صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۲۵۶۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 13 تیر

بر اساس گزارشی، مرکز حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه در سال 95 با 178 وکیل متخلف برخورد کرده که این رقم نسبت به سال 94 (99 مورد)، 45 درصد افزایش داشته است. همچنین، در سال 95 با  64 کارشناس متخلف برخورد شده که نسبت به سال 94، 87 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، برخورد حفاظت اطلاعات دستگاه قضایی با کارچاق‌کن‌ها، جاعلین، شهود دروغین و دیگر اشخاص مرتبط در سال گذشته 103 مورد بوده که نسبت به سال 94 (101 مورد)، هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سردار سرلشکر صفوی گفت: پس از شکست‌های آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیست‌ها در عراق و سوریه، احتمال ایجاد فتنه جدیدی از سوی همین ائتلاف در منطقه خلیج‌فارس وجود دارد. وی افزود: شکست سعودی‌ها در جنگ یمن برای آل‌سعود تحقیر‌آمیز بود و در نتیجه عربستان سعودی در پی شکست‌های خود و با حمایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها به دنبال تشکیل به اصطلاح ناتوی عربی است.
مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب باید قیمت آب افزایش یابد و به سمت واقعی شدن برود، گفت: ۲۸۹ شهر تنش آبی دارند و با 8/8 درصد کمبود تولید آب روبه‌رو هستیم؛ پس باید مشترکان در این شهرها 8 درصد صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم دوران اوج مصرف آب را سپری کنیم.
نجاح محمدعلی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «من و تو» با اشاره به شکست داعش در عراق، گفت: «جا دارد از جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم، به ویژه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی و مشاورش سردار تقوی که شهید شد.» این روزنامه‌نگار عراقی تأکید کرد: «اگر ایران نبود، ما نمی‌توانستیم داعش را در عراق سرنگون کنیم.»
در نتایج سرشماری استرالیا، جمعیت فارسی‌زبانان این کشور در مقایسه با سال 2011 حدود 70 درصد افزایش یافته است. در سال 2016 نیز، 56 هزار و 313 نفر اعلام کردند که در خانه‌های خود فارسی صحبت می‌کنند، در حالی که این آمار در سرشماری سال 2011 استرالیا، 34 هزار و 561 نفر اعلام شده بود.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به راه‌اندازی رسمی سامانه تدارکات الکترونیکی، گفت: تاکنون ۱۵ هزار کالای ایرانی برای بررسی معاملات و خریدهای دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در این سامانه ثبت شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات