صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۱۴

از نشانه گرفتن قلب فتنه تا درخواست قطر

1ـ آتش به اختیار قلب فتنه را نشانه گرفته است
از روزی که امام خامنه‌ای افسران جنگ نرم را به مقابله فرهنگی با کوتاهی‌های احتمالی مسئولان امر کرده‌اند و فرمان داده‌اند نیروهای انقلابی باید در برابر اختلال دستگاه‌های فرهنگی کشور آتش به اختیار عمل کنند، فتنه‌گران فراری خارج از کشور و جامانده‌های داخلی آنان بدجوری ضمیر این امر را به خود گرفته و به تکاپوی عجیبی برای مقابله با این فرمان افتاده‌اند. افرادی امثال واحدی، حقیقت‌نژاد، اکبر گنجی و بسیاری دیگر از فتنه‌گران به دنبال آن هستند که در مقابله با فرمان حضرت آقا سخن‌پراکنی کنند و دست به تخریب‌های گسترده‌ای بزنند، ولی هر منصفی به مطالب آنها نگاه می‌کند، این حقیقت را به خوبی درمی‌یابد که حضرت آقا به خوبی قلب فتنه را نشانه گرفته‌اند. کاملاً مشخص است جریان فتنه بدجوری آب در لانه‌اش افتاده است که حتی با تحریفات گوناگون سعی دارد از اهمیت این موضوع برای جلوگیری از بیداری در مقابل خود استفاده کند.

2ـ جبهه مردمی پوست‌اندازی می‌کند
رضا روستاآزاد، دبیر کمیته اقشار و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از تدوین چارت و پوست‌اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در آینده‌ای نزدیک خبر داد. وی افزود: از همان روزهای اول که ستاد اقشار تشکیل و حدود 33 قشر برایش مشخص شد، بحث جدی این بود که این ستاد را فقط برای انتخابات نمی‌خواهیم؛ بلکه باید برای پس از انتخابات هم آن را حفظ کنیم. در حال حاضر دو سال تا انتخابات مجلس و چهار سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری مانده و مهم این است که در این فرصت خودمان را سازمان دهیم و شرایط کشور را فعالانه رصد کنیم. روستاآزاد با تأکید بر اینکه اکنون وقت این است که خودمان را نقد کنیم، اظهار داشت: باید هم نسبت به خود نقد داشته باشیم و به بازخوانی تجربیات‌مان بپردازیم و اگر تجربیاتی به جز تجربیات خود سراغ داریم، آن را مطرح کنیم.

3ـ قطر خواستار مذاکره کشورهای «شورای همکاری» با ایران شد
«حمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر رفع محاصره از این کشور را شرط گفت‌وگو برای حل‌وفصل بحران دیپلماتیک در روابط خود با چند کشور عربی اعلام کرد. به گزارش بلومبرگ، وزیر خارجه قطر گفت: «مذاکرات باید به روشی متمدن انجام شوند و بایستی مبنایی محکم داشته باشند. آنها باید محاصره را بردارند تا مذاکرات را آغاز کنیم.» «آل‌ثانی» در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط کشورش با ایران گفت: «روابط باید بر ستون‌های محکم و مثبت استوار باشند. (ایران) هم جزء کشورهای همسایه است و باید با این کشور هم گفت‌وگوهای مثبتی داشته باشیم.» گفتنی است عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین از دو هفته پیش روابط سیاسی و تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را مسدود کرده‌اند.

4ـ پنج نهاد فرهنگی مأمور بررسی دعاخوانی خواننده پاپ‌ شدند
در هشتاد‌وسومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، یکی از اعضای رسانه‌ای جلسه موضوع اجرای نامناسب قطعاتی از دعای جوشن‌کبیر از سوی یکی از خوانندگان پاپ کشور را مطرح کرده و خواستار ورود شورا برای جلوگیری از تکرار موارد این چنینی شده است. بنا بر این گزارش، اعضای جلسه ضمن استماع مجدد فایل صوتی قطعه مذکور،  شورای عالی قرآن، رادیو قرآن، سازمان تبلیغات، شبکه قرآن و معارف سیما و وزارت ارشاد را مأمور کردند ضمن بررسی ابعاد هنری و شرعی این نوع به‌کارگیری موسیقی در دعاخوانی، نتیجه را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی که از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به حساب می‌آید، گزارش کنند تا دستورالعمل و آیین‌نامه انضباطی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه تهیه شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات