صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۶۴

از توقف 2030 تا سؤال از رئیس‌جمهور

1ـ تشدید ایران‌هراسی برای جذب بودجه بیشتر
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست سنا ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه با هدف رسیدن به هژمونی منطقه‌ای متهم کرد. وی که برای دفاع از بودجه پیشنهادی دولت در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود، در بخشی از بیانیه ابتدایی‌اش، گفت: «رژیم ایران به فعالیت‌ها و مداخلاتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه می‌دهد.» تیلرسون تأکید کرد: «ما و متحدان‌مان باید در برابر آرزوی ایران برای رسیدن به هژمونی منطقه‌ای بایستیم.» وی ماه گذشته همزمان با تمدید تعلیق تحریم‌های ایران ذیل توافق هسته‌ای، گفت: «واشنگتن در حال بازبینی سیاست کلان خود در قبال ایران است و من هنوز شخصاً در این رابطه گفت‌وگوی مستقیمی با رئیس‌جمهور نداشته‌ام... اما از نظر من [این تحریم‌ها] بسیار خوب هستند.»

2ـ توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش
مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش از توقف کامل اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش پس از بیانات صریح رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: بیانات ایشان برای شورای عالی آموزش‌وپرورش فصل‌الخطاب بود و بلافاصله پس از این بیانات، اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش متوقف شد. وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا رئیس‌جمهور در ایام انتخابات بر اجرای مواردی از سند ۲۰۳۰ که با اصول و مبانی جمهوری اسلامی مغایرت نداشته باشد، تأکید کرد، گفت: بحث‌هایی مطرح شد، اما فصل‌الخطاب برای ما، بیانات رهبری بود؛ از این رو شورای عالی آموزش‌وپرورش، اجرای سند ۲۰۳۰ در نظام آموزش‌وپرورش را متوقف کرد و سند تحول بنیادین نظام آموزشی را در اولویت اجرا قرار داد.

3ـ یازدهم تیر؛ تقدیم پرسش از رئیس‌جمهور به هیئت‌رئیسه مجلس
علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضا از نمایندگان پارلمان برای پرسش از رئیس‌جمهور درباره عملکرد دولت و بانک مرکزی برای نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: تاکنون 88 نماینده این نامه را امضا کرده‌اند و احتمال افزایش امضاها وجود دارد. وی با بیان اینکه نمایندگان خواستار حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی و پاسخ به ابهامات موجود هستند، ادامه داد: یازدهم تیرماه پس از جمع‌آوری امضاها این نامه در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس قرار داده می‌شود تا در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

4ـ آمریکا قطعنامه توقف فروش بمب به عربستان را تصویب نکرد
قانون‌گذاران آمریکایی قطعنامه‌ای را که خواستار توقف فروش بمب‌های هدایت‌شونده به عربستان سعودی است، تصویب نکردند. 43 سناتور آمریکایی به این قطعنامه رأی مثبت و 51 نفر به آن رأی منفی دادند. گفتنی است، عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی کشور فقیر یمن را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. با وجود تلفات گسترده غیر نظامیان یمنی و توسل عربستان سعودی به حملات کور و همچنین اعتراف ریاض به استفاده از تسلیحات ممنوعه، از قبیل بمب‌های خوشه‌ای، حمایت‌های آمریکا از سعودی‌ها ادامه دارد.

5ـ عارف: شورای ۵۱ نفره امید را تشکیل می‌دهیم
محمدرضا عارف در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و منتخبان شورای شهر تهران گفت: مردم با تعهدی که ما به آنها دادیم، به لیست امید رأی دادند. ما همان موقع اعلام کردیم اگر لیست امید شورا به طور کامل رأی بیاورد، شورای ۵۱ نفره امید را تشکیل می‌دهیم و این موضوع امروز در دستور کار ماست. عارف همچنین تأکید کرد: در ۲۲ مرکز استان، لیست امید اکثریت شورا را در اختیار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات