صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۶۱

از سرخوردگی اصلاح‌طلبان تا جمع شدن بساط داعش

1ـ سرخوردگی اصلاح‌طلبان از چینش کابینه روحانی
محمود صادقی، از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چه انتظاری باید از کابینه پیشنهادی حسن روحانی برای دولت دوازدهم داشت، گفت: اکنون در هر جمعی که بدنه سیاسی و اجتماعی و توده‌های مردم را شامل می‌شود، حضور پیدا می‌کنم، می‌بینم مردم قدری دچار شوک شده‌اند و احساس سرخوردگی در آنها مشهود است. انتظار داریم در بازنگری که آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم انجام می‌دهند، مجدد به گزینه‌های اصلی برگردند. میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز درباره نظر اصلاح‌طلبان در زمینه کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی تصریح کرد:‌ انتظار اصلاح‌طلبان این بود که دولت دوازدهم اصلاح‌طلب‌تر از دولت یازدهم باشد. همچنین ما انتظار داشتیم دولت دوازدهم جوان‌تر باشد و زنان نیز در جمع وزرای معرفی شده، حضور داشته باشند. عضو مرکزیت حزب مشارکت گفت: کابینه دوازدهم سرخوردگی ایجاد خواهد کرد. علی تاجرنیا از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم هم ضمن اعلام نارضایتی اصلاح‌طلبان از چینش کابینه، گفت: مثل اینکه قرار نیست تغییر ویژه و خاصی در اعضای کابینه ایجاد شود.

2ـ بساط داعش را جمع می‌کنیم

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» که به منظور بررسی تحولات منطقه، شکست‌های تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق و نیز تشریح توانمندی‌های دفاعی کشور در جهت مقابله با تهدیدات فرارو پخش شد، با صلابت اعلام کرد: «وقتی که رژیم صهیونیستی سردار شهید ‌الله‌دادی و جوانان حزب‌الله را به شهادت رساند، گفتیم انتقام می‌گیریم و چند روز بعد انتقام گرفتیم؛ وقتی به مجلس حمله کردند ضربه سنگینی به آنها وارد کردیم و امروز هم اعلام می‌کنیم بساط داعشی‌ها را جمع خواهیم کرد و ضربت شمشیر ما بیشتر و سخت‌تر بر آنها وارد خواهد شد.» جانشین فرمانده سپاه گفت: «عملیات‌هایی که پس از این انجام می‌شود به نام این شهید (محسن حججی) است و ما به هر نوع اقدامی پاسخی بسیار سخت خواهیم داد؛ داعشی‌ها می‌دانند که پس از حادثه مجلس، چه تعداد از نیروهای‌شان به دست نیروهای اطلاعاتی ما منهدم یا دستگیر شدند.»

3ـ بارزانی: آمریکا تضمین بدهد، همه‌پرسی را عقب می‌اندازیم
آمریکا از مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق خواست همه‌پرسی استقلال این منطقه را که قرار است 25 سپتامبر (سوم مهر ماه) برگزار شود، به تعویق بیندازد. در این راستا مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس تلفنی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به وی اعلام کرد اگر دولت آمریکا تضمین بدهید حقوق مردم کرد حفظ خواهد شد، حاضر خواهد بود این همه‌پرسی را به تعویق بیندازد. گفتنی است، آمریکایی‌ها در یک بازی دوگانه، پیشتر در برابر کردها، همواره زمان برگزاری همه‌پرسی را نامناسب می‌دانند. در ضمن شمار زیادی از روشنفکران و احزاب اقلیم کردستان عراق معتقدند رهبران اقلیم به یک بازی خطرناک دست زده‌اند که مردم اقلیم را با بحران‌های بسیار بزرگی روبه‌رو خواهد کرد.

4ـ ۵۵۵ هزار کانال فارسی‌زبان در تلگرام

مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور گفت: براساس آمارهای مرکز ملی فضای مجازی، تعداد کانال‌های عمومی فارسی‌زبان تلگرام امروز از مرز ۵۵۵ هزار کانال گذشته است و مطالب منتشر شده در این کانال‌ها نیز رکورد انتشار یک میلیارد مطلب را شکسته و به عدد ۱/۱ میلیارد نزدیک شده است. گفتنی است، مطالب کانال‌های تلگرام ۸۸ درصد به صورت تولید جدید و ۱۲ درصد آن بازنشر کانال‌های دیگر بوده است. مجموع تعداد اعضای کانال‌ها نزدیک به ۷۲۰ میلیون است که با توجه به اعلام تلگرام درباره وجود ۴۰ میلیون اکانت از کاربران ایرانی، هر کاربر به طور متوسط در ۱۸ کانال عضو است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات