سال ۱۳۹۵ که رهبر معظم انقلاب آن را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردهاند، در حالی به هفته پایانی خود رسیده است که متأسفانه در روی زمین و در میدان عمل هنوز موضوع اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون از سوی دستگاههای مختلف و مسئول کشور با اما و اگرهای فراوانی روبهروست و گره کور رکود همچنان بسته مانده است[...]
یادداشت: سال
۱۳۹۵ که رهبر معظم انقلاب آن را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»
نامگذاری کردهاند، در حالی به هفته پایانی خود رسیده است که متأسفانه در
روی زمین و در میدان عمل هنوز موضوع اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون از سوی
دستگاههای مختلف و مسئول کشور با اما و اگرهای فراوانی روبهروست و گره
کور رکود همچنان بسته مانده است؛ اما این شرایط میتواند همه داستان سال
۱۳۹۵ نباشد، حالا که مسئولان بر رویه غلط نگاه به خارج از مرزها اصرار
دارند و جز در سخنرانیها و نامگذاری همایشها و گردهماییها اثری از
اقتصاد مقاومتی دیده نمیشود، ما مردم میتوانیم روزهای پایانی سال «اقتصاد
مقاومتی؛ اقدام و عمل» را به یک سکوی پرتاب و جهش بلند برای تغییر اوضاع
اقتصادی کشور در سال آینده تبدیل کنیم؛ اما چگونه؟
یکی از رسوم ایرانیان
در ایام نوروز و آغاز سال نو پوشیدن لباس نو است، ایرانیان بر این باورند
که همچون طبیعت که در اول بهار لباس تازه به تن میکند، آنها نیز باید رخت و
لباس تازه بر تن کنند، اعتقاد و رسمی که موجب شده است حجم عظیمی از خرید
در حوزه پوشاک در ماههای پایانی هر سال شمسی در کشور اتفاق افتد، حال فرض
کنید ما در یک انتخاب عمومی و جمعی، تصمیم بگیریم فقط و فقط پوشاک ایرانی
بخریم، در آن صورت چه تحولی در این صنعت رخ خواهد داد؟ چند کارگر بر سر کار
خواهند رفت؟ چند کارخانه و کارگاه تولید کننده پوشاک رونق خواهند گرفت؟
قطعاً پاسخ این پرسشها آمار و ارقام چشمگیری خواهد بود که میتواند اولین
گام بلند جامعه ایران به سمت تحول اقتصادی در سال ۱۳۹۶ باشد، بیایید منتظر
مسئولان و مدیران تنبل دولتی و غیر دولتی نمانیم و برای تحول در عرصه
اقتصاد خود دست به کار شویم.