صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۲۱

اخبار ویژه روزنامه های 23 مرداد1396

کیهان

9 ماه پس از سرشماری آمار بیکاری گُم شده است؟
روزنامه همشهری در گزارشی نوشت: با گذشت 9 ماه از اتمام سرشماری 95 هنوز جزئیات این آمارگیری منتشر نشده است. این سرشماری اوایل مهرماه  انجام شد.
مرحله الکترونیکی و حضوری آن به پایان رسید اما هنوز جزئیات کامل نتایج آن از جمله آمار اشتغال منتشر نشده است. با توجه به اینکه در سرشماری اخیر مرکز آمار، سوالات جامع‌تری تدارک دیده بود انتظار می‌رفت در حوزه‌های مختلف به ویژه در مورد مسائلی مانند اشتغال و وضعیت مسکن اطلاعات دقیق‌تری کسب شود همچنین از سوی دیگر انتظار می‌رفت با الکترونیکی شدن سرشماری، جمع‌بندی اطلاعات نیز با سرعت بیشتری انجام شود.


نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به این دلیل اهمیت زیادی پیدا کرده است که به واسطه سوالات طرح شده در آن، افراد باید به صورت دقیق و جزئی‌تر اطلاعات مورد درخواست را ارائه می‌دادند که عملا می‌توانست منجر به بروز اصلاحات اساسی در نمونه پایه آمارگیری‌های قبلی شود. اواخر اسفند سال گذشته مرکز آمار ایران گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را منتشر کرده است که فقط قسمت‌هایی از اطلاعات کلی مربوط به برخی از حوزه‌ها را منعکس کرده است با وجود این اطلاعات قبلی را با چالش‌های زیادی مواجه کرد اما در این میان از برخی حوزه‌ها، مانند حوزه اشتغال، با وجود جمع‌آوری اطلاعات، هیچ‌گونه آماری منتشر نشد.

این در حالی است که مثلا با انتشار یک بخش جزئی از وضعیت بازار مسکن کشور مبنی بر اینکه تعداد خانه‌های خالی به حدود 2 میلیون و 700 هزار واحد رسیده، سیاستگذاری‌ها و اظهارنظرهای کارشناسی در این حوزه با چالش جدی مواجه شد. بر این اساس، می‌توان استنباط کرد کیفیت اطلاعات کسب شده از طریق سرشماری اخیر به گونه‌ای است که می‌تواند مبنای بسیاری از سیاستگذاری‌های حاکمیتی قرار بگیرد و همین مسئله غیبت جزئیات نتایج این سرشماری را غیرموجه‌تر می‌کند.
یادآور می‌شود طبق برخی گزارش‌ها، بیکاری در سال گذشته تشدید شده است.



مدیرانی که تطمیع می‌کنند /نمایندگانی که باج می‌خواهند
محافل حامی دولت می‌گویند برخی نمایندگان فراکسیون امید، برای دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، از دولت باج و امتیاز می‌خواهند.


کانال تلگرامی روزنامه سلام نوشت: یکی از نمایندگان فراکسیون امید که در هیئت رئیسه مجلس هم عضو است از علی ربیعی برای رای اعتماد درخواست کرده است که 5 نفر از بستگانش در هیئت‌مدیره شرکت‌های بزرگ شستا منصوب شوند که بعد از مخالفت ربیعی با این درخواست نامعقول این نماینده عضو فراکسیون امید،  وزیر کار را تهدید کرده است که جو رسانه‌ای بر علیه‌اش به راه خواهد انداخت.


در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود خبر داد: تعدادی از وزرای دولت یازدهم که از کارآمدترین هستند وکارنامه‌های درخشانی دارند،   به دلیل توقعات بیجا و فشارهای سیاسی زیادی که به آنها وارد شد تمایلی به ادامه کار در دولت دوازدهم نداشتند و صرفا با اصرار شخص رئیس‌جمهور و عده‌ای از صاحبنظران دلسوز حاضر شدند در دولت دوازدهم نیز باشند. در نقطه مقابل، بعضی از وزرای دولت یازدهم که عملکرد قابل قبولی نداشتند علاقه شدیدی به ماندن در دولت نشان می‌دهند و حتی برای اینکه بتوانند در دولت دوازدهم حضور داشته باشند، به نمایندگان مجلس وعده‌هائی داده‌اند و می‌دهند.

همین روحیه باج‌دهی است که عده‌ای از نمایندگان مجلس را به باج‌خواهی تشویق کرده و موجب شده رأی و نظر خود را با میزان امتیازاتی که می‌گیرند منطبق کنند. این روش غلط و بسیار مضر مربوط به همه نمایندگان نیست.


این روزنامه می‌افزاید: چه بسا یک وزیر که اهل باج‌دهی نیست صرفا به خاطر همین امتیاز مثبتی که دارد نتواند رأی بیاورد و چه بسا کسانی که واجد صلاحیت‌های لازم برای تصدی وزارت نیستند به دلیل امتیازدهی در مسند وزارت قرار گیرند و امکانات و فرصت‌های متعلق به کشور و مردم را به تباهی بکشند و یا حداقل معطل نمایند.


از سوی دیگر بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌وگو با «انتخاب» گفت: در مورد اسناد منتشره اخیر در مورد لابی‌گری یکی از وزرا خاطر نشان کرد: اگر این کمک‌های مالی و وام‌ها در زمان دیگری انجام می‌شد، کار خوبی بود، چرا که نمایندگان ارباب رجوع دارند و می‌بایست به آنها کمک کنند، اما اینکه الان و در بحبوحه بررسی کابینه و رای اعتماد، این اتفاق می‌افتد، شبهه پیش می‌آید.



حضرتی: قطعا به 3 وزیر رای اعتماد نمی‌دهیم
عضو فراکسیون امید در مجلس گفت حداقل به 3 وزیر پیشنهادی روحانی رای نمی‌دهیم.
الیاس حضرتی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: عدم استفاده از افراد شاخص اصلاح‌طلبی که در حال حاضر مفقودالاثر شده‌اند و معلوم نیست کجا هستند، از جمله ضعف‌های بزرگ کابینه است. با این حال، در مجموع و در کل کابینه بدی نیست؛ هر چند باید افراد بهتری برای آن انتخاب می‌شد.


حضرتی با ‌اشاره به انتخاب افراد کابینه نیز گفت: هنوز کمی زود است که مصداقی درباره افراد صحبت شود؛ اما از حق هم نباید گذشت، افرادی که انتخاب شده‌اند، گاه در حد و اندازه جایگاهی که قرار است آن را صاحب شوند، نیستند؛ برای نمونه، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کشور، حوزه آموزش و به ویژه آموزش و پرورش است.


ورود افرادی که درحد و اندازه وزارت آموزش و  پرورش نیستند و همچنین عدم معرفی وزیر علوم جزو نقاط ضعف کابینه است.
وی درباره رأی‌آوری افراد کابینه گفت: قطعا چند نفری از وزرای پیشنهادی نمی‌توانند رأی اعتماد بگیرند. نمی‌خواهم مصداقی بگویم چه کسانی هستند، ولی برخی افراد کابینه ـ که دست کم سه تن از آنها را می‌شناسم ـ حتما رأی نخواهند آورد و روحانی باید از هم اکنون به فکر جایگزینی آنها باشد.



اصلاح‌طلبان دلواپس کابینه شدند
نشریات اصلاح‌طلب با وجود افزایش سهم در کابینه دوازدهم، همچنان ابراز طلبکاری و ناخرسندی می‌کنند.


روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «دلواپسی بزرگ برای کابینه دوازدهم» نوشت: اعلام اسامی کابینه دوازدهم واکنش‌های مختلفی را ایجاد کرد که اغلب منفی بود. واکنش‌هایی که بخشی از آن به عدم شناخت برخی رای‌دهندگان از مشی و روش روحانی برمی‌گردد. بخشی از آن ناشی از عدم تجانس بین وعده‌های رئیس‌جمهور، به عنوان مثال در موضوع استفاده از زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی است، بخشی از این واکنش‌ها هم به علت عدم توجه کافی روحانی به حامیان سیاسی‌اش می‌تواند باشد. اما شاید بتوان گفت دلواپسی بزرگ برای کابینه‌ای که روحانی برای دولت دوازدهم برگزیده است نه عدم جسارت کافی در این کابینه است، نه در عدم حضور اقلیت‌ها و زنان و نه در سهم نه چندان زیاد اصلاح‌طلبان حامی روحانی.


دغدغه و دلواپسی اساسی برای کابینه دوازدهم هیچ‌کدام از این موارد نیست. از انتخاب‌های حسن روحانی غمگین، متعجب و دلواپسیم به این دلیل که آن چه روحانی وعده‌اش را به مردم داده است بسیار بعید است که با چنین کابینه‌ای محقق شود. روحانی وعده فضایی باز در عرصه فرهنگ و هنر را داده بود، آیا انتخاب چهره‌ای که مهم‌ترین خصلت و ویژگی‌اش کوتاه آمدن در برابر فشارهای بیرونی است دولت را در تحقق این امر یاری می‌کند، وعده روحانی در حوزه سیاسی زدودن نگاه امنیتی بوده است، آیا برگزیدن چهره‌ای برای وزارت کشور که در روزهای انتخابات شاهد جدال آشکار او با منتخب اکثریت بودیم باعث کاهش نگاه امنیتی در حوزه سیاسی خواهد شد؟


آیا برگزیدن فردی برای وزارت ارتباطات که در کارنامه خود درگذشته حضور در نهادی را تجربه کرده است که بخشی از جامعه تصویری ناخوشایند از آن را در ذهن دارد اقدامی منطقی و در راستای برنامه‌های اعلامی رئیس دولت دوازدهم بوده است؟


آیا برای وزارت آموزش و پرورش فردی که مقبول جامعه فرهنگیان باشد وجود نداشت و حتما می‌بایست این قشر مهم در جامعه را با انتخابی خنثی و ضعیف گلایه‌مند می‌کردیم؟
روزنامه وقایع اتفاقیه هم در یادداشتی با عنوان «در حسرت تغییرات ملموس» نوشت: از ظهر سه‌شنبه که اسامی وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتشر شد در فضای مجازی و در میان حامیان دولت، جوی از نارضایتی، نگرانی و اعتراض پدید آمد. وقتی به اسامی وزرای پیشنهادی نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد کابینه معرفی شده نسبت به دوره قبل افت فاحشی نکرده اما نارضایتی به طرز عجیبی زیاد است و شاید این فضا برای حسن روحانی هم تا حدی غافلگیرکننده باشد. به راستی مشکل کابینه پیشنهادی روحانی چیست؟ چرا گروه‌های مختلف حامی روحانی عموما ناراضی هستند؟ برای پاسخ به این سؤال باید کمی به عقب برگردیم.

مرداد ماه 92 مجلس نهم با ترکیبی از اصول‌گرایان تندرو سرکار بود. در آن مقطع قابل درک بود که هر وزیری نمی‌تواند رأی اعتماد بگیرد در نتیجه انتظارات حامیان دولت زیاد نبوده و هسته مرکزی حامیان دولت با ترکیب پیشنهادی رئیس‌جمهوری، همراهی کردند و از همانجا تصمیم گرفتند تلاش کنند ترکیب مجلس دهم تغییر کرده و مجلسی همسو با دولت تشکیل شود.
تغییر ترکیب مجلس از یکسو و رأی 24 میلیونی اردیبهشت ماه 96 به حسن روحانی از سوی دیگر، باعث شد انتظارات از کابینه دوم روحانی افزایش پیدا کند. درعین حال انتقاد حسن روحانی از افرادی که گیوه ورنکشیده بودند و همزمان وعده‌های اسحاق جهانگیری برای توجه بیشتر به زنان، جوانان و اقوام باعث شد حامیان دولت، خواب و خیال‌های زیادی در ذهن بپرورانند.


به عنوان مثال، افرادی که در ایام تبلیغات با یادآوری تغییرات ملموس از روحانی حمایت می‌کردند انتظار داشتند در چهار سال دوم، تغییرات بیشتری را ببینند. این تغییرات می‌توانست جلوه‌ها و نمودهای مختلفی داشته باشد اما اتفاقی که ظهر سه‌شنبه رخ داد این بود که مشاهده وزیران جدید پیشنهادی هیچ دلگرمی خاصی در هواداران ایجاد نکرد و هیچ ذوق و شوق و امیدی برنینگیخت.


کابینه جدید در کنار حضور وزرای افتخارآفرینی چون ظریف و زنگنه در عمل هیچ حرف تازه و جدیدی نداشت.
به عنوان مثال در ترکیب وزیران پیشنهادی نام هیچ زنی دیده نمی‌شود، هیچ جوان اصلاح‌طلبی وجود ندارد، همچنان اثری از اهل سنت و اقوام نیست و رد و نشانی از چهره‌های محبوب اصلاح‌طلب هم دیده نمی‌شود. اگر خلاصه بخواهم بگویم برای بدنه ستادی حامی دولت، مجموعه کابینه پیشنهادی هیچ جذابیتی نداشته و هیچ دلخوشی، دلگرمی و رضایتی ایجاد نکرد تا با افتخار بگویند ما اثر رأی خود را به صورت ملموس مشاهده کردیم.

به این اتفاقات اضافه کنید زمزمه کنار گذاشته شدن سه نفر از معاونان رئیس‌جمهوری با گرایش اصلاح‌طلبی و همزمان، طرح شایعاتی درباره سوابق امنیتی یکی از وزرای معرفی شده و در نهایت مجموعه‌ای از اتفاقات که همگی دست به دست هم داد تا کابینه جدید به مذاق حامیان روحانی خوش نیاید.
در این میان روزنامه ستاره صبح در گزارشی با عنوان «کابینه پرمنتقد و کم‌طرفدار» نوشت: نقطه قوت چشمگیری از نگاه منتقدان در کابینه دیده نمی‌شود. همان گونه که انتظار می‌رفت، معرفی لیست وزرای پیشنهادی به مجلس، نه‌تنها به حرف و حدیث‌ها در این ارتباط پایان نداد، بلکه بر حجم آن‌ها نیز افزود. از شامگاه سه‌شنبه تاکنون، فضای مجازی مملو از پیام‌هایی است که رئیس‌جمهور را به خاطر ترکیب کابینه دوازدهم نکوهش می‌کند. عده‌ای بالا رفتن میانگین سنی دولت را بهانه‌ای برای انتقاد یافته‌اند و عده‌ای دیگر عدم حضور زنان در میان وزرای پیشنهادی را دلیل رویگردانی خود از روحانی عنوان می‌کنند. انتقادها از کابینه پیشنهادی به صفحه نخست روزنامه‌ها نیز راه یافت. عدم تغییر ملموس در ترکیب هیئت دولت و همچنین سن بالای برخی از وزرای پیشنهادی از جمله مواردی است که در اکثر روزنامه‌ها به آن پرداخته شده است.

با این وجود عده‌ای نیز هستند که معتقدند باید به این افراد فرصت داد و دید در میدان عمل چگونه ظاهر می‌شوند و بهتر است حامیان روحانی قصاص قبل از جنایت نکنند. با این وجود این امر غیرقابل کتمان است که حامیان انتخاباتی روحانی و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان به دیده تردید به لیست وزرای پیشنهادی می‌نگرند و نسبت به 4 سال آینده نگرانی‌های جدی دارند.


خراسان

ضرب الاجل کابینه برای استفاده از آب خاکستری
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت به تعدادی از اعضای کابینه، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این دستور، به اصلاح مقررات ملی ساختمان در زمینه طراحی و اجرای تاسیسات بازچرخانی آب خاکستری (فاضلاب تولید شده در خانه به جز فضولات انسانی) و دفع بهداشتی فاضلاب و همچنین استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و مدیریت بهینه آب اقدام و شرایط لازم را جهت اجرای آن فراهم کند.


مجوزهای دولت برای خرید خودرو به چند عدد رسید؟
بررسی ها نشان می دهد دولت یازدهم پیش از اتمام فعالیت رسمی خود، مصوبات متعددی را در هفته های اخیر برای مجاز دانستن خرید خودرو از سوی دستگاه های مختلف اجرایی و حکومتی صادر کرده است و بر اساس آن، سازمان برنامه و بودجه مجوز خرید 24 سواری، وزارت راه و شهرسازی مجوز خرید 190 دستگاه سواری، وزارت خارجه مجوز خرید 32 خودرو، مرکز امور شوراهای حل اختلاف مجوز خرید 100 خودرو، سازمان ثبت اسناد مجوز خرید چهار خودرو و وزارت نفت مجوز خرید 90 خودرو را دریافت کرده اند.


ایران

دیدار سه سناتور امریکایی با سرکرده منافقین
3 سناتور ارشد جمهوریخواه امریکا با سفر به محل تجمع اعضای گروهک تروریستی منافقین در آلبانی، با سرکرده این گروهک دیدار کردند. به گزارش فارس، این گروهک تروریستی پس از دیدار روز شنبه اعلام کرده که در این دیدار درباره «راه‌حل‌های پایان دادن به بحران منطقه و تغییر دموکراتیک در ایران» صحبت شد. گفته شده که سه سناتور امریکایی از «انتقال امن» اعضای منافقین از عراق به آلبانی استقبال و برای تروریست‌ها آرزوی موفقیت کردند.

طبق بیانیه این گروهک تروریستی، مریم رجوی از «مواضع قاطع» قانونگذاران امریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های جدید علیه ایران استقبال کرد. رئیس این هیأت اعزامی امریکایی به آلبانی برعهده «رُی بلانت» نایب‌ رئیس کنفرانس جمهوریخواهان در سنا بود. «جان کورنین» دبیر اجرایی اکثریت جمهوریخواه در سنا و «تام تیلیس» عضو کمیته‌های امور مسلح و برخی دیگر از کمیته‌های سنا است.


دادگاه  غیرعلنی دو نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی
دادگاه سعید نقدی، مدیر کانال تلگرامی هواداران دکتر حسن روحانی  و مجتبی باقری، مدیر کانال هواداران دکتر علوی وزیر اطلاعات روز گذشته در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای متهمان برگزار شد. به گزارش تسنیم، در جلسه بعدی که قرار است  امروز [دوشنبه] برگزار شود، به اتهامات نیما کشوری، مدیر کانال تلگرامی تلخند سیاسی رسیدگی می‌شود. گفتنی است دادگاه دیروز به صورت غیرعلنی برگزار شد. در همین ارتباط علی احمدنیا، مدیر کانال تلگرامی و سایت اصلاحات نیوز نیز شامگاه شنبه با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

روایت زیباکلام از بازپرسی
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه که روز شنبه در دادگاه فرهنگ و رسانه حاضر شده و با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شد، به خبرآنلاین گفت:  برخورد آقای قاسم‌زاده، بازپرس محترم با من بسیار خوب بود. ایشان بیشتر از آن که من را در هیبت یک متهم ببیند در هیبت یک استاد دانشکده حقوق می‎دید و خیلی با احترام با من برخورد کرد، در عین حال در کار خود نیز جدی بود و خیلی سؤالات دقیق و محکم از منظر حقوقی مطرح کرد.

وی افزود: بعد از 3-2 ساعت سؤال و جواب که به صورت کتبی بود به من تفهیم اتهام شد که نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه قوه قضائیه کردم و برای من قرار وثیقه صادر شد.  یکی از دوستان آمد و ضامن شد تا زمان دادگاه بتوانم آزاد باشم.

ادعای دستگیری یک عامل انتحاری ایرانی در افغانستان
مسئولان امنیتی افغاستان از بازداشت یک عامل حمله انتحاری تبعه ایران در شهرستان خاشرود از توابع ولایت نیمروز خبر دادند. به گزارش عصر ایران به نقل از آناتولی، «جیلانی ابوبکر»، ‌ فرمانده پلیس ولایت نیمروز در غرب افغانستان به رسانه‌ها اعلام کرده یک ایرانی که قصد حمله انتحاری در شهرستان خاشرود این ولایت داشته، دستگیر شده است.

فرمانده پلیس نیمروز همچنین اظهار داشته است: او پنج روز پیش زمانی دستگیر شد که یک گروه شورشی به پاسگاه مرزی در منطقه خیرآباد خاشرود حمله کرده بودند. سه عضو این گروه در درگیری با پلیس کشته شدند، اما فرد مذکور در بازجویی پلیس گفته که یکی از کشته شدگان نیز پسر عمویش و شهروند ایران بوده است.


آرمان

دولت از تفکیک وزارتخانه‌ها منصرف نشد

در حالی برخی مقامات مسئول اعلام کرده‌اند که ظاهرا دولت از تفکیک وزارتخانه‌ها منصرف شده که در این رابطه رئیس سازمان اداری و استخدامی عنوان می‌کند که دولت تصمیمی در این‌باره نگرفته و منصرف نشده است. چندی پیش بود که دولت لایحه تفکیک سه وزارتخانه و یک سازمان را به مجلس تقدیم کرد. بر این اساس قرار بود تا وزارت راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین ورزش و جوانان از یکدیگر تفکیک شوند.

اما بعد از چندی بحث و بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی و انتظاراتی که برای به نتیجه رسیدن این موضوع وجود داشت، امروز رئیس اتاق تهران در اظهارات خود اعلام کرده که با وجود پیگیری‌های انجام شده دولت از این کار منصرف شده است. این در حالی است که پیگیری موضوع از انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی با این توضیح همراه شد که دولت تصمیمی در این رابطه نگرفته و لایحه‌ای را از مجلس پس نگرفت به عبارتی دولت از این موضوع منصرف نشده است. با این توضیحات انصاری به نظر می‌رسد که گرچه دولت بر پیشنهاد خود برای تفکیک وزارتخانه‌ها پایبند بود اما احتمالا این موضوع در مجلس به نتیجه نرسیده باشد.

 

ارزیابی مثبت مطهری از کابینه معرفی شده

نایب رئیس مجلس کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه این کابینه بتواند وعده‌های رئیس‌جمهوری را محقق کند، بستگی به مدیریت رئیس‌جمهور دارد. علی مطهری در ارزیابی از کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم اعلام کرد: این کابینه در مجموع خوب است، ولی در ‌نهایت بستگی به نظر نمایندگان دارد که به کجا برسد. او ادامه داد: اینکه این کابینه بتواند وعده‌های رئیس‌جمهوری را محقق کند، بستگی به مدیریت رئیس‌جمهور دارد. عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: اگر ایشان اراده‌ای برای عمل به وعده‌ها داشته باشد، ‌این اتفاق می‌افتد.

وزرا نقش درجه دوم را دارند، این آقای رئیس‌جمهور است که توان عمل به وعده‌هایش با همین کابینه را دارد. نایب رئیس مجلس درمورد میزان رأی اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: ممکن است دو نفر نتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

 

برگزاری دادگاه مدیران تلگرامی

وکیل‌ مدافع دو نفر از متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی با بیان اینکه جلسه دادگاه بسیار خوب بود، گفت: به نتیجه دادگاه امیدواریم. سیدعلی مجتهدزاده وکیل‌مدافع دو نفر از متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی؛ درباره جلسه روز یکشنبه دادگاه گفت: جلسه دادگاه بسیار خوب بود و قاضی صلواتی برخورد بسیار خوبی داشتند و ما به نتیجه آن امیدوار هستیم. به گزارش نامه نیوز، وی خاطرنشان کرد: هر 6 متهم در جلسه دادگاه حضور داشتند و ما بخشی از دفاعیات خود را ارائه دادیم و رسیدگی ادامه دارد.

گفتنی است مجتهدزاده، شنبه گذشته از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 22 مرداد ماه خبر داده بود. وی با بیان اینکه 6 متهم این پرونده بجز یک نفر از آنها که در بازداشت بسر می‌برد، با قرار وثیقه آزاد هستند، افزود: جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

 

نامه 167 نماینده به رئیس جمهور

167 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروزطی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار ارسال اطلاعات دقیق از وضعیت مالی وزیران پیشنهادی و فعالیت‌های اقتصادی خود و فرزندانشان به‌صورت محرمانه به مجلس شدند. در این نامه آمده است: از جنابعالی درخواست می‌شود که وزرای محترم معرفی شده به مجلس شورای اسلامی تکلیف بفرمایید اطلاعات دقیقی از وضعیت مالی و فعالیت اقتصادی خود، همسر و فرزندانشان به ویژه فعالیت‌هایی که در زمینه تعارض منافع بین فعالیت در بخش خصوصی و موقعیت و اختیارات حاکمیتی فراهم می‌کنند را طی جدولی به صورت محرمانه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهند.

 

امضای طومار در مجلس درباره شهادت حججی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در محکومیت اقدام داعش در به شهادت رساندن شهید مدافع حرم حججی، طوماری را امضاء کردند. در پی شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی و در محکومیت اقدام داعش، بنری در صحن علنی مجلس قرار داده شده بود که نمایندگان مجلس نیز آن را امضا کردند.

 

 دلیل انصراف کولایی از شهرداری

یک استاد دانشگاه گفت: برای به نمایش گذاشتن انسجام جریان اصلاحات از کاندیداتوری شهرداری تهران انصراف دادم. الهه کولایی با تاکید براینکه هدف من به نمایش گذاشتن انسجام جریان اصلاح‌طلب بود، گفت: ممکن است اختلاف‌نظر وجود داشته باشد، اما مساله اصلی این است که باید تمام تلاش اصلاح‌طلبان صرف پاسخ دادن به مردم و ایجاد رقابت کامل برای انتخاب فردی مناسب باشد. بنابراین در آخرین لحظات انصراف خود را اعلام کردم. کولایی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا کناره‌گیری او سیاسی بوده است یا خیر بیان داشت: برنامه‌هایی که توسط نامزدهای شهرداری ارائه شد در تقابل با یکدیگر نبود و در آن نگاه غیر واقع‌گرایانه وجود نداشت. نگاه کلی بر منافع عمومی شهر حاکم بود بنابراین صرفاً سیاسی تصمیم‌گیری نشده است.

 

علی مونسان، رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی

روز گذشته، طی حکمی از سوی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر کرد و زهرا احمدی‌پور جای خود را به علی‌اصغر مونسان داد. به این ترتیب یک زن از کابینه دولت دوازدهم خارج شد. مونسان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و پیش از این ریاست هیات‌مدیره و مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش را عهده‌دار بوده است.

او سابقه مدیریت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران را در کارنامه دارد و در سال 91 نیز از سوی شهردار تهران به‌عنوان مدیر نمونه معرفی شد. او علاوه بر این سوابق اجرایی دیگری را نیز عهده‌دار بوده است. مدیریت شرکت آتی‌ساز، معاونت اجرایی شرکت هریس و معاونت اجرایی شرکت دی از دیگر سوابق اجرایی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است. مونسان در حوزه‌هایی مانند توسعه زیرساخت و سرمایه‌گذاری توسعه فضاهای فرهنگی تجاربی دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات