تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۵۱۶

رئيس قوه قضائيه: دولت در 2030 دنبال شريك جرم نباشد

(روزنامه جوان – 1396/03/23 – شماره 5112 – صفحه 2)

رئيس قوه قضائيه اطلاع داشتن دستگاه قضايي از جزئيات سند 2030 را دروغ محض دانست و توصيه كرد: انتظار مي‌رود دولت محترم با خودداري از تبليغات رسانه‌اي و بيان حرفه‌اي مغالطه‌آميز، مسئوليت كار خود را در اين زمينه بر عهده گيرد و به دنبال پيدا كردن شريك جرم نباشد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تسليت شهادت جمعي از هموطنان در جريان حوادث تروريستي اخير در مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) و همچنين آرزوي بهبودي هرچه سريع‌تر براي مصدومان اين حادثه، تصريح كرد: جمهوري اسلامي در طول حيات خود همواره در مقابل حكومت‌هاي سلطه و اذناب منطقه‌اي آنها ايستاده و اجازه نداده است رؤياهاي امريكا و دولت‌هاي دست‌نشانده آن خصوصاً حكام خبيث سعودي در جهت حمايت از تروريست‌ها و اقدام عليه جريان مقاومت در منطقه محقق شود و همين امر هزينه‌هاي سنگيني را بر آنان تحميل كرده است، بنابراين طبيعي است كه دولت‌هاي جنايتكار در پي ضربه زدن به جمهوري اسلامي باشند.

لكه ننگ بر دامان مدعيان حقوق بشر

رئيس قوه قضائيه با اشاره به واكنش كاخ سفيد به حوادث تروريستي تهران، چنين واكنشي را نشان‌دهنده حمايت آشكار امريكا از تروريست‌ها دانست و با بيان اينكه چنين موضع‌گيري‌اي لكه ننگي بر دامان حكومت‌هاي مدعي دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروريسم است، افزود: خوشبختانه امريكا و اذناب منطقه‌اي آن امروز چهره واقعي خود را بيش از گذشته آشكار كردند و مشخص شد كساني كه در كنار يكديگر به حمايت از تروريسم مي‌پردازند و رقص شمشير مي‌كنند، داعش بين‌المللي هستند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه حركت‌هاي كور اخير در تهران فاقد هر گونه ارزش نظامي بود، از تلاش‌هاي تأمين‌كنندگان امنيت كشور قدرداني كرد و گفت: كشورهاي اروپايي كه مدعي‌ترين كشورها به لحاظ امنيتي هستند نيز گاه صحنه اقدامات تروريستي مي‌شوند. ما از فرزندان ملت در وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي قدس سپاه، نيروي انتظامي، دادستان‌ها و قضات سراسر كشور سپاسگزاريم كه با خنثي‌سازي موارد متعدد تهديد عليه امنيت كشور، جان خود را براي امنيت مردم به خطر مي‌اندازند. بر همين اساس همگي بايد پشتيبان اين نيروهاي ارزشمند نظام باشيم كه گاهي در گمنامي كامل تلاش مي‌كنند و بدون هيچ هياهو و تبليغاتي، امنيت كشور را تأمين مي‌كنند، البته متأسفانه گاهي برخي افراد در مقاطع مختلف با رفتار و گفتار خود، اين نيروها را تضعيف مي‌كنند كه لازم است جداً از اين امر اجتناب شود.

رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هشدار مقام معظم رهبري مبني بر مراقبت نسبت به عوض نشدن جاي جلاد و شهيد در تاريخ انقلاب، اظهار كرد: گاه برخي افراد تحليل‌هايي از دهه 60ارائه مي‌كنند كه كاملاً در اين تحليل‌ها جاي ظالم و مظلوم عوض مي‌شود. چنين تحليل‌هايي دقيقاً همانند همان تفكري است كه مي‌گويد ايران به دليل حمايت از تروريسم مستحق حمله تروريستي است، بنابراين از همه اهل فضل و دلسوزان آشنا با تاريخ انقلاب و همه كساني كه در صحنه انقلاب حضور داشته‌اند انتظار مي‌رود اجازه ندهند تاريخ انقلاب اسلامي تحريف شود.

عملكرد برخي دولت‌ها تحريف انقلاب بود

رئيس قوه قضائيه با اشاره به محور ديگر سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در زمينه مسائل فرهنگي، خاطر نشان كرد: انقلاب ما به معنايي يك انقلاب فرهنگي است و بر همين اساس دغدغه‌هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب در برهه‌هاي مختلف به صورت مستمر وجود داشته است. اگر اصل و اساس انقلاب كه تحولات فرهنگي بوده فراموش شود نوعي تحريف انقلاب رخ داده است. متأسفانه در برخي دوره‌ها دولت‌هايي بر سركار آمدند كه عملكردشان موجب اين تحريف مي‌شد. اين دولت‌ها از جريان‌هاي روشنفكري بيمار حمايت مي‌كردند. ما مشكلي با روشنفكري واقعي نداريم اما متأسفانه آن نوع روشنفكري بيمار، پرچمدار هر نوع تفكر مغاير با ارزش‌هاي انقلاب بود، البته گاهي پسوند ديني هم براي آن مي‌آوردند در حالي‌كه عملكرد آنها نشان مي‌داد از شديدترين نوع سكولاريسم دفاع مي‌كنند.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي طبق قانون اساسي، نظامي است مبتني بر توحيد و اجتهاد مستمر افزود: متأسفانه مدعيان روشنفكري در آن سال‌ها با ولايت فقيه، تصورات ارزشي امام و همچنين بنيان‌هاي مسلم فرهنگي و مظاهر تدين مقابله مي‌كردند. رئيس قوه قضائيه با اشاره به وظيفه دولت در قانون اساسي مبني بر حمايت از ارزش‌هاي اخلاقي و مبارزه با مظاهر فساد و تباهي و همچنين لزوم تقنين قوانين بر مبناي شريعت تأكيد كرد: آحاد مردم، مسئولان و دلسوزان نظام بايد توجه داشته باشند كه خط ارزش‌هاي اصيل انقلاب و فرهنگ انقلابي اسلامي به دست فراموشي سپرده نشود.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني همچنين تعبير « آتش به اختيار‌» در سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجويان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين تعبير براي جوانان مؤمن بسيار پرمعناست. آتش به اختيار در عرصه فرهنگي يعني دلسوزان انقلاب خصوصاً جوانان نبايد به دليل كم‌كاري احتمالي برخي مسئولان، كارهاي فرهنگي را بر زمين بگذارند بلكه بايد همانند مجاهدين در مقابل قاعدين، در صف اول جهاد انقلابي حضور داشته باشند و در مسير تحقق اهداف فرهنگي انقلاب و ارزش‌هاي آن بكوشند. رئيس قوه قضائيه در عين حال تأكيد كرد: اجراي فرمان آتش به اختيار، متوقف بر تشخيص درست موضوعات و فهم صحيح مسائل است.

اطلاع قوه قضائيه از جزئيات 2030 دروغ محض است

آيت‌الله آملي‌‌لاريجاني در ادامه با اشاره‌اي گذرا به برخي ايرادات حقوقي حاكم بر روند تصميم‌گيري پيرامون سند 2030 از سوي دولت از جمله تأكيد بر تحقق كامل مفاد آن در كنار اجراي سند تحول آموزش از يك سو و ناسازگاري سند تحول آموزش با آن از سوي ديگر، بر لزوم نصب‌العين قرار دادن تذكرات رهبر انقلاب از جمله در حوزه فرهنگي تأكيد كرد و گفت: فرمايش رهبر انقلاب، تأكيد بر استقلال هويت فرهنگي كشور است. وي همچنين با انتقاد از طرح پاره‌اي ادعاها و انتشار برخي اسناد در شبكه‌هاي اجتماعي منسوب به مسئولان كشور مبني بر اطلاع داشتن همه قوا و دفتر مقام معظم رهبري از مفاد سند 2030 تصريح كرد: گاهي انسان از نحوه بيان و مغالطه در برخي موضوعات تعجب مي‌كند. آنچه در مورد سند 2030 براي قوه قضائيه آن هم استحضاراً و صرفاً جهت اطلاع ارسال شد، مصوبه هيئت وزيران مبني بر تشكيل كارگروه ملي آموزش 2030 پس از امضاي اين سند بود و بر اين اساس قوه قضائيه هيچ دخالت و اطلاعي پيرامون جزئيات و محتواي اين سند نداشته است.

رئيس قوه قضائيه اطلاع داشتن دستگاه قضايي از جزئيات اين سند لااقل به استناد آنچه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده‌اند را دروغ محض دانست و توصيه كرد: انتظار مي‌رود دولت محترم با خودداري از تبليغات رسانه‌اي و بيان حرفه‌اي مغالطه‌آميز، مسئوليت كار خود را در اين زمينه بر عهده گيرد و به دنبال پيدا كردن شريك جرم نباشد. اميدواريم با تأكيدات رهبر معظم انقلاب نيز همه دستگاه‌هاي مسئول، فارغ از بررسي دقيق و جدي مفاد مرتبط با سند 2030 مسيري را كه رهبر معظم انقلاب ترسيم كرده‌اند، دنبال كنند و مسئولان نيز در فضايي كه نياز به وحدت و همدلي دارد، از طرح برخي ادعاها كه موجب اختلاف و مقابله ميان قوا مي‌شود، پرهيز كنند.

http://www.Javann.ir/856577

ش.د9600815

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات