صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۱۸

از لبخند راهبردی تا پیشنهاد اساسی

۳۳۲ هزار کارگر ساختمانی در دولت یازدهم خانه‌نشین شدند
گزارش اخیر مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، عملکرد چهار ساله دولت یازدهم در بخش ساختمان کشور به بیکار شدن ۳۳۲ هزار نفر منجر شده است. این در حالی است که در دو دولت گذشته یک میلیون اشتغال جدید در این بخش ایجاد شده بود. بر اساس گزارش مرکز آمار، در سال اول فعالیت دولت یازدهم جمعیت شاغل این بخش سه میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۳۰ نفر بود؛ ولی از سال بعدی (۱۳۹۳) این روند سبر نزولی به خود گرفت؛ به گونه‌ای که جمعیت شاغل کشور در پایان این سال بالغ بر سه میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۸۸ نفر بود. در سال ۹۴ نیز روند نزولی این آمار ادامه یافت. در این سال جمعیت شاغل در حوزه ساختمان کشور سه میلیون و ۴۷ هزار و ۴۱۲ نفر بود. در پایان سال گذشته نیز جمعیت شاغل بخش ساختمان به زیر سه میلیون نفر کاهش یافت و آمار دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۰۲ نفری را ثبت کرد.

▼ تا انتخابات

سیدمحمد حسینی، عضو هیئت‌رئیسه جمنا با بیان اینکه راهبرد روحانی در مناظره دوم لبخند، سکوت و گذشته‌هراسی بود، گفت: تاکتیک جهانگیری نیز رقیب‌هراسی، گذشته‌هراسی، مظلوم‌نمایی و القای احساس خطر بود. لطف‌الله فروزنده، دیگر عضو جمنا نیز در این‌باره گفت: متأسفانه همه دیدند که آقای جهانگیری انشا می‌خواند و از نوشته‌هایی که برای او از قبل تنظیم شده بود، استفاده می‌کرد. واقعاً آقایان مردم را چه فرض کرده‌اند، چرا برای شعور مردم ارزش قائل نیستند؟!
همزمان با برگزاری دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با پول بیت‌المال به کمک حسن روحانی و اسحاق جهانگیری آمد تا سه نامزد منتقد وضع موجود اقتصاد و معیشت مردم را تخریب کند. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در طول مناظره در تلاش برای تخریب نامزدهای منتقد و تکذیب سخنان آنان بود!
ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در اعتراض به اقدام مجری مناظره انتخابات برای تعویض برگه قرعه‌کشی، از وی به کمیسیون تبلیغات شکایت و اعتراض خود را به صورت مکتوب تقدیم این کمیسیون کرد. مطابق آنچه در فیلم مشاهده می‌شود، مجری مناظره پس از برداشتن برگه قرعه‌کشی، آن را مجدد به صندوق می‌اندازد!
عباس سلیمی‌نمین در تحلیل خود از برخی اظهارات در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، گفت: مناظره دوم نشان داد دولت برخلاف چیزی که عنوان می‌کند، دولتی نیست که به دلیل خطاهایش از ملت ایران عذرخواهی بکند؛ بلکه با شیوه بسیار تند و غیر مؤدبانه با منتقدان برخورد می‌کند.
غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نامزدهای جبهه مردمی انقلاب تا پایان در انتخابات باقی می‌مانند یا فقط یکی به عنوان گزینه نهایی معرفی می‌شود، گفت: ممکن است ضرورت داشته باشد هر دو نامزد تا پایان حضور داشته باشند.
سیدابراهیم رئیسی پس از دومین مناظره در گفت‌وگو با خبرنگاران پیشنهاد داد تا مناظره‌ای بین احمدی‌نژاد و روحانی برگزار شود. وی افزود: تکلیف مردم را مشخص کنید. تا چه زمانی مردم باید در پاسخ به انتقادشان از وضع موجود به عملکرد دولت‌های قبلی ارجاع داده شوند.
احمد توکلی، رئیس سازمان مردم‌نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با استقبال از پیشنهاد قالیباف در مناظره روز گذشته در صفحه شخصی خود نوشت: پیشنهاد قالیباف در اعلان دارایی نامزدها بسیار اساسی است و میزان مردمی بودن نامزدها را شفاف می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات