صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۹۵

گزارش روز/ دوراهی؛ تسلیم یا مقاومت

«هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه تسلیم شدن [در برابر طرح‌های غربی] است»؛ این عبارت مهم‌ترین جمله‌ای است که بشار اسد در آخرین سخنرانی خود در جمع کارکنان وزارت خارجه سوریه بیان کرده، اما چرا این جمله تا این حد کلیدی و پر اهمیت است[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه تسلیم شدن [در برابر طرح‌های غربی] است»؛ این عبارت مهم‌ترین جمله‌ای است که بشار اسد در آخرین سخنرانی خود در جمع کارکنان وزارت خارجه سوریه بیان کرده، اما چرا این جمله تا این حد کلیدی و پر اهمیت است؟ اگر به اوضاع امروز سوریه نگاهی بیندازیم، شاهد خواهیم بود که پس از سال‌ها جنگ و اقدامات گروه‌های تروریستی ـ تکفیری مورد حمایت کشورهای غربی و مرتجع منطقه شهرهای آن به ویرانه تبدیل شده‌اند، نیروهای جوان و نیروی کار به جای فعالیت‌های اقتصادی اسلحه به دست گرفته، به میدان نبرد با تروریست‌ها رفته‌اند و می‌توان گفت فعالیت‌های اقتصادی به پایین‌ترین حد خود رسیده، اما چرا رئیس‌جمهور این کشور که در چنین شرایطی به سرمی‌برد، اعلام می‌کند هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم است؟ پاسخ این پرسش چندان پیچیده نیست، کافی است به این فکر کنید که اگر اکنون گروه‌های تروریستی و تکفیری بر سوریه مسلط بودند و حکومت تشکیل می‌دادند، کشور سوریه و منطقه با چه بحرانی روبه‌رو بود؟ کافی است ببینید که مردم سوریه فردای کنار رفتن اسد از قدرت، با چه مشکلاتی باید دست و پنجه نرم می‌کردند؟ آیا اساساً کشوری به نام سوریه پس از سقوط دولت قانونی آن باقی می‌ماند؟
 البته جمله رئیس جمهور سوریه، عبارت تازه‌ یا حرف جدیدی نیست، موضوعی است که در تاریخ کشور ما نیز سابقه دارد، شاهان و سیاستمداران ایرانی نیز هر بار که در برابر غرب تسلیم شدند، نتیجه آن را در عزل، کودتا و غارت اموال کشور مشاهد کردند. جمله بشار اسد همان معنا و عبارتی است که پیشتر نیز رهبر معظم انقلاب بیان کرده بودند و با انتقاد از کسانی که به اسم «عقلانیت» می‌گویند «چالش با قدرت‌ها» هزینه دارد، فرمودند: «بله، «چالش» هزینه دارد؛ اما «سازش» هم هزینه‌های گزاف دارد.» هزینه‌هایی که می‌تواند سبب نابودی یک کشور و درهم شکستن یک ملت شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات