تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۱۴

محمدرضا باهنر: جاي روحاني بودم، باهنر را معاون اول نمي‌كردم

(روزنامه شرق - 1396/04/22 - شماره 2910 - صفحه 2)

ايرنا: محمدرضا باهنر، دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري، درخصوص اخباري مبني‌بر حضورش در کابينه دوازدهم گفت: اگر بنده جاي روحاني بودم، حتما باهنر را به‌عنوان معاون اول انتخاب نمي‌کردم.

با اشاره به اينكه اقدامات دولت يازدهم را تأييد کرده و مي‌کنم و اميدوارم در پاسخ‌گويي به مطالبات مردم دولت دوازدهم هم موفق شود، افزود: «اگرچه اختلاف‌نظرهايي ممکن است وجود داشته باشد و قطعا روحاني نمي‌تواند بنده را با اين اختلاف‌نظرها به‌عنوان معاون اول انتخاب کند».

باهنر با بيان اينکه بايد دولت مستقر را در حل مشکلات مردم کمک کرد، افزود: «در حل مشکلات از جمله حاشيه‌نشيني، تمام مسئولان بايد به دولت کمک کنند».

باهنر با اشاره به اينكه سياست‌هاي کلي مي‌توانند به تأخير بيفتند، اما مجمع فعلي تا آن زمان مي‌تواند به کار خود ادامه دهد، افزود: «شايد بحث روي رياست مجمع است. يکي از بزرگان براي رياست مجمع مطرح بود که کسالتي پيدا کردند؛ شايد دلايل اينها باشد».

باهنر ادامه داد: هيچ‌کسي در اين کشور نمي‌تواند آراي مردم را به رسميت نشناسد و سراغ ندارم کسي گفته باشد روحاني را به‌عنوان رئيس‌جمهوري قبول ندارم.

وي عنوان کرد: کابينه جاي کارآموزي نيست که بخواهد فرد جواني از اين چهار سال، دو سال را مهارت‌آموزي و کارآموزي کند.

باهنر گفت: اينکه سن کابينه کمي کمتر شود، حتما مطلوب است و کابينه بايد مجرب و توانمند باشد.

بنده پيشنهاد مي‌کنم روحاني نام دولت دوازدهم را «تدبير و اقدام» بگذارد.

باهنر در پاسخ به سؤالي درباره طرح ايده «آتش‌بس» از سوي عليرضا زاکاني نيز گفت: «با کمال تأسف بايد بگويم هنوز بعد از انتخابات رگه‌هايي از تندروي، هم در بدنه و هم در سران دو جريان مي‌بينيم، رقابت‌ها بايد زودتر تمام شوند».

او درخصوص قرارداد با توتال هم اظهار كرد: «سعي و تلاش شده است اين قرارداد به نفع ملت ايران بسته شود، اگرچه ممکن است اشکالات ريزي هم داشته باشد. براي رسيدن به رشد هشت‌درصدي مصوبه مجلس و مجمع و الحاقيه مقام معظم رهبري، نيازمند ٣٠٠ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري هستيم و بايد شرکت‌هاي خارجي را وارد کنيم که بازار پيشرفته و توسعه‌يافته‌اي داشته باشيم».

او درخصوص پيشنهاد جليلي مبني‌بر تشکيل دولت سايه با تأکيد بر اينکه در صورت تشکيل در اين دولت نخواهم بود، اظهار كرد: «ملزوماتي وجود دارد که دولت در سايه تشکيل شود و به سمت تخريب دولت مستقر نرود و اگر قرار باشد چنين دولتي تشکيل شود، من در چنين تشکيلاتي نخواهم بود».

باهنر ادامه داد: «اعضاي دولت در سايه نه به رئيس خود متعهد خواهند بود و نه رئيس دولت به آنها تعهدي خواهد داشت. مگر اينکه جمنا بخواهد حزب باشد، اما آنچه شنيده‌ام گفته‌اند مي‌خواهيم احزاب اصولگرا را با هم هماهنگ کنيم».

باهنر افزود: «از آن‌سو هم رئيس‌جمهوري بايد در صحبت‌هايشان دقت داشته باشند. آقاي اژه‌اي از قضات شجاع و قوي هستند، اما طرح مقوله بني‌صدر در نماز جمعه کار دقيقي نيست».

وي ادامه داد: «عده‌اي در جريان‌هاي انتخاباتي علاقه‌مند بودند جاي داستان جلاد و شهيد را عوض کنند و اين تندکردن فضاست. کساني که در کرسي قدرت مي‌نشينند بايد به مطالبات مردم جواب دهند و طرف مقابل با ١٦ ميليون رأي ناظر مشفقي براي دولت باشد و در آنجا که احساس مي‌شود دولت به حاشيه مي‌رود، آن را نقد و کمک کنند».

http://www.sharghdaily.ir/News/135999

ش.د9601407

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات