صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۵۷

اخبارویژه روزنامه های 12اردیبهشت96

کیهان


با خزانه خالی اندازه 5 دولت خرج کردند اگر خزانه پر بود چه می‌شد؟!


دولت یازدهم در حالی که ادعا می‌کرد خزانه خالی است، به اندازه 5 دولت خرج کرد.


روزنامه جوان در گزارشی نوشت: براساس گزارش بانک مرکزی در چهار سال اخیر به اندازه 20 سال یعنی پنج دولت گذشته خرج شده در حالی که به اذعان کارشناسان بی‌سابقه‌ترین رکود بعد از دوران جنگ هم در این دوران تجربه شده است.


این به معنای این است که پرخرج‌ترین دولت ایران هزینه‌هایش بیش از آنکه رونق و تولید ایجاد کند بیشتر مصروف امور جاری شده و این امور نیز با توجه به نوسانات نرخ رشد و وضعیت بنگاه‌های تولیدی مسیری خلاف توسعه بوده است. به عبارت بهتر با رقم هزینه شده و طبق آمارهای رسمی در حالی که به ادعای دولت تدبیر طی 3/5 سال گذشته و با وجود هزینه کرد به اندازه پنج دولت قبلی بیشتر هزینه‌ها مصروف سرپوش‌گذاری در بهره‌وری و کارایی شده است.


براساس گزارش رسمی بانک مرکزی، جمع هزینه‌های جاری در «دولت رکود و بیکاری»،  بیش از 642 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در هیچ دولتی در جمهوری اسلامی ایران سابقه ندارد. به گفته کارشناسان البته بخشی از این افزایش هزینه‌ها ناشی از افزایش نرخ ارز و وابستگی شدید درآمدهای دولتی به درآمدهای نفتی است. با این حال همگام با این موضوع افزایش درآمدها ناشی از صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی و درآمدهای ناشی از فروش حامل‌های انرژی است که در چهار سال اخیر بارها گران شده‌اند. برای اینکه بزرگی این عدد بیشتر نمایان شود، کافی است بدانید در مجموع پنج دولت قبل از دولت یازدهم، یعنی دولت‌های ششم تا دهم، مجموع هزینه‌های  جاری کمتر از این رقم بوده است. براساس گزارش بانک مرکزی، از سال 72 تا 91 یعنی طی 20سال حدود 640 هزار میلیارد تومان صرف‌هزینه‌های جاری شده است. به این ترتیب می‌توان چنین استنباط کرد که کنترل تورم با افزایش هزینه‌ها بیش از آنکه تدبیر دولت باشد، حاصل کاهش دادن شدید قدرت خرید مردم و احتمالا دستکاری روی قیمت‌ها بوده است.


این در حالی است که بارها دولت از کمبود بودجه و درآمدها و نبود اعتبار کافی برای پرداخت یارانه‌ها نالان بوده و زمان پرداخت یارانه‌ها  را عزای عمومی اعلام می‌کرده است.


گفته می‌شود رقم درآمد حاصل از حامل‌های انرژی سالانه بیش از 60 هزار میلیارد تومان است که شامل آب، برق، گاز، بنزین و... است، هر چند دولت این رقم را به طور شفاف اعلام نکرده و معتقد است این رقم پایین‌تر است. صندوق بین‌المللی پول نیز چند روز پیش در گزارشی از شکستن رکورد 26 ساله افزایش هزینه‌های دولتی و دوبرابر شدن ریخت و پاش‌های دولت و 5/5 برابر شدن بدهی عمومی ایران در دولت روحانی خبر داد. هر چند بانک مرکزی مدعی است این بدهی‌ها ناشی از رویکرد حسابداری بوده و دولت یازدهم مقید به انضباط پولی است!


تودهنی یک اصلاح‌طلب به  دبیرکل حزب اشرافی


همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از دبیرکل حزب اشرافی کارگزاران خواست دهانش را ببندد و درباره مدافعان غیور حرم با بلاهت سخن نگوید.


داریوش سجادی در واکنش به اظهارات اخیر کرباسچی که مدعی شده بود نباید جنگ راه انداخت بلکه باید با داعش به شکل دیپلماتیک مذاکره کرد، نوشت: اسائه ادب غلامحسین کرباسچی به ساحت قدسی حافظان حرم و خانواده محترم شهیدان و سربازان دلاور سردار قاسم سلیمانی شایسته یک تودهنی جدی به این تبختر پربلاهت است.


جناب کرباسچی، مطمئن باش اگر هنگام صدور آن ترهات شخصا نزدتان حضور داشتم دندان‌هایت را در دهان کثیفت خرد می‌کردم و ارزنی نیز خود را معطل اطوارهای روشنفکری و مدنی‌بازی نمی‌کردم.


وی با بیان اینکه «آقای کرباسچی لطفا خفه شو»، می‌افزاید: بی‌کفایت! اگر سلیمانی و سربازان سلیمانی و رزم حماسی و قهرمانانه ایشان در شامات نبود، اکنون حضرتعالی به جای آن‌که از پشت میکروفون و در حریم امن مملکت لن‌ترانی علیه آن دردانگان کنی، می‌بایست از خوف داعش با زن و بچه‌ات در بیابان‌های ساوه دنبال جان‌پناه می‌گشتی!


خیر آقای کرباسچی! تصاحب کرسی ریاست جمهوری تا آن اندازه ارزش ندارد تا برای پیروزی هر ترهاتی را از دهان‌تان بیرون بریزید.


کاخ ریاست جمهوری پاستور با تمام اجزا و جوانبش بر سرتان خراب شود اگر آن‌قدر شعور ندارید تا بفهمید رئیس‌جمهورتان نیز مانایی‌اش در قدرت را مدیون رشادت سلیمانی و سربازان سلیمانی در شامات‌اند.


آقای معاون! این وعده‌ها مصداق کلاهبرداری نیست؟!


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کسب رای مردم با امیدوار کردن غیرواقعی آنها کلاهبرداری است.


حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبر آنلاین اظهار داشت: اگر کسی مردم را به امور غیرواقعی امیدوار و از این طریق مال یا چیزی را تحصیل کند از مصادیق کلاهبرداری محسوب می‌شود.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: آنچه که بدون مصوبه و پشتوانه قانونی و حقوقی گفته می‌شود قابل تامل است؛ چون امکان دارد مجلس شورای اسلامی با اجرایی شدن این وعده‌ها موافقت نکند. بنابراین بیان وعده‌های این‌چنینی اشکال دارد؛ ضمن آنکه از جهت قانون جزا اگر کسی مردم را به امور غیرواقعی امیدوار کند و از این طریق مال یا چیزی را تحصیل کند از مصادیق کلاهبرداری محسوب می‌شود.


وی با اشاره به وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خرید رای چه به شکل کهنه و قدیمی و چه به شکل مدرن که امیدوار کردن مردم به امور غیرواقعی است از جهت قانونی اشکال دارد و کلاهبرداری محسوب می‌شود.


با عنایت به اظهارات آقای امیری باید پرسید آیا وعده‌هایی از این قبیل، مصداق کلاهبرداری و امیدوار کردن غیرواقعی مردم هست یا خیر؟


- در صد روز اول اقتصاد را متحول می‌کنیم.
- چنان رونقی به اقتصاد بدهیم و آن‌چنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که نیازی به پول یارانه نداشته باشند.
- اولین تدبیر ما کاهش بیکاری بود.
- همه تحریم‌ها حتی تحریم‌های مالی و بانکی و نظامی و موشکی در روز اجرای توافق برداشته خواهد شد.
- در ماه‌های ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید، موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود.
- برای اقشار کم‌درآمد بسته‌های حمایتی در نظر گرفته‌ایم.
- 3 درصد از درآمد نفت را به خوزستان اختصاص می‌دهیم.
- در کنار یارانه‌های نقدی، یارانه‌های کالایی نیز در دولت من پرداخت خواهد شد.
- رونق را به اقتصاد برمی‌گردانیم و به مشکل کارگران توجه داریم. مسئله مسکن هم، اولویت دوم جوانان است که به آن توجه ویژه‌ای دارم.
- و...


دستکاری دولت در آمار/رکود بدتر شده است


رئیس اسبق اتاق بازرگانی در اظهاراتی هشدارآمیز گفت: دولت، آمار تورم را دستکاری می‌کند.


علینقی خاموشی در گفت‌وگو با روزنامه جهان صنعت اظهار داشت: بزرگترین ضعف دولت روحانی، تیم اقتصادی اوست به این معنا که وزرای تشکیل دهنده دولت روحانی، هماهنگی و انسجام لازم را در تصمیم‌گیری‌ها ندارند. به عنوان مثال در صحبتی که با یکی از وزرای دولت یازدهم داشتم، وی اعلام کرد در حال حاضر هیچ جلسه‌ای در هیئت دولت برای طرح مشکلات کشور تشکیل نمی‌شود و رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهد به صورت تخصصی در این خصوص صحبت کنیم. البته معمولاً در جلسات هیئت دولت موضوعات کلان اقتصاد مطرح می‌شود و در کمیته‌های تخصصی، جزئیات مسایل اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما اینکه جلسه‌ای تخصصی برای بیان و حل مشکلات اقتصادی در هیئت دولت تشکیل شود تاکنون نبوده و همین به پایداری مشکلات دامن می‌زند. به نظر من این مهمترین نقطه ضعف دولت است چرا که این شیوه مدیریت باعث شد اوضاع معیشتی مردم نسبت به قبل بدتر شود.


وی می‌افزاید: واقعیت این است که اولین باری نبود که تحریم‌ها، کشور را با مشکل مواجه می‌کرد. قبل از این هم ایران تحریم‌های دیگری داشت با این تفاوت که این تحریم طولانی‌تر و زمانبرتر بود. بنابراین ما سال‌هاست تجربه کار در شرایط تحریم و حتی بدتر از آن را هم داشته‌ایم اما در مورد اینکه آیا این رفت‌وآمدها و برجام می‌تواند مشکلات اقتصادی ایران را حل کند، باید بگویم به نظر من در حال حاضر به هیئتی قوی‌تر از تیم مذاکره کننده فعلی احتیاج داریم تا جزئیات این توافقنامه را به صورت دقیق و همه‌جانبه‌تر بررسی کنند. همچنین درباره این خبر که گفته می‌شود طلسم خرید هواپیماهایی مانند ایرباس و بوئینگ شکسته شده و در حال حاضر چند فرونداز آن هم وارد کشور شده، به نظر من بازی جدیدی است که معلوم نیست به سرانجام برسد یا نه، اما به طور کلی برجام منجر به از بین رفتن مشکلات بانکی نشده و فعالان اقتصادی با مشکلات فراوانی در این زمینه مواجه‌اند.


خاموشی تصریح کرد: رکود، معضلی است که در دولت قبل هم وجود داشت اما این وضعیت در سه سال اخیر اوج گرفت. این در حالی است که به عقیده من، برای پرداختن به این موضوع باید سیستم پایه محاسبه نرخ تورم و رکود مورد بررسی قرار گیرد. در بانک مرکزی لیستی از کالاها موجود است که قیمت کالاها در آن مشخص است و هدف‌گیری‌های بعدی برای قیمت نهایی آنها نیز در آن وجود دارد که در نهایت نقش این کالاها را در سبد خانوار تعیین می‌کند. بنابراین قیمت‌گذاری برخی از کالاها و تصمیماتی که برای برخی از حوزه‌ها گرفته می‌شود در برخی مواقع شوک غیرقابل جبرانی به بازار وارد می‌کند. یکی از نمونه‌های مشهود فعلی، واگذاری و تغییر مقطعی بخش ساختمان است که به پایین آمدن قیمت مسکن منجر شد به طوری که اثرات روانی آن ممکن است تا مدت‌ها در بازار خودنمایی کند. نباید به آمار و ارقامی که در مورد نرخ تورم اعلام می‌کنند کاری داشته باشیم چرا که این ارقام واقعی نیستند و اعدادی که اعلام می‌شود دستکاری آماری است.


خاموشی می‌گوید: آنچه به وضوح وضعیت اقتصادی را نشان می‌دهد، گشت وگذار در بازار است. بنابراین خریداران در جریان خرید کالاهای اساسی، گوشت، مرغ و... بهتر می‌توانند در مورد میزان نوسان قیمت‌ها و نرخ تورم نظر بدهند. بنده به عنوان یک اقتصاددان معتقدم هیچ کس به اندازه مردم و مصرف‌کننده نمی‌تواند در مورد کاهش یا افزایش نرخ تورم نظر دهد.


آمریکا نگران پیروزی نیروهای انقلابی و مذهبی در انتخابات ایران است


یک روزنامه‌ آلمانی می‌گوید احتمال برآمدن نیروهای مذهبی و انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، آمریکا را به وحشت انداخته است.


دی‌ولت نوشت: پس از چند سال ممکن است نیروهای مذهبی دوباره به دولت بازگردند. این موضوع، آمریکا را به وحشت انداخته است. ابراهیم رئیسی نامزد ریاست‌جمهوری ایران در یک برنامه تلویزیونی خواستار مقابله جدی با آمریکا شده و گفت از مقابله با آمریکا ترسی ندارد. ما باید آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کنیم.


از نظر این طیف، روحانی در توافق هسته‌ای منفعلانه عمل کرده است. این توافق، برنامه هسته‌ای ایران را کنترل و مهار کرده است.



52 درصد ایرانی‌ها معتقدند وضعیت اقتصادی در دوره روحانی بدتر شد


یک روزنامه اقتصادی چاپ فرانسه نوشت آمار و ارقام نشان می‌دهد مردم از اینکه توافق برجام تأثیری در زندگی آنها نداشته ناراحتند.


لزاکو با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های جدید از جمله ایران پل نوشت: این نتایج نشان می‌دهد حسن روحانی برای دومین نوبت انتخاب خود ممکن است با چالش روبرو شود. طبق نظرسنجی ایران پل، فقط 11 درصد مردم گفته‌اند که اوضاع اقتصادی آنها در دوره روحانی بهتر شده، 35 درصد معتقدند بدتر شده و 51 درصد می‌گویند تغییری نکرده است.


در مورد توافق هسته‌ای 72 درصد از افراد در این نظرسنجی گفته‌اند توافق هسته‌ای و کاهش تحریم‌های بین‌المللی موجب نشده که مردم عادی بهبودی در اوضاع اقتصادی خود مشاهده کنند.


در پاسخ به این سؤال که مهمترین موضوعاتی که رئیس‌جمهور بعدی با آن مواجه است چیست؟ افراد شرکت کننده در این نظرسنجی بیشتر از هر چیز به مشکلات اقتصادی و بیکاری اشاره کرده‌اند.


یکی از کارشناسان مؤسسه ایران پل گفت: طبق استانداردهای سیاسی، 52 درصد از ایرانی‌ها بر این باورند که اوضاع اقتصادی بدتر شده است.


آمار و ارقام بخوبی نشان می‌دهد که مردم از شرایط اقتصادی و بیکاری ناراحت هستند. طی چند هفته باقی مانده تا انتخابات خیلی چیزها ممکن است تغییر کند.



آل‌ثانی: ایران بزرگ‌ترین برنده تحولات دهه اخیر منطقه بود


وزیر امورخارجه پیشین قطر گفت: ایران بزرگ‌ترین بهره را از جنگ عراق، سرنگونی صدام حسین در سال 2003 و بهار عربی برده است.


روزنامه مصری «الیوم السابع» به نقل از آل‌ثانی نوشت واکنش کشورهای خلیج‌فارس در قبال اشغال عراق، سرنگونی صدام و بهار عربی آنگونه که باید جدی نبوده است.


رئیس پیشین دستگاه دیپلماسی قطر تصریح کرد، کشورهای حوزه خلیج‌فارس تنها به محکومیت نسبت به مسائل پیش آمده، اکتفا کرده‌اند، بدون آن که نقش جدی در خاموش کردن آتش جنگ در عراق و کشورهای دیگری داشته باشند که شاهد پدیده بهار عربی بودند.


وزیر امور خارجه پیشین قطر با اشاره به این که بحران سوریه در واقع  ناتوانی کشورهای عربی را برملا کرد، افزود: سوریه آیینه و آزمایشگاه درگیری‌های منطقه‌ای است. این امر به دلیل ناتوانی سیاسی دوگانه‌ای است که منطقه عربی از آن رنج می‌برد و نیز ناشی از اختلاف‌نظر کشورهای بزرگ جهان است.


خراسان
هشدار درباره استفاده از POS های اسرائیلی در ایران!


بر اساس هشدار سال های گذشته یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران و شرکت های فعال در حوزه بانکداری، مبنی بر ضرورت رعایت مسائل امنیتی و نرم افزاری در حوزه خرید دستگاههای پوز و اجتناب از خرید محصولات شرکت مشهور "v" به دلیل امکان ورود جاسوس افزارهای اسرائیلی به کشور، گزارش واصله به یکی از نهادهای نظارتی نشان می دهد یکی از بانک های مشهور وابسته به یکی از مراکز دولتی در تدارک خرید چند هزار دستگاه از این محصول است.


ابلاغ شروط جدید استفاده برخی مدیران از تسهیلات رفاهی


بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از بانک ها و بیمه های دولتی، تاکید شده است حسب تصمیم هیئت دولت، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره یا هیئت عامل این مجموعه ها در صورتی می توانند از تسهیلات رفاهی بهره مند شوند که حداقل 2 سال از حضور آنها در دستگاه مذکور سپری شده باشد و در عین حال، از تسهیلات همانند آن، در سایر دستگاه های دولتی استفاده نکرده باشند.


ایران

اکونومیست: پاره کردن برجام به امید رسیدن به یک توافق بهتر، خوش‌بینی است


نشریه اکونومیست در گزارشی با اشاره به رویکرد تند دولت امریکا در قبال تهران نوشت: کناره‌گیری یک طرفه امریکا از توافق هسته‌ای به تقویت تندروها در انتخابات کمک و سیاست خارجی امریکا در آسیا را نیز تضعیف خواهد کرد. به گزارش ایسنا، در این مطلب آمده است: اگر ترامپ دستور ابطال تحریم‌ها را صادر نکند، این تحریم‌ها باز خواهد گشت و دیگر طرف‌های توافق، امریکا را به عنوان متخاصم خواهند دانست.

اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض نکند، این کشورها امریکا را دنبال نخواهند کرد. در این صورت ایران برنامه هسته‌ای‌اش را باز می‌گرداند که بدترین نتیجه ممکن خواهد بود. به نوشته اکونومیست، پاره کردن توافق هسته‌ای با این امید که یک توافق بهتر به دست بیاید نیز خوش‌بینی است. شاید آقای ترامپ گمان می‌کند که با داشتن لحنی تند قادر خواهد بود با ترفند در توافق چیزهایی به دست آورد و آن را یک انقلاب اعلام کند اما این یک بازی خطرناک است.  


با این حال  ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و ایران را به رفتار بی‌ثبات کننده و غیرسازنده در منطقه متهم کرد.


ادعاهای تند تشکیلات خودگردان علیه ایران


سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، از ایران خواست به آنچه مداخله تهران در امور داخلی فلسطین نامید، پایان دهد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، «نبیل ابوردینه»  گفت: ایرانی که در تغذیه جنگ‌های داخلی در جهان عرب دست داشته، حق ندارد به زبانی صحبت کند که جز در راستای منافع اسرائیل و دشمنان امت نیست. وی در ادامه ایران را به پایان آنچه مداخله در امور داخلی فلسطین نامیده، فراخواند و گفت ایران که خود در تقویت دوگانگی در فلسطین شریک است درباره فلسطین و ملت آن حرف نزند.

وی افزود: برای کشوری که خود توافق «کوتاه ‌آمدن هسته‌ای» [برجام] را امضا کرده، حق ندارد در امور داخلی فلسطین مداخله یا به رئیس جنبش فتح توهین کند؛ جنبشی که ده‌ها سال است به همراه امت عربی سابقه مبارزه دارد. روزنامه «القدس العربی» نوشت این اظهارات در پاسخ به صحبت‌های «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر خارجه ایران بوده که در آن از عملکرد تشکیلات خودگردان انتقاد کرده است.


570 سفر مسئولان ارشد دولت یازدهم به شهرستان‌ها در سال 95

یکی ازنامزدهای ریاست جمهوری، هشتم اردیبهشت 96 در مناظره کاندیداهای این انتخابات ادعا کرد دولت یازدهم در سفر استانی فقط در مرکز استان حضور داشته در حالی که رئیس جمهوری و اعضای دولت یازدهم با هدف رسیدگی بهتر و بیشتر به شهرستان‌های کشور، 570 سفر به این مناطق را در سال 95 درکارنامه خود ثبت کردند. خبرگزاری ایرنا در گزارشی مبسوط، نام تمام استان‌ها و شهرستان‌هایی که رئیس جمهوری و اعضای دولت فقط در سال 95 در آنجا حضور یافته‌اند را لیست کرده که 570 مورد است.
 


آرمان

آدرس‌های توئیتر منتسب به جهانگیری جعلی است

شنیده شد که رئیس ستاد انتخابات اسحاق جهانگیری در اطلاعیه‌ای انتساب برخی آدرس‌های جعلی توئیتر به این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. جماران نوشت؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است: در پی انتشار مطلبی در حساب توئیتر جعلی به آدرس Dr_ jahangiri@ و انتساب آن به جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بدین وسیله به اطلاع ملت شریف و بزرگوار ایران و علاقه‌مندان جناب آقای دکتر جهانگیری می‌رساند که حساب توئیتری مذکور و حساب‌های دیگر از این دست به هیچ عنوان متعلق به جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری نیست و چنانچه ایشان اقدام به راه اندازی حساب توئیتری نمایند به طور رسمی به اطلاع عموم خواهد رسید. لازم به ذکر است حسین مرعشی صفحه اینستاگرام جهانگیری به آدرس instagram.com/eshaqjahangiri را تایید کرد.

تکذیب شهادت مرزبان مفقود حادثه میرجاوه

شنیده شد که خبر شهادت مرزبان مفقود حادثه میرجاوه که در فضای مجازی منتشر شده بود از سوی مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تکذیب شد. تابناک نوشت؛ خبر شهادت سرباز مفقود شده حادثه میرجاوه از سوی مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تکذیب شد. در پی پیگیری‌های خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی اعلام کرد وضعیت یکی از سربازان مرزبانی که در حادثه میرجاوه مفقود شده، طی پیگیری‌های دیپلماتیک و انتظامی برای مشخص شدن وضعیت نامبرده در حال انجام است و تا الان خبر موثقی در این خصوص در دسترس نیست. در اطلاعیه این مرکز آمده که حال دو نفر از مجروحان این حادثه مناسب بوده و یکی از آنها به تازگی از بیمارستان مرخص شده و نفر دیگر در بخش عمومی بستری است. پلیس اعلام کرده که هرگونه خبر را از طریق مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به اطلاع هموطنان خواهد رساند.

3 هتل اماراتی‌ساز در ایران

شنیده شد که شرکت مدیریت هتل‌های روتانا مستقر در ابوظبی قصد دارد در ایران هتل احداث کند. تسنیم نوشت؛ این شرکت در طی سال‌های گذشته در حال کار برای ورود به بازار هتلداری ایران بوده و قرار است اولین هتل خود را در کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری برساند. عمر خدوری، مدیرعامل و رئیس گروه روتانا در این باره گفت: «ما قراردادهایی برای ساخت هتل در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان امضا کرده‌ایم. ما انتظار داریم اولین هتلمان در شهر زیارتگاهی مشهد تا پایان سه ماهه نخست سال آینده میلادی شروع به کار کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات