تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۸۲

ملاحظاتي پيرامون انتخابات

پایگاه بصیرت / محمود فرشيدي
(روزنامه رسالت - 1396/02/06 - شماره 8920 - صفحه 1)

جريان انقلابي بايد برخورد منطقي داشته باشد و انتقاد هايش در انتخابات غيرتخريبي و مانع از مظلوم نمايي رقيب شود. - جريان انقلابي بايد ادبيات معيشتي و اجتماعي در انتخابات داشته باشد و صرفا ادبيات اعتقادي و آرماني را در پيش نگيرد. - تقسيم بندي سياسي کشور به دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب ديگر پاسخگوي نياز جامعه نيست، بلکه بايد تقسيم بندي سياسي در قالب دو جريان انقلابي و غيرانقلابي باشد. با توجه به آن که در جريان انقلابي اکثريت قريب به اتفاق جامعه حضور دارند.

- از ديدگاه نظام اسلامي و رهبر معظم انقلاب، اولويت هاي انتخابات عبارتست از اولاً مشارکت گسترده مردم در مرحله بعد حفظ آرامش و امنيت ضمن وجود شور و نشاط و در مرحله سوم انتخاب فرد اصلح است.

دو ديدگاه در زمينه مشارکت در انتخابات وجود دارد، ديدگاه نخست مربوط به داشتن نگاه مصلحتي به جمهوريت و حضور حداقلي مردم در انتخابات است اما ديدگاه دوم که از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب استنباط مي‌شود بر حضور حداکثري مردم در انتخابات تاکيد دارد.

- تاکيد رهبر معظم انقلاب در نوروز 96 مبني بر صيانت از آراي مردم در انتخابات و ايستادگي در برابر کساني که بخواهند راي مردم را زير پا بگذارند ناظر بر وقايعي است که در انتخابات‌هاي دوره گذشته پديدار شده و امکان تکرار آن در آينده وجود دارد از جمله آن که در انتخابات سال 1392 رئيس جمهوري با اختلاف اندک به پيروزي رسيد و برخي گفتند که بايد آرا بازشماري شود اما رهبر معظم انقلاب از راي مردم حمايت کردند.

در انتخابات سال 88 نيز در مورد نتيجه آرا بحث تقلب مطرح شد و غائله فتنه در نتيجه آن بوجود آمد و در انتخابات سال 76 هم افرادي به دليل اينکه نامزد مورد نظرشان راي کافي به دست نياورده بود، شبهاتي وارد ساختند.

در انتخابات سال 84 نيز قبل از اعلام نتايج آرا عده اي گفتند که ‘آقاي (فلاني) شما برنده هستيد و هشت ميليون راي تقلبي در صندوق ها ريخته شده است و بايد اعلام پيروزي کنيد’ از اين رو روزنامه هايي زير چاپ رفت و بيانيه اي مطرح شد که در نهايت با نامه قاطع رهبر معظم انقلاب و ورود دادستاني از ادامه اين اقدام و پايمال ساختن راي مردم جلوگيري شد.

با اين تفاسير احتمال اينکه در انتخابات سال 96 هم اقدامي مشابه توسط فرصت طلبان براي ايجاد شبهه در نتيجه انتخابات و آراي مردم بوجود آيد، وجود دارد لذا پيشگيري و آگاهي دادن به مردم در اين زمينه مهم است زيرا در دوران برگزاري انتخابات و پس از اتمام آن بعيد نيست فرد يا افرادي که به پيروزي نرسيده اند، دست به اعتراض زده و تشنج راه بياندازند لذا آگاهي و هوشياري مردم نسبت به برهم زنندگان آرامش و مصاديق آن در انتخابات ضروري است.

- اينکه عده اي اکنون در فضاي مجازي و رسانه ها اتهاماتي به نامزدهاي انتخاباتي وارد مي کنند، مسئله‌اي ساده‌تر است و حتي بايد احتمال تشديد جنگ رواني در آستانه انتخابات را از سوي افراد خاص پيش بيني کرد.

کما اينکه در سال 76 که ترور تئوريسين جريان رقيب انجام شد، احتمال خودزني براي يک مظلوم نمايي وجود داشت، در سال 88 به دروغ گفتند در هواپيماي سردمدار جريان رقيب قرار بود بمب گذاشته شود.. در هر حال توطئه هايي که دشمن براي اعمال ديدگاه خود بر نتيجه انتخابات طراحي مي کند، بسيار، پيچيده و حتي ممکن است در آخرين لحظه توطئه اي انجام گيرد تا يک جريان سياسي مظلوم نشان داده شود و يک جريان سياسي بدون اينکه نقشي داشته باشد، مقصر جلوه نمايد.

- البته مسئله اصلي کشور اشتغال، معيشت و رکود اقتصادي است اما ممکن است در اين ميان دوقطبي هايي ايجاد شود که ذهن مردم را از مسئله اصلي در انتخابات دور کند.

اولين دوقطبي جنگ و صلح است، آمريکا به عنوان سردمدار استکبار مي‌خواهد ذهنيت احتمال به راه افتادن يک جنگ عليه ايران را براي مردم بوجود آورد. در حالي که رهبر معظم انقلاب اخيراً قريب به اين مضمون فرمودند که شگرد ابرقدرت ها تشر زدن است و هر کسي از اين تشر بترسد، باخته است.

عده‌اي خود باخته هم در داخل در راستاي سياست دشمن چنين مطرح مي‌کنند که ترامپ فرد معقولي نيست و بايد فرد معقولي، يعني سازشکاري، رئيس جمهور کشور شود اين در حالي است که به گفته کارشناسان، آمريکا به هيچ وجه شرايط حمله نظامي را ندارد و از رهنمودهاي مقام معظم رهبري چنين استنباط مي‌شود که جنگي که وجود دارد جنگ اقتصادي است نه نظامي.

دوقطبي ديگر ايجاد اختلاف و درگيري داخلي بين طرفداران نامزدهاي انقلابي است زيرا نامزدهايي که باقي مانده‌انددر نهايت فعاليت خود را شروع خواهند کرد و اگر طرفداران آن نامزدها با هم درگير شوند، شرايط اميدوار کننده را به رقيب واگذار خواهيم کرد.

دوقطبي ديگر اين است که به جاي فقر و رفاه که دو قطبي اصلي کشور است به مسائل فرعي و سياسي در انتخابات پرداخته شود مانند پرداختن به برجام ، يا مسائل فرهنگي مانند حجاب و کنسرت که برخي مومنين از روي انگيزه هاي معنوي به اين مسائل ورود پيدا کنند و در نتيجه قشر خاکستري عليه نيروهاي انقلابي تحريک شود.

لذا بايد نيروهاي انقلابي درباره معيشت مردم و مسائل زندگي آنان، صحبت کنند و دغدغه هاي معيشتي و اقتصادي آنان را به عنوان شعار انتخاباتي برگزينند.

خلاصه آن که بر جمع کثيري از جامعه روشن شده است که دولت فعلي با سياست هايي که دارد ناکارآمد است و نمي تواند مشکلات مردم را حل کند و بايد دولتي روي کار بيايد که اين مشکلات را برطرف نمايد، اما عده‌اي براي ايجاد انحراف مي‌خواهند دوقطبي ملت و حاکميت به وجود بياورند و القاء کنند که نامزد رقيب‌شان نامزد تحميلي حاکميت است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=256732

ش.د9600613

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات