صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۳۵

اخبار کوتاه شنبه 23 اردیبهشت

نیوزیلند یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی و دام‌پروری جهان در ماه جاری میلادی و پس از یک دهه وقفه، صادرات گوشت گوسفند به ایران را از سر می‌گیرد و قرار است اولین محموله گوشت گوسفند شرکت «تیلور پیترسون» در آینده‌ای نزدیک وارد ایران شود. همچنین، به دلیل بی‌ثباتی و گرانی گوشت چندی پیش مذاکراتی هم با هیئت‌های روسی برای ارسال محموله‌های گوشت گوزن قطبی و ماهی سالمون به ایران انجام شده بود که تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.
مرکز پژوهش‌های صهیونیستی «شورش» از وجود چندین چالش اجتماعی و اقتصادی بزرگ خبر داد. این مرکز اعلام کرده است تنها یکی از چالش‌هایی که می‌تواند رژیم صهیونیستی را در عرصه امنیتی یا اقتصادی به لرزه درآورد، ممکن است زمینه‌ساز قرار گرفتن آن در مسیری بازگشت‌ناپذیر شود. این مرکز در تشریح چالش‌های بزرگی که آینده رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، به کاهش تولید و وخامت سطح نابرابری در جامعه و نیز افزایش فقر اشاره کرده است.
یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: آمریکا در آستانه تکمیل قراردادهایی برای فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان است. این مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: رقم این قرارداد ظرف دهه آینده ممکن است به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برسد. به نوشته رویترز، فروش این بسته تسلیحاتی به گونه‌ای تنظیم شده که با سفر ترامپ به عربستان سعودی همزمان باشد.
روزنامه «فایننشال‌تایمز» با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران گفته است تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباطات تهران با بانک‌های بین‌المللی، همان آثاری را دارد که پاره کردن برجام دارد. به نوشته فایننشال‌تایمز، کارشناسان مسائل تحریمی در واشنگتن اکنون انتظار دارند آمریکا شمار جدیدی از افراد و مؤسسات مربوط به ایران و حزب‌الله را در فهرست سیاه قرار دهد یا تحریم‌های جدیدی علیه آزمایش‌های موشکی ایران وضع کند.
«فتاح محمدی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دلیل لغو سخنرانی فائزه هاشمی در شهر دوگنبدان را حکم قضایی عنوان کرد. براساس حکم قضایی صادر شده، خانم هاشمی نمی‌تواند تا شش ماه در هیچ مکان عمومی سخنرانی داشته باشد و این حکم از سوی دستگاه قضایی به ستاد انتخاباتی «روحانی» در گچساران اعلام شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات