صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۴۶۹۵

اخبار کوتاه یک‌شنبه 2 مهر

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اعتبار دیپلماتیک ایالات متحده را تضعیف نمی‌کند؛ بلکه نشان‌ می‌دهد آمریکا همیشه به فکر مردم خود است. وی گفت: آمریکا نمی‌خواهد ایران به یک کره شمالی دیگر تبدیل شود؛ چرا که معتقد است توافق‌های بدی، مانند برجام  با کره شمالی موجب شد این کشور به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند.
رجب طیب‌اردوغان با هشدار نسبت به همه‌پرسی در حکومت اقلیم کردستان عراق، اعلام کرد: ایران و ترکیه ممکن است تصمیم بگیرند تحریم‌های مشترکی علیه کردستان عراق اجرا کنند. وی افزود: منطقه تحت تسلط حکومت اقلیم کردستان عراق، منطقه‌ای نیست که تنها کردها در آن باشند؛ بلکه منطقه‌ای است که در آن ترکمان‌ها و عرب‌ها نیز زندگی می‌کنند.
پایگاه خبری «بلومبرگ» نوشت: حمایت از فضای تغییر در ایران از منافع آمریکاست که فناوری می‌تواند به ایجاد این فضا کمک کند. دولت آمریکا باید به شرکت‌های فناوری اجازه دهد همچنان به میزبانی اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه‌های بر خط خود ادامه دهند تا از ظهور یک طبقه متوسط متمایل به غرب در ایران حمایت شود.
علی خدایی، عضو کانون شوراهای اسلامی کار کشور با تأکید بر اینکه مطالبات معوق شش ماهه کارگران آذرآب در عالی‌ترین نهادهای نظارتی استان مرکزی نیز حل نشده است، گفت: کم‌کاری وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی بر مشکلات این کارگران افزوده است و عمده مشکلات آن از زمان واگذاری به بخش خصوصی علنی شده است.
محمدجواد ظريف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با سي‌ان‌ان گفت: ايران تعدادي گزينه‌ در اختيار دارد که شامل خروج از توافق‌نامه و بازگشت با سرعت بيشتر در برنامه هسته‌اي است که البته همچنان صلح‌آميز باقي خواهد ماند؛ اما ديگر محدوديت‌هايي را که ما داوطلبانه پذيرفتيم، نخواهد پذيرفت.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: پیشنهاد می‌شود دولت به منظور کمک به رفع مشکلات فضای دانشگاه، به جای انتخاب گزینه‌های سیاسی، گزینه‌ای با رویکرد علمی را برای وزارت علوم معرفی کرده تا آرامش به دانشگاه‌ها بازگردد.
دبیر انجمن برنج با انتقاد از واردات بی‌رویه این محصول در فصل برداشت، گفت: وزارت جهاد اعلام کرده است واردات برنج از اول مرداد تا آخر آبان ماه(فصل برداشت) ممنوع است؛ اما متأسفانه هیچ‌کس به این موضوع پایبند نیست.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات