صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۱۸۴۷

اخبار کوتاه یکشنبه 21 خرداد

«سیف‌الاسلام قذافی» پسر دیکتاتور سرنگون شده لیبی پس از پنج سال بازداشت آزاد شد. گفته می‌شود تصمیم آزادی پسر معمر قذافی به عنوان بخشی از حکم عفو که پارلمان لیبی مستقر در بخش شرقی این کشور صادر کرده، گرفته شده است. گفتنی است سیف‌الاسلام قذافی را در سال 2011 پس از سرنگون شدن پدرش از حکومت 40 ساله به دست انقلابیون لیبی، اعضای گروه ابوبکر الصدیق بازداشت کرده بودند.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین افتتاح خط 7 متروی تهران با تأکید بر اینکه طی 12 سال گذشته تحت فشارهای داخلی و خارجی متعدد بوده‌ایم، بر این نکته تأکید کرد که نباید گله‌مندی‌ها را به مردم منتقل کنیم. وی تصریح کرد: کاری به این عظمت انجام شده است، اما خیلی زخم زبان‌ها شنیدیم، کسانی که یک متر خاک جابه‌جا نکرده‌اند، حالا چطور می‌خواهند درباره شهر صحبت کنند؟
غلامرضا پناهی عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به آمادگی کامل شعبه هامبورگ برای ارائه تمامی خدمات ارزی به بانک‌ها و مشتریان اظهار داشت: این شعبه پس از برجام بنا به درخواست بانک مرکزی، بانک‌های ایرانی و مشتریان بیش از 11 میلیارد یورو نقل و انتقال وجوه ارزی داشته است.
موشک‌های جدید مدل «کروز» کره شمالی که به تازگی از سوی این کشور مورد آزمایش قرار گرفته و تا ۲۰۰ کیلومتر پس از پرتاب طی مسافت کرده و مخصوص هدف قرار دادن کشتی‌هاست، موجی از نگرانی‌ها را در آمریکایی‌ها به وجود آورده است.
شاهرخ نوش‌آبادی مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر اعلام کرد: پس از موضوع تحریم قطر از سوی چهار کشور‌ مصر، عربستان، امارات و بحرین، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون در قالب چهار پرواز، مواد غذایی و سبزیجات به کشور قطر منتقل کرده است.
قرار بود طرح رجیستری تلفن همراه از تیرماه اجرایی شود، اما وزیر ارتباطات از به تعویق افتادن زمان اجرا خبر داده و گفته است: پیمانکار برای عملیاتی کردن طرح دو ماه فرصت خواسته و در نتیجه رجیستری تا پایان تابستان عملیاتی می‌شود.
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی گفت: دادستانی نسبت به تبرئه دختر وزیر آموزش و پرورش از اتهام قاچاق کالا اعتراض کرده و پرونده وی به مرجع مربوطه ارجاع شده و در حال بررسی است.
کاربران ایرانی در واکنش به اظهارات وزیرخارجه آمریکا که عبارت جعلی برای خلیج‌فارس را به کار برده بود، تصویری از سنگ قبر سربازان آمریکایی را منتشر کردند که روی آن عبارت خلیج‌فارس نوشته شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات