صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۸۹

از روایت حجاریان تا انتقادات ذوالنور

1ـ بی‌بی‌سی «ماشین خون‌شویی» است
«علی علیزاده» کارشناس بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های ضدنظام، در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و توئیتر از رسانه دولتی انگلیس و رویکرد دروغ‌پردازانه آن به ‌شدت انتقاد کرد. او در صفحه تلگرام خود نوشت: «بی‌بی‌سی رسانه برتر است. نه چون حقيقت می‌گويد؛ بلكه چون به آخرين فناوری تحريف واقعيت مجهز است و طی قتل‌عام صد هزار يمنی از سوی سعودی با بمب بريتانيا، هر روز از افسانه جنگ نيابتی ايران در يمن گفته است.» وی در تکمیل جمله فوق، این پیام را از طریق توئیتر منتشر کرد: «می‌گوید شیوع وبای یمن نیم میلیون مبتلا و 1975 کشته داشته، اما از نقش بمباران سعودی با بمب‌های بریتانیایی هیچ نمی‌گوید،‌‌ بی‌بی‌سی ماشین خون‌شویی است.» گفتنی است، علی علیزاده به‌ دلیل برخی مواضع منصفانه‌اش هدف رفتارهای خصمانه از جانب نیروهایی در دایره مخالفان نظام قرار گرفته و چندی پیش جمعی از ضد انقلابی‌ها با ارسال نامه‌ای سرگشاده، از گردانندگان بی‌بی‌سی تقاضا کردند دیگر از او به ‌عنوان کارشناس در این شبکه استفاده نشود.

2ـ روایت حجاریان از لابی‌ها در دولت و شهرداری

سعید حجاریان طی مطلبی با عنوان «قدرت به مثابه کالا» به کالایی شدن قدرت انتقاد کرد و نوشت: ما شاهد آن هستیم که برخی از یک سو بعضی از پست‌های سیاسی، مانند وزارت، قضاوت، مدیریت کل، سفارت، ریاست بانک و... را از پیش می‌خرند و از سوی دیگر افراد را در جایگاه‌های مختلف، همچون کالا در تملک خود در می‌آورند. حجاریان درباره دولت دوازدهم گفت: گاه صدایی از منازعات بر سر تصرف منابع ملی به بیرون درز می‌کند؛ در گمانه‌زنی‌ها و فرایند چینش کابینه دوازدهم نیز مشاهده کردیم که یکی از وزرا میان معاونان خود تقسیم کار کرد و به آنان مأموریت داد تا با نمایندگان لابی‌ کنند. وی همچنین به آنچه خرید رأی در انتخاب شهردار تهران می‌خواند، اشاره کرد و گفت: در جریان معرفی گزینه‌های شهرداری تهران نیز بعضی برای کسب منصب چنین تقلایی می‌کنند و می‌خواهند با تعرفه مشخص رأی شورای شهر یا رابطین با اعضا را بخرند.

3ـ معرفی وزرای زن بر اثر فشارها محقق نشد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس در مخالفت با برنامه دولت دوازدهم، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما دولت اولی نیستید، بلکه دولت دوازدهم هستید که در استمرار دولت قبلی است و ای کاش گزارشی از عملکرد دولت یازدهم ارائه می‌کردید تا برنامه دولت دوازدهم در استمرار آن باشد. وی خاطرنشان کرد: اگر یک نفر وزیر جوان را از کابینه برداریم، سن کابینه یک سال افزایش پیدا کرده، در حالی که وعده جوان‌گرایی از جمله وعده‌های رئیس‌جمهور بود. وی همچنین با اشاره به وجود تناقض در سخنان حسن روحانی در مجلس برای دفاع از کابینه اظهار داشت: رئیس‌جمهور گفت در تعیین اعضای کابینه فشاری بر روی من نبوده است، اما اندکی پس از آن گفت سه وزیر زن در نظر گرفته بودم که بر اثر فشارها امکان معرفی آنها محقق نشد.

4ـ هزینه سه میلیون و 275 هزار تومانی در ماه

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، در سال 1395 متوسط «هزینه ناخالص یک خانوار» به 3 میلیون و 275 هزار تومان در ماه رسیده است. این رقم طی یک سال معادل 39 میلیون و 300 هزار تومان است. می‌توان گفت: هزینه اسمی متوسط یک خانوار در سال 1395 نسبت به سال 1394 به میزان 4/11 درصد رشد کرده است. آمارهای ارائه ‌شده نشان می‌دهد، بیشترین سهم را در بین مخارج هزینه‌ای خانوارها، گروه مخارج مسکن (مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها) داشته است. براساس آمارهای بانک مرکزی، 5/35 درصد (بیش از یک‌سوم) هزینه خانوارهای ایرانی در سال 1395 صرف مسکن و هزینه‌های مربوط به انرژی شده، 23 درصد صرف تهیه «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» شده و 6/10 درصد از کل هزینه‌های خانوارها به حمل و نقل اختصاص یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات