صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۵۳

گزارش روز/ سفر نمادین!

اولین سفر خارجی هر رئیس‌جمهوری را می‌توان نماد سوگیری‌ها و چگونگی سیاست خارجی دولت آن دانست؛ به همین دلیل رسانه‌ها، ناظران سیاسی و کشورهای مختلف همه در انتظار آن بودند که ببینند دونالد ترامپ نماینده حزب جمهوریخواه که چند ماهی است بر صندلی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تکیه زده است کدام مقصد را برای اولین سفر خود انتخاب خواهد کرد! انتظاری که حالا با یک شگفتی به سر رسیده است[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: اولین سفر خارجی هر رئیس‌جمهوری را می‌توان نماد سوگیری‌ها و چگونگی سیاست خارجی دولت آن دانست؛ به همین دلیل رسانه‌ها، ناظران سیاسی و کشورهای مختلف همه در انتظار آن بودند که ببینند دونالد ترامپ نماینده حزب جمهوریخواه که چند ماهی است بر صندلی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تکیه زده است کدام مقصد را برای اولین سفر خود انتخاب خواهد کرد! انتظاری که حالا با یک شگفتی به سر رسیده است. دونالد ترامپ در مقام رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام اولین مقصد خود را کشوری انتخاب کرد که روابط خوب باراک اوباما و حمایت ویژه دولت قبلی آمریکا به این کشور را سرزنش می‌کرد و آن کشوری جایی نیست جز عربستان سعودی! کشوری که بزرگ‌ترین حامی تروریسم تکفیری در غرب آسیا و مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه به شمار می‌آید؛ کشوری که در سوریه همچنان به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند و آشکارا خواهان کنار رفتن دولت قانونی آن است؛ کشوری که همچنان بر سر مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن بمب می‌ریزد، در حالی که رسانه‌های جهان در برابر جنایات آن سکوت کردند و سازمان‌های بین‌المللی به نظاره آن نشستند و نه تنها قطعنامه‌ای در سازمان ملل علیه آن صادر نشد و مورد تحریم قرار نگرفت، بلکه حتی به عنوان رئیس کنوانسیون حقوق بشر نیز برگزیده شد! کشوری که اکنون به طور واضح و در روز روشن، بدون هیچ ابایی نیروهای نظامی خود را برای سرکوب مردم بحرین که علیه رژیم آل‌خلیفه و برای مطالبه حقوق اولیه خود قیام کردند، راهی این کشور می‌کند.
انتخاب عربستان در خاورمیانه به عنوان اولین مقصد خارجی و درست پیش از سفر به سرزمین‌های اشغالی را می‌توان اقدام نمادین و ارسال پیامی از سوی ترامپ به کشورهای منطقه، به ویژه ایران و روسیه دانست مبنی بر اینکه دولت جدید آمریکا در موضوعات منطقه هیچ توافقی را بدون تأمین خواسته‌های عربستان و رژیم صهیونیستی نخواهد پذیرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات