده عربی نامه‌ای در اعتراض به بی‌احترامی کارکنان فرودگاه ریگا به «هاوانا خلفان عبید علی المدنی» سفیر جدید این کشور و مصونیت دیپلماتیک به وزارت خارجه لتونی، ارسال کرد.  هنگامی که سفیر امارات وارد لتونی شد، کارکنان فرودگاه خواستار برداشتن چادر و حجاب وی جهت بازرسی شدند که المدنی به آنها گفت تنها در حضور زنان این کار را انجام می‌دهد. کارکنان فرودگاه نه تنها این امکان را بوجود نیاوردند بلکه به وی توهین کردند.  درحال حاضر وزارت خارجه لتونی در حال بررسی برای روشن شدن این موضوع می‌باشد.

  سایه قاچاق بر بازار اسباب‌بازی
لشکر اسباب‌بازی‌های آن‌ور آبی، به همین راحتی عرصه را برای اسباب‌بازی‌های داخلی تنگ می‌کنند و می‌نشینند پشت ویترین مغازه‌ها، درست توی چشم، طوری که هرطرف را نگاه کنی آنها را ببینی؛ آن‌وقت سهم اسباب‌بازی‌های قاچاق از اسباب‌بازی‌های موجود در بازار می‌شود 25 درصد.اسپانیا، ‌ایتالیا، آلمان، تایوان،‌تایلند و درنهایت عروسک‌های تولید چشم بادامی‌های چینی، فعلا حرف اول را در بازار داغ اسباب‌بازی‌های خارجی داخل کشور می‌زنند. اوضاع نابسامان اسباب‌بازی‌های ممنوعه که از طریق غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، می‌گوید هیچ نظارتی بر ورود آنها وجود ندارد. اسباب‌بازی‌های قاچاق از دو جهت بر جامعه کودک و نوجوان ما تاثیر می‌گذارند؛ یکی از بعد فرهنگی به‌دلیل نبود نظارت و دوم از بعد ایمنی و سلامتی و مسائل استاندارد و اگر دقت نظر و نظارت کافی در این زمینه صورت نگیرد آثار منفی زیادی به دنبال خواهند داشت.
*


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات