صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۳۴

از شکایت قالیباف تا مشکلات صادرات

۱ـ تشدید مشکلات انتقال پول صادرات پتروشیمی
یکی از انجمن‌های صنفی صنعت پتروشیمی ایران در نامه‌ای که در اواخر فروردین ماه سال جاری خطاب به معاون اول ریاست‌جمهوری نوشته است، رسماً از ایجاد مشکلات عدیده برای شرکت‌های پتروشیمی داخلی در زمینه صادرات محصول و انتقال پول ناشی از آن ابراز نگرانی کرده است. در این نامه با اشاره به صادرات ۴۰ درصد از محصولات پتروشیمی ایران به کشور چین، تأکید شده است در ماه‌های اخیر بنا به دلایل مختلف از جمله تغییر مقررات داخلی کشور چین ناشی از فشارهای عربستان و آمریکا، مشکلات عدیده‌ای برای شرکت‌های پتروشیمی داخلی در زمینه صادرات محصولات و انتقال پول ناشی از آن ایجاد شده است که می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری را به شرکت‌های داخلی و بازار ارز و اقتصاد ایران وارد کند. بر اساس این، از ابتدای ماه می سال ۲۰۱۷ اقدامات محدودکننده جدی‌تری بر واردات محصولات پتروشیمی از ایران و مراودات مالی با شرکت‌های ایرانی در حوزه امور گمرکی و بازرگانی به اجرا در خواهد آمد که می‌تواند بر این مشکلات بیفزاید.

۲ـ توهین تلویزیون عربستان به ایران!
پس از گذشت حدود دو هفته از حادثه میرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی، رسانه‌های سعودی به دنبال سیاست‌های ضد ایرانی و به منظور ایجاد اختلافات داخلی، نظام جمهوری اسلامی ایران را «اشغالگر» و استان بلوچستان را منطقه «اشغالی» نامیدند. شبکه رسمی «الأخباریه» عربستان با نادیده گرفتن کشتار جیش‌العدل در منطقه میرجاوه، انجام این عملیات را «قهرمانانه» توصیف کرد و با دخالت آشکار در امور داخلی ایران، افزود: این عملیات چندی پیش در منطقه میرجاوه در مرز بلوچستان «اشغالی» و به منظور دفاع از ملت بلوچ که از ظلم و ستم نظام ایران رنج می‌برند، انجام شد.

▼ تا انتخابات
ذاکری، نماینده قالیباف در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه شکایت صورت گرفته هم در مراجع قضایی و هم در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دنبال خواهد شد، گفت: ما به هر دو دروغ وارد شده به آقای قالیباف درباره واگذاری املاک و برخورد با دانشجویان اعتراض داریم؛ چرا که هر دو غیر قابل اثبات و فاقد سند و نسبت غیر اخلاقی است و در هر محکمه‌ای حاضر به پیگیری هستیم. به استناد مواد ۶۴ و ۶۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری هر نامزدی که به نامزد دیگر نسبت دروغ دهد، مرتکب جرم شده است و صداوسیما باید وقتی را مقرر کند تا نامزد مزبور بتواند افکار عمومی را روشن کند.
آقای رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع مردم ورامین گفت: حرف ما این است که چرا شما اتهام‌زنی می‌کنید؟ از چه چیزی عصبانی هستید، از کارگران معدن یا کسانی که می‌گویند یک اختلاس کم شود تا مشکل مسکن مردم برطرف ‌شود؟ وی در ادامه گفت: موشک برای جنگیدن نیست، بلکه برای حفظ امنیت کشور است. داشتن موشک برای این است که کسی نگاه چپ به کشور نداشته باشد و در واقع نشان دادن قدرت دفاعی کشور است که دشمنان بدانند ما قدرتمندیم.
تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از برخی تخریب‌ها در کشور و کشاندن آن به مسائل شهری گفت: متأسفانه طراحی تخریب‌ها و برخی هجمه‌ها در خارج از کشور ریشه دارد؛ آنها به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی درگیری‌های سیاسی به بحث‌های اجتماعی و شهری نیز کشیده شود.
مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام و به نفع کسی از این عرصه کناره‌گیری نخواهم کرد. من روش و برنامه خودم را دارم و حضورم در این عرصه به کسی ارتباطی ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات