صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۴۱

حرف روز/ انتخاب شهردار پايتخت

اولين گام مهم پيش ‌روي منتخبان جديد شوراهاي شهر و روستا در سراسر کشور گزينش شهرداران است که اهميت و حساسيت این گام در پايتخت به دليل جايگاه راهبردي شهرداري تهران دوچندان است. در طول هفته‌هاي گذشته اسامي متعددي برای تصدی این جایگاه مطرح شده که برخي از این گزینه‌های احتمالی رسانه‌اي شده است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: اولين گام مهم پيش ‌روي منتخبان جديد شوراهاي شهر و روستا در سراسر کشور گزينش شهرداران است که اهميت و حساسيت این گام در پايتخت به دليل جايگاه راهبردي شهرداري تهران دوچندان است. در طول هفته‌هاي گذشته اسامي متعددي برای تصدی این جایگاه مطرح شده که برخي از این گزینه‌های احتمالی رسانه‌اي شده است. پس از گمانه‌زني‌هاي مختلف و تأييدها و تکذيبها، در روزهاي گذشته نامزدهاي اصلي معرفي شدند که قرار است در جلسه امروز شوراي شهر رأی‌گيري صورت گرفته و حائزين بيشترين آرا مشخص شوند تا از آنان خواسته شود برنامه‌هاي خود را براي مديريت کلانشهر تهران آماده و ارائه کنند.
البته طبق آخرين اخبار منتشر شده، برخي از نامزدهاي شهرداري تهران ديروز از نامزدي انصراف داده‌اند. محمدعلي نجفي، سيدحسين مرعشي، عباس آخوندي و پيروز حناچي به دليل به‌کارگيري در دولت دوازدهم و حبيب‌الله بي‌طرف، محمد ستاري‌فر و اکبر ترکان به دلايل شخصي از حضور در رقابت رأي‌گيري کناره‌گيري کردند. در اين صورت، رأی‌گيري اعضاي شوراي شهر تهران از ميان حجتي، مهرعليزاده، کرباسيان، افشاني، ترک‌نژاد، آذروش، پژمان، صالح‌آبادي و پورسيدآقايي خواهد بود.
نکته اساسي و دغدغه شهروندان تهراني در اين ميان آن است که روند انتخاب شهردار که بايد مبتني بر شايسته‌سالاري دنبال شود، متأثر از فضاي سياسي شورا، سمت و سوي جناحي يابد و در اين ميان فردي شهردار شود که صلاحيت لازم را در مديريت شهري نداشته باشد! اين خطاي راهبردي مي‌تواند فرصت‌هاي بسياري را به ضرر ملت بسوزاند و ناکارآمدي حاصل از آن توان و انرژي و سرمايه‌هاي مادي و معنوي شهر را به هدر دهد؛ اين در حالي است که کلانشهر ما همچنان با معضلات جدي مواجه است که رفع آن به تلاش‌هاي بيوقفه همه مسئولان نیاز دارد. خاطرات تلخ سياسي شدن شوراي شهر تهران در دور اول که اتفاقاً آن را افرادي همسو و همفکر با اعضاي شوراي شهر امروز تهران مديريت می‌کردند، بر اين نگرانيها افزوده است؛ چرا که تنش‌ها و درگيري‌ها در شورا تأثير مستقيم خود را بر شهرداري گذاشت، به گونه‌ای که در طول چهار سال چند بار شهردار تهران تغيير کرد و حتي در برخی زمان‌ها پايتخت بدون مديريت رها شد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات