صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۹۱

اخبار کوتاه شنبه 11 شهریور

شرکت صنایع شیمیایی حیفا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان پس از ماه‌ها مقاومت در برابر دستور دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای تخلیه تأسیسات ذخیره آمونیاک در این شهر، سرانجام تسلیم شد. گفتنی است، برای تعطیلی این تأسیسات احتمال نشت از آن را بهانه کردند؛ اما پیشتر مقامات این رژیم نسبت به تهدیدات کلامی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره حمله موشکی به تأسیسات آمونیاک حیفا، به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.
اکبر محتشمی‌پور، عضو مجمع روحانیون مبارز و مشاور میرحسین‌ موسوی در سال 88 در گفت‌وگو با ماهنامه «یادآور» گفته است: «آقای دکتر یزدی یک ویژگی خاصی دارد و آن اینکه بسیار راحت دروغ می‎گوید و چنان قاطعانه و محکم هم دروغ می‎گوید که ممکن است کسی کوچک‎ترین شکی به او نکند. کد‎هایی را که در مورد نجف و نوفل لوشاتو و مسیر انقلاب داده بررسی کنید، می‎بینید که همه آنها دروغ است!»
«گلف‌نیوز» چاپ امارات نوشت: تصمیم قطر به بازگرداندن سفیر خود به تهران تصمیمی تحریک‌برانگیز و خطرناک است که مانند ریختن بنزین بیشتر بر آتش افروخته شده است. این نشریه انگلیسی‌زبان آورده است: «برقراری کامل روابط بین این دو کشور سبب افزایش نفوذ تهران در خلیج‌فارس و سایر نقاط خاورمیانه می‌شود.»
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه شرایط شبه‌جزیره کره به سمت مناقشه‌ای بزرگ پیش می‌رود، گفت: «فشار به پیونگ یانگ، یک اشتباه است و هیچ افقی برای موفقیت این رویه دیده نمی‌شود. بحران این منطقه (شرق آسیا) باید با مذاکره مستقیم و بدون پیش‌شرط همه طرفین دارای منافع حل شود.»
رئیس کل بانک مرکزی گفت: هیچ‌گونه شبهه‌ای درباره تطبیق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی بانکداری با موازین شرعی وجود ندارد. آنچه مبنای طرح انتقاداتی می‌شود، اشکالاتی است که در اجرا به وجود می‌آید.
خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد: کشورهای عمده آسیایی خرید نفت از ایران را حدود 17 درصد افزایش دادند که در این میان خرید کره جنوبی در ماه جولای 27 درصد رشد داشته است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که الهام امین‌زاده(معاون سابق حقوقی رئیس‌جمهور) و سیدجلال دهقانی فیروزآبادی (معاون مرکز پژوهش‌های مجلس) گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات