صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۲۴۰۱

از بحران آب تا تجارت مواد مخدر

1ـ متأسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند هم برخی خودی‌ها
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه «دولت سکولار غربی معتقد است نسبت به اخلاق جامعه و ارزش‌ها مسئولیتی ندارد»، گفت: «در دولت دینی و حاکمیت دینی به نص صریح قرآن، عملکرد پیامبر(ص) و ائمه(ع)، دولت نسبت به ارزش‌ها در جامعه مسئولیت دارد.» وی با اشاره به هجمه‌ها و تخریب‌هایی که علیه سپاه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: سپاه در بازسازی‌ها به دنبال اقدامات انتفاعی نیست، سپاه پروژه‌هایی را که بخش خصوصی انجام نمی‌دهد، پذیرفته و حتی به‌ صورت نسیه انجام می‌دهد که گاهی پول هزینه شده را هم نمی‌دهند، متأسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند، هم برخی خودی‌ها به سپاه حمله می‌کنند.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: «تفنگ سپاه سینه منافقین، یعنی داعشی‌های دیروز و داعشی‌های امروز را نشانه می‌گیرد و موشک سپاه هم ‎جزء ارکان دفاعی نظام بوده و ماهیت بازدارندگی دارد.»

2ـ مسئله آب به بحران تبدیل شده است

علاءالدین بروجردی در بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حاشیه شهر مشهد با قدردانی از اقدامات انجام شده در ساماندهی حاشیه شهر مشهد، اظهار داشت: اضافه بر این نکته که کار انجام شده در این نقطه بسیار عظیم بوده، نکته مهم‌تری وجود دارد که چرا در 38 سال گذشته اینقدر به این مسئله بی‌توجه بودیم و در بسیاری دیگر از نقاط کشور بی‌توجه هستیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشور از نظر منابع آبی بسیار محدود بوده و جزء کشورهای کم‌آب جهان هستیم و بحران داریم که این بحران عملاً وارد مقوله امنیتی شده است و ما ناگزیر شده‌ایم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کمیته امنیت آب را تشکیل دهیم. با وجود این، هنوز در بسیاری از رودخانه‌های کشور فاضلاب وارد آب می‌شود.

3ـ اطلاعات جدید از جانشین ابوبکر البغدادی

«جبار المعموری» از فرماندهان حشد الشعبی عراق تابعیت جانشین سرکرده تروریست‌های داعش را اعلام کرد. طبق یافته‌های اطلاعاتی، در صورت هلاکت یا اسارت «ابوبکر البغدادی»، سرکرده خودخوانده داعش، جانشین وی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهد بود؛ زیرا نیروهای تبعه کشورهای حوزه خلیج‌فارس، در ساختار عالی داعش بسیار نفوذ دارند. بر اساس اطلاعات موجود، بغدادی در دو سال گذشته دستور انتقال صدها طرفدار خود از کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و پیوستن آنها به داعش در عراق و سوریه را داده و از آنها خواسته است که در مناطق خود باقی‌ مانده و هسته‌های سرّی تشکیل دهند و جنگجویان بیشتری را برای اجرای نقشه‌های این گروه جذب کنند.

4ـ گردش مالی 1600 میلیارد دلاری مواد مخدر در جهان

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بخشی از گردش مالی مواد مخدر، محرک و روان‌گردان‌ها که قابل مشاهده است، چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیارد دلار است. پرویز افشار اظهار داشت: البته ارقام متفاوت است؛ اما این آمار به نقل از بخش‌های اقتصادی سازمان ملل است. وی با بیان اینکه حدود یک سوم از این گردش مالی سود خالص است که بین کارتل‌های اقتصادی و مواد مخدر می‌چرخد، افزود: منشأ تولید و تجارت مواد مخدر سنتی عمدتاً در افغانستان است و بیش از ۷۵ درصد از مواد سنتی جهان را تأمین می‌کند. بر اساس گزارش رسمی سازمان ملل، در افغانستان بین ۴۸۰۰ تا ۷۰۰۰  تن در سال مواد مخدر تولید می‌شود.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات