صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۵۰۶

از برکناری تیلرسون تا دروغ‌های تکراری

1ـ برملا شدن ادعاهای دروغ منافقین
پایگاه خبری اردنی‌ـ اماراتی «البوابه» در مطلبی به استفاده کاربران فارسی‌زبان از یک هشتگ توئیتری برای نشان دادن منظور واقعی ایرانیان از «آزادی» و نمایش احساسات آنها نسبت به گروهک تروریستی منافقین اشاره کرده است. در این مطلب آمده است: «روز شنبه پاریس میزبان نشست سالیانه ایران آزاد بود که به میزبانی سازمان مجاهدین خلق و شاخه سیاسی آن یعنی شورای ملی مقاومت برگزار شد.» منافقین پیش از برگزاری مراسم، مدعی شده بودند این نشست، نمایانگر اراده ملت ایران است و صدها پیام حمایت از این گروه از داخل ایران واصل شده است.» نویسنده در ادامه به تعارض واقعیت موجود با ادعاهای منافقین اشاره کرده و نوشته است، با این حال، سیل هشتگی «ایران از مجاهدین خلق متنفر است» در توئیتر به راه افتاد که «این امر می‌تواند پیام متفاوتی (از ادعای منافقین) را برساند.» همراه متن مذکور، تصویر یکی از پیام‌های توئیتری با همین هشتگ ترسیم شده که در آن نوشته شده است: «پیش از داعش هم داعش وجود داشت که مجاهدین خلقش می‌خواندند.»
2ـ عاقبت شخصی که خبر مرگ البغدادی را اعلام کرد
یک منبع محلی در استان نینوا به شبکه تلویزیونی «سومریه نیوز» عراق گفت: داعش شخصی به نام «ابوقتیبه» را که از نزدیکان ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش محسوب می‌شد،‌ به دلیل اشاره‌اش به مرگ البغدادی در خطبه نماز جمعه در یکی از مساجد شهر تلعفر، به تلاش برای ایجاد فتنه داخلی متهم کرد. این منبع محلی که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره افزود: داعش تنها چند ساعت پس از بازداشت ابوقتیبه، وی را اعدام کرد و ابوقتیبه در مرکز شهر تلعفر و در جمع ده‌ها داعشی در آتش سوزانده شد. در پی این اعدام، پرسش‌های بسیاری درباره تحولات داخلی داعش و سکوت این گروه تروریستی نسبت به انتشار خبر مرگ البغدادی از سوی ابوقتیبه و سپس بازداشت و اعدام وی مطرح شد. گفتنی است؛ پس از حمله موشکی سپاه به مقرّ این گروه در دیرالزور و پیشروی‌های نیروهای عراقی و سوری خبرها حاکی از فروپاشی این گروه است.
3ـ وزیر خارجه آمریکا برکنار می‌شود
پایگاه «دبکا فایل» به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد: تیلرسون در دوران حضور خود در وزارت خارجه ایالات متحده، نتوانسته است آن‌گونه که باید کارکرد خود را به نمایش بگذارد؛ بر همین اساس دونالد ترامپ در نظر دارد وی را برکنار و نیکی هیلی را به جای رکس تیلرسون در این سمت منصوب کند. همچنین برخی از منابع مدعی شده‌اند رکس تیلرسون نتوانسته است روابط کاری درخوری را با کارشناسان حرفه‌ای وزارت خارجه برقرار کند. این منابع افزوده‌اند، خالی‌بودن بسیاری از پُست‌های کلیدی وزارت خارجه از عوامل دیگری است که موجب ایجاد شکاف در روند تصمیم‌گیری در این وزارت‌خانه شده است.
4ـ کشف صدها دستگاه بی‌سیم و تجهیزات شنود
اطلاعات سپاه تهران موفق شد صدها دستگاه بی‌سیم سازمانی، تجهیزات شنود و استراق سمع را در شمال تهران کشف و ضبط کند. یک منبع آگاه با تأیید این خبر، در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: این تجهیزات از یک باند شناسایی و کشف شد که به صورت سازمان‌یافته، این تجهیزات را می‌فروختند. وی ادامه داد: به دنبال پیگیری این پرونده، چهار نفر از اعضای اصلی این باند به همت اطلاعات سپاه، شناسایی و دستگیر شدند. به گفته این منبع آگاه، تجهیزات کشف شده از استان‌های مرزی و به صورت قاچاق وارد کشور شده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات